Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det går fint å bruke Hauppauge HD PVR til å ta opp fra pc. Det er nemlig sånn at noen Nvidia kort har to DVI-I utganger samt en liten HDTV-Out utgang, dette er ikke en S-video. Her er et bilde av utgangen.

 

msi-8800gts-front.jpg.

 

HDTV-Out to Component følger med i bundelen til kortet. Det man så gjør er å sette opp kortet til å clone bilde ut på begge "skjermer" og vips så kan man ta opp fra pc'en. Litt dårlig forklart, men regner med at dere skjønner.

 

Det eneste problemet er at jeg får litt "picture tearing" noen ganger, ellers funker det veldig bra.

 

Capture the Flag (CTF) er tilbake i spillelisten og det måtte feires med en liten nuke på Wastland, video blir lagt ut så fort jeg finner ut hva jeg skal snakke om :p

 

Ble også en 46-2 på Rundown :)

 

Ellers vil jeg ønske folket en riktig god uke :)

Endret av jon_nethaug
Lenke til kommentar

HD PVR på PC? Det er for konsoll det. Fraps er for PC. HD PVR bruker komponent.

 

Alt er mulig bare man har litt fantasi og nok kabler.

 

HD PVR til PC? Det er jo konsoll..

he he, alt er mulig :)

 

 

Veldig bra film. Hva slags innstillinger bruker du i Fraps? Har vurdert å begynne å lage commentaries selv.

 

Jeg brukte fraps til den første videoen som ble lagt ut, men siden Fraps krever latterlig mye av hardwaren samt at jeg er missfornøyd med kvaliteten så ble HD PVR løsningen for meg. Vis du vil vite mer om instillinger av Fraps kan jeg anbefale google på det sterkeste. Etter min erfaring skal du ha en extremt kraftig pc for å få bra kvalitet.

Lenke til kommentar

Men, du trenger vel nesten en PC nr.2 for å spille det inn?

 

Eller kan TotalMedia Extreme bare kjøre i bakgrunn?

 

Og husk: Blir på AVCHD (.ts/.m2ts/.noeannet) filer, ikke AVI.

 

Jeg prøvde først å la det kjøre i bakgrunn, problemet var at jeg fikk ekko på lyden, det ble borte så fort jeg recorda til en annen pc, så det ble løsningen for meg, har nok av pc'er å ta av :p Format er absolutt ikke et problem siden det skal konverteres alikevell :)

 

Hm, frister litt å ta opp med null FPS-drop.. men har ikke mer enn HDMI->component.

Trenger en likesidet componentkabel så jeg kan dytte den i HD PVR. Men fraps funker.

 

Har du HDMI til component? Hvor fikk du kjøpt den og har du sjekket at den funker?

Endret av jon_nethaug
Lenke til kommentar

Skal prøve å få lagt ut video No.2 i kveld så får dere se kvaliteten når jeg bruker HD PVR til å recorde. Som jeg skrev litt lenger opp så får jeg litt picture tearing. Noen som vet hvordan det kan fikses?

 

 

New model Hauppauge HD PVR owners may find that their signal will flicker and "twitch" from time to time - like once every 5 seconds, making the produced video look like shit, well, this is because of Hardware Changes within the device, which makes the newest drivers produced by Hauppauge useless along with the latest version of TME useless.

 

The only way to fix this is by downloading a previous CD Installation of Hauppauge's Software and Drivers, this is the only known fix right now. (Hauppauge really messed up badly and have done nothing to fix it and have not announced any "coming soon" fix on their web forums, and have let the users do all the work to fix it, great support Hauppauge, well done.)

 

Make sure the Device is entirely uninstalled from your computer and all software (Total Media, Arcsoft) associated with the Hauppauge is removed also.

 

Hauppauge Installation Files (Version 2.0, New Model Flicker Fix): Download Here

 

After a full installation of those files (if you've removed all other software and drivers associated with the product.) the Hauppauge will run with the previous version of TME and will not flicker at all - I have no idea why Hauppauge didn't check their product before making a new version and producing thousands upon thousands of them, but clearly, it's a very common problem now as I've been reading on the Hauppauge Forums.

Lenke til kommentar

Skal prøve å få lagt ut video No.2 i kveld så får dere se kvaliteten når jeg bruker HD PVR til å recorde. Som jeg skrev litt lenger opp så får jeg litt picture tearing. Noen som vet hvordan det kan fikses?

 

 

New model Hauppauge HD PVR owners may find that their signal will flicker and "twitch" from time to time - like once every 5 seconds, making the produced video look like shit, well, this is because of Hardware Changes within the device, which makes the newest drivers produced by Hauppauge useless along with the latest version of TME useless.

 

The only way to fix this is by downloading a previous CD Installation of Hauppauge's Software and Drivers, this is the only known fix right now. (Hauppauge really messed up badly and have done nothing to fix it and have not announced any "coming soon" fix on their web forums, and have let the users do all the work to fix it, great support Hauppauge, well done.)

 

Make sure the Device is entirely uninstalled from your computer and all software (Total Media, Arcsoft) associated with the Hauppauge is removed also.

 

Hauppauge Installation Files (Version 2.0, New Model Flicker Fix): Download Here

 

After a full installation of those files (if you've removed all other software and drivers associated with the product.) the Hauppauge will run with the previous version of TME and will not flicker at all - I have no idea why Hauppauge didn't check their product before making a new version and producing thousands upon thousands of them, but clearly, it's a very common problem now as I've been reading on the Hauppauge Forums.

 

Takker og bukker på alle mulige måter :p

Skal teste dette i kveld og melde tilbake hvis det hjelper :)

 

Jon

Lenke til kommentar

Codec-problemer? Har hatt 10000 av de selv. Prøv å ikke recorde mer enn 30-40min av gangen. Det hjelper iallefall for meg.

 

Hallois :)

 

Jeg tviler på at det er codec problemer. Det er en helt fresh install av Windows 7 på maskina. Jeg tar opp til en egen intern HDD så det ikke går på systemdisken. Jeg har oppdatert til siste firmware/driver 1.5.7.0 mener jeg å huske. Jeg skal legge ut en video i kveld så kan du se hva jeg mener, det burde være synlig.

 

Jeg trålet Hauppauge forumet i går, men til ingen nytte. Jeg prøvde den løsningen du skrev over her med v.2.0 men da ga den en hel haug av feilmeldinger. Skal prøve igjen når jeg kommer hjem.

 

Moro å se at det er noen som engasjerer seg :)

 

Jon

Endret av jon_nethaug
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...