Gå til innhold

Odontologi eller medisin?


Mildir

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har nå det luksusproblemet at jeg er kommet inn på odontologi. Fikk også tilbud i posten i dag om opptak på medisin. Det er jo alltid medisin jeg har drømt om, men i det siste har jeg tenkt veldig mye på odontologi også. Det er jo fordeler og ulemper med begge så klart.

 

Ulempene jeg tenker mest på når det gjelder det å studere medisin, er disse punktene:

- Mye praksis utenbys hvor jeg blir å slite med å holde på leiligheten jeg har nå.

- Hva med samboer som blir sittene hjemme og "vente"?

- Jeg er nå snart 22 år gammel, og vil ikke være ferdig før jeg er 28. Jeg helst ha barn før jeg er 28 år... Hvordan lar dette seg kombinere med studiet/praksis etc?

- Så er det arbeidstidene. Jeg syns sykehus høres artigst ut. Men hvordan lar arbeidstidene seg kombinere med familieliv?

- Er det lett å få seg jobb som lege i spesialisering, eller må jeg da regne med å flytte til indre Finnmark for å få en jobb...?

 

Som tannlege er jeg ferdig utdannet etter 5 år, og slipper å tenke på spesialisering osv. Arbeidstiden er grei, og det er bare et halvår praksis på studiet.

 

Noen kommentarer? Kanskje noen der ute har noen beroligende ord om medisinstudiet? Er jo tross alt det som har vært drømmen, men jeg er så usikker...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Praksis, ja blir kjedelig og høyst sannsynlig blir du nødt til flytte med samboer + eventuelle barn.

Barn, jeg har en venn på medisinstudiet som er gift og venter barn. De bor på studentbolig sammen. Du har rett til permisjon under studiet ditt også, dessuten er det nok av støtteordninger for studenter som får unger. Og som må lege er du nødt til å jobbe endel men de fleste leger får unger og de klarer seg oppsiktsvekkende bra, så regner med at det ikke blir noe problem for deg. Spesialisering vet jeg ikke om, men regner med at behovet er størst ved de store byene der sykehusene ligger og ikke i indre Finnmark.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...