Katorine Skrevet 7. august 2010 Skrevet 7. august 2010 Hei. Jeg fikk min nye bærbare i går, en Hp Pavilion dv6-2133. Alt fungerer fint utenom at jeg må sitte maks 2 m unna routeren for å få inn trådløst nett. Og da er det såvidt det funker. Noen ganger vil den absolutt ikke koble til men ansre ganger går det fint. Men, jeg må altså sitte maks 2 meter unna... Nå sitter jeg med kabel i. Alle andre pcer i huset kan få inn nett veldig lett og sterkt mye lengre unna. Så, det er tydeligvis noe rart med denne pcen? Går det an å stille opp styrken på nettverkskortet på ett eller annet vis? Jeg har feilsøkt mange ganger men det kommer ikke så veldig mye nyttig ut av det. Jeg er nødt til å ha en bærbar om to uker når jeg reiser avgårde på folkehøgskole, så vil helst ikke sende inn til reperasjon. Har noen peiling på om det er noe jeg kan gjøre ? Takk på forhånd
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 7. august 2010 Skrevet 7. august 2010 (endret) Du finner trådløskortet under et lokk på undersiden av laptopen. Vanligvis er det 1-2 skruer i lokket. Sjekk om antennekablene (se på enden av kortet) står skikkelig i. Ellers kan du jo bare bruke en USB-dongle med trådløsnett til du får fikset problemet. Endret 7. august 2010 av la7dfa.com 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå