Gå til innhold

Geil 512 DDR 400MHz cl.2 Golden Dragon Series = bra ram?


_Prime_

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå håper jeg du snakker sant snekkern.. for jeg tror det ligger et par sånne og venter på meg på posten i morgen.

 

Håper at disse klarer 240 2-2-2-6 eller noe i nærheten. De Twinmos brikkene jeg har nå klarer til nød 230 2-2-2-4/5 .. og det hadde vært gøy med litt ekstra. Hvis ikke det går så kan jeg ihvertfall kose med med noe brikker som ser litt kule ut.. og har harry-lys :p

Lenke til kommentar

Hei til dere som har geil ram! Hvilke timings greier dere å kjøre? Jeg får ikke raskere enn cas 2-3-3-6 (vet ikke om rekkefølgen er riktig, men dere skjønner vel hva jeg mener). Folk viser jo til 2-2-2-4 ol. med twinmos og corsair...Med tanke på prisen burde man vel kunne forvente noe liknende for geil også? Har de pc3500 (217MHz) brikkene for dual mode. På 2.8V og selv på 166MHz går de ikke raskere enn 2-3-3-6...Noe feil noe sted?

 

Har abit nf7 v.2

2500+

Lenke til kommentar
Hei til dere som har geil ram! Hvilke timings greier dere å kjøre? Jeg får ikke raskere enn cas 2-3-3-6 (vet ikke om rekkefølgen er riktig, men dere skjønner vel hva jeg mener). Folk viser jo til 2-2-2-4 ol. med twinmos og corsair...Med tanke på prisen burde man vel kunne forvente noe liknende for geil også? Har de pc3500 (217MHz) brikkene for dual mode. På 2.8V og selv på 166MHz går de ikke raskere enn 2-3-3-6...Noe feil noe sted?

 

Har abit nf7 v.2

2500+

Hva slags innstillinger bruker du i bios? Du må nok stille de inn manuelt for å få de mest aggressive innstillingene. Eller er problemet at maskinen ikke er stabil å lavere innstillinger?

Jeg har bestillt 2 pakker med 2x512Mb Golden Dragon PC3500 (En til meg og en til bruttern) så jeg kommer tilbake til hva slags ytelse jeg får ut av de. :) Pakken er sendt fra PS Data idag ihvertfall.

Lenke til kommentar

Jeg må bruke de innstillingene jeg skrev at jeg bruker. Det er ett fett om jeg kjører de på 166 mhz eller 210 mhz, får de ikke raskere enn 2-3-3-6, selv på høyeste voltinnstilling. Jeg stiller inn manuelt. Maskina booter ikke på andre, raskere innstillinger. Det er altså ikke golden dragon jeg har, men de "gamle".

Lenke til kommentar

Nei, det stemmer jo egentlig det. Laget for 2-3-3-6, men de er jo dyre, og selv de billge twinmos'ene og også corsair-brikkene kan jo kjøres langt mer aggressivt på høye hastigheter. Det er jo mer enn antall MHz som teller i minneytelse, så jeg håpet bare at noen hadde noen gode erfaringer og tips for Geil-ram-en...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...