Gå til innhold

wannabe fotograf trenger kamera tips


Anbefalte innlegg

oy... da driver jeg å leker med tanken om å investere i et kamera, men jeg har litt behov og kan ikke noe om temaet så jeg håper noen av dere guruer klarer å dra meg i land...uansett her er mine krav til kameraet:

 

1. det må tåle regn ettersom jeg kommer til å ta flest bilder i regnet.

2. det må kunne ta bilder i mørket, kommer nok ikke alltid til å være lyst når jeg går ut.

lukkertid vs. lyssensitivtet....hva ser jeg etter når jeg trenger kamera som kan ta bilder i mørket?

3. god bildekvalitet, jeg er ikke proff og jeg trenger ikke det beste, bare gode bilder.

4. jeg kjenner noen som kjenner noen så jeg får gode priser på elkjøp, gjerne produkter de har der, men på ingen måte et krav.

5. pengerpengerpenger.... jeg er heller ikke rik, jeg har heller ikke satt noe tak på prisen, kom gjerne med flere forslag, bra bedre best....

 

og tusen takk til ALLE som gidder å lese gjennom og ike minst de som svarer.... noe mer jeg burde ta i betrakning?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan jo starte med å lese denne tråden.

 

De to første kravene dine peker mot kamera i litt dyrere klasse. Værtetting og gode ISO egenskaper koster.

 

Sjekk ut "Semiproff" kamerane fra de store produsentene.

 

ay, takker. mange gode generelle tips her, men jeg søker jo svar på noe litt mer spesifikt da, vanntett kamera skal vist ha crapp bilde, så jeg trenger et godt bygget kamera og en måte å beskytte det på. eller?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

oy... da driver jeg å leker med tanken om å investere i et kamera, men jeg har litt behov og kan ikke noe om temaet så jeg håper noen av dere guruer klarer å dra meg i land...uansett her er mine krav til kameraet:

 

1. det må tåle regn ettersom jeg kommer til å ta flest bilder i regnet.

2. det må kunne ta bilder i mørket, kommer nok ikke alltid til å være lyst når jeg går ut.

lukkertid vs. lyssensitivtet....hva ser jeg etter når jeg trenger kamera som kan ta bilder i mørket?

3. god bildekvalitet, jeg er ikke proff og jeg trenger ikke det beste, bare gode bilder.

4. jeg kjenner noen som kjenner noen så jeg får gode priser på elkjøp, gjerne produkter de har der, men på ingen måte et krav.

5. pengerpengerpenger.... jeg er heller ikke rik, jeg har heller ikke satt noe tak på prisen, kom gjerne med flere forslag, bra bedre best....

 

 

Sjekk ut denne linken her http://fotoabc.rotne.no

Her kan du se ved egne øyne ved å klikke på forskjellig innstillinger.Omhandler lukkertid/blender og iso.Ett godt vektøy for de som har vanskelig for å forstå en manual..som meg:-)

 

og tusen takk til ALLE som gidder å lese gjennom og ike minst de som svarer.... noe mer jeg burde ta i betrakning?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...