Gå til innhold

Flytterutiner som student


Lars-H

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har akkurat flyttet fra Elverum til Oslo for å studere her. Lurer egentlig bare på hvor (og hvordan) jeg skal registrere at jeg har flyttet, og om det er "flyttemelding" eller "adresseendring" jeg skal benytte meg av. Har sett litt rundt på nettet, men det står ikke helt klart hvordan studenter skal gjøre det (eller har det ikke noe å si?). Av de jeg har snakket med har alle vært uenige med hverandre også. Jeg har en jobb i Elverum (vet ikke om det har noe å si, men hørte noen sa noen om skattekommune osv) og skal kanskje få en jobb her i oslo etterhvert også. Først og fremst vil jeg ordne at jeg får studielån/stipend så fort som mulig.

 

Noen som vet sikkert?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar! Så du er sikker på at man ikke trenger å melde flytting til folkeregistret (f.eks Altinn.no) mtp å få deler av studielån omgjort til stipend?

Det viktige er at du oppgir bostedsadresse under studie (adressen din i Oslo) når du søker på lån. Består du eksamen og unngår å tjene så å så mye vil du få deler av lånet endret til stipend.

 

Den eneste grunnen til å melde flytting/endre adresse må være for å få post sendt til din nye adresse.

Lenke til kommentar

Du kan fortsatte melde flytting hos posten for å få videresendt all post til din nye adresse. Det påvirker ikke din folkeregistrerte adresse.

 

Som du sier, ja det er mulig å lure lånekassen, og helt sikkert folk som gjør det.

Tror faktisk de foretar kontrollsjekker hvert semester for å buste folk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...