Gå til innhold

Månedlig fakturering


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg er helt ny på dette, og er faktisk litt usikker på om jeg har postet på riktig sted.

 

Jeg har laget et produkt som det er stor interesse for blant målgruppen. Etter å ha snakket med mange i denne målgruppen, med forskjellige økonomiske situasjoner, har jeg kommet fram til at interessen for produktet mitt er veldig stort. Større enn jeg forventet. Enkelte er villige til å betale så mye som 500 kr for produktet. Selv tenker jeg langsiktig, og vil heller ha 30 kroner i måneden i 36 måneder. (Det er vel normalt å doble prisen når man tar ting på avbetaling?)

 

Det jeg lurer på er hvordan jeg får til dette så smertefritt som mulig? Både for meg og kunden?

Jeg har så godt som null kjennskap til regelverk og prosedyrer.

 

Selv er jeg 20 år, og student.

 

Jeg tenker meg at produktet mitt skal brukes av tusenvis. Problemet er at jeg ikke har tid til å fakturere tusenvis av kunder. Da tror jeg avtalegiro er veien å gå, men som sagt, så lurer jeg på om det finnes andre måter å gjøre det på?

 

Deler av målgruppen er så unge som 16 år. Har disse lov til å binde seg til avtalegiro for 36 måneder?

 

Gi meg gjerne andre tips som kan være relevant.

 

Takk på forhånd,

 

Nadeem

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

Folk under 18 får ikke avtalegiro. Det er en omstendig prosess og opprette alt som skal til for en avtalegiro ordning med BBS.

 

Synes vel egentlig du bør se hva du selger før du lager problemet *S*

Bruke et faktureringsporgram som automatisk genererer fakturaene 1 gang pr mnd og sender disse på e-post til dine kunder.

 

Doble prisen for avbetaling er vel sikkert vanlig men tror ikke så mange vil velge dette når prisen i utgangspunktet er så lav.

 

Kan jeg spørre om hva slags produkt som er blitt så fantastisk?

 

Uansett lykke til!

Lenke til kommentar

Hei og takk for kjapt svar!

 

Vet du hvor mye det koster med en slik ordning for betalingsmottaker?

 

Din idé om automatisk generering av epost-faktura er ganske brilliant!

Hadde vært fint om du kunne tipse meg et slik program, så skal jeg prøve å google selv og.

 

Det som frister med avtalegiro er jo at prosessen er automatisk også for kunden. Det gjør jo at flere betaler.

 

Jeg har veldig lyst til å fortelle om produktet, men er litt redd. Når produktet er "i hyllene" skal jeg fortelle deg alt du vil vite:-)

 

Jeg kan si at produktet gjør livet til kundene enklere. Noe man ofte bruker fra et til fem minutter på, kan man gjøre på 20 sekunder eller mindre med produktet/tjenesten.

 

Fortell meg gjerne hva du selv ville ha betalt for noe som sparte deg mye tid og arbeid.

 

Jeg tror jeg går for månedsbetaling. Vil heller ha litt og litt penger om gangen, enn masse på en gang. Tror også at de fleste i Norge er villig til å betale 30 kr i måneden for noe som er nyttig for dem.

 

Nadeem

Lenke til kommentar

Hei igjen!

De fleste regnskapsprogram har løsninger for dette - siden du nå skal starte opp forretning må du jo også føre regnskap så se på Mammut eller 24/7 office. sistnevnte er et genialt webbasert regnskapssystem med mange nyttige funksjoner. Men dessverre disse koster penger - så du får bruke litt tid på å søke etter evnt gratisversjoner om det finnes.

 

Igjen lykke til!

Lenke til kommentar

Ingen vil ha en månedlig faktura på 30,-? Kanskje hvis mottagerne er veldig unge, men jeg ville ha blitt irritert på en slik løsning ialle fall

 

Det vanlige for slike småbeløp over lengre tid er å benytte kredittkortløsninger som støtter månedelige trekk. Jeg har bare benyttet komplekse løsninger på dette, men du kan se om PayPal, Payex, BBS eller Dibs har noe de kan bidra med.

 

Alternativt ville jeg ha sendt ut fakturene sjeldnere, kanskje hver 3-4 måned for å gjøre det enklere for de som skal betale.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...