Gå til innhold

videokomprimering på iPhone 4


Jon-d

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er et vanskelig spørsmål. For det kommer helt ann på hvor lenge filmene varer. Jeg hadde 5,2GB ledig plass og filmet et ganske kort klipp. Etter det hadde jeg 5,1 GB igjen, men jeg tviler på at den filmen tok hele 100MB. Så det å filme i HD tar nok mye plass, men hvis du har en 16GB uten så mye musikk bør ikke det være noe problem. Det er tross alt musikk som tar mye plass på telefonen, så hvis du ikke har så mye musikk, betyr det mer plass til f.eks HD videoopptak.

Lenke til kommentar

Ok, la meg spesifisere. Jeg mener jo selvsagt ikke å spørre om "hvor mye plass tar en film?", for det skjønner jeg jo kan være alt fra nesten ingenting til så mye det er plass til på disken, avhengig av varighet. Blir som å spørre om hvor stor en firkant er...

 

Hvor mye plass sånn ca tar 1 minutt f.eks?

 

Et annet spørsmål: Om man redigerer i iMovie app'en; komprimerer den ytterligere, eller må man over på PC/mac for å få denne jobben gjort?

Lenke til kommentar

Ok, la meg spesifisere. Jeg mener jo selvsagt ikke å spørre om "hvor mye plass tar en film?", for det skjønner jeg jo kan være alt fra nesten ingenting til så mye det er plass til på disken, avhengig av varighet. Blir som å spørre om hvor stor en firkant er...

 

Hvor mye plass sånn ca tar 1 minutt f.eks?

 

Et annet spørsmål: Om man redigerer i iMovie app'en; komprimerer den ytterligere, eller må man over på PC/mac for å få denne jobben gjort?

google.com er din venn.

"The iPhone 4 records in the MOV H.264 format and our 35 second video came in at 47.2 MB"

http://www.boygeniusreport.com/2010/06/25/720p-droidx-iphone4/

Lenke til kommentar

Ok, la meg spesifisere. Jeg mener jo selvsagt ikke å spørre om "hvor mye plass tar en film?", for det skjønner jeg jo kan være alt fra nesten ingenting til så mye det er plass til på disken, avhengig av varighet. Blir som å spørre om hvor stor en firkant er...

 

Hvor mye plass sånn ca tar 1 minutt f.eks?

 

Et annet spørsmål: Om man redigerer i iMovie app'en; komprimerer den ytterligere, eller må man over på PC/mac for å få denne jobben gjort?

 

Jeg vil tro at 1 minutt tar i undekant av 100MB. I iMovie kan du velge selv om du vil komprimere til Middels (360p), Stor (540p) eller HD (720p). Dette kan du gjøre direkte fra iMovie app'en på telefonen.

Endret av .Anders.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...