Gå til innhold

Subtitle ute av synk, hvordan fikse?


Fred7555

Anbefalte innlegg

Hei, har fått tak i en serie på 10 episoder + subtitle, men jeg har et lite problem, nemlig at teksten er usynkronisert.

 

I starten er den 850ms for fort (enkelt å fikse ved å ta -850ms), men 2 ganger i løpet av filmen skifter den igjen. Først til ca. 2200ms også til ca. 6500 ms. Kunne levd med det første, men er utrolig plagsomt å måtte skifte 3 ganger under en episode, når jeg har 10 episoder.

 

Tror det kan ha noe å gjøre med forskjellige framerate/fps, men er ikke sikker.

Ifølge VLC er episoden/vidoen på 23.976fps, vet ikke hvilke program for å sjekke suben, så er ikke sikker på den. Har prøvd å endre på endel, men det ble bare enda dårligere.

 

Jeg merged/muxed .srt-filen med .mkv-filen, så jeg slapp å ha external subttile, men tviler på at det er grunnen. (Fikk ingen feilmeldinger på noen).

 

Så, har noen et forslag til hvordan jeg kan fikse dette problemet?

Kan sjekke videoen i andre programmer hvis det trengs og jeg kan laste opp teksten (.srt) om det trengs.

 

Bare å spørre om dere lurer på noe/om jeg skal forklare nærmere.

Takker for all hjelp.

Endret av Fred7555
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Akkurat det er ikke så veldig enkelt er jeg redd.

 

Har funnet ut noe nytt. I starten er den 850ms for sakte, og det fortsetter den å være helt til en spesielt sted, hvor den blir ca. 4 sekduner senere helt til et annet sted hvor den blir enda 5 sekunder senere. De 2 stedene er der det vanligvis er pause (som er fjernet siden det er Blu Ray).

 

Jeg vet at det finnes programmer som kan sinke subben med å justere ms, men siden det er 3 steder det må skiftes, ved noen om et program som kan f.eks. dette?:

00:00 - 10:55 -850ms | 10:52 - 15:00 -6500ms | 15:00 - 24:55 -15650ms.

Eller noe i den duren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...