Gå til innhold

Kornsirkler - overnaturlig eller menneskelaget?


Anbefalte innlegg

Må du huske på at hvis det finnes romvesener så er dei sannsynligvis fleire millioner/milliarder år foran oss i utvikling og teknologi. Dei veit ganske sikkert det også og kanskje dei veit korleis me vil reagere siden dei har vært på det stadiet som me er nå. Dei prøver muligens å være forsiktige og vil ikkje skape oppstyr. Det kan virke ganske løst dette som eg skriver nå, men når me ikkje veit noko sikkert så er ingenting umulig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det så mange måter for romvesener å ta kontakt med oss? Dei er ganske tvilsomt at dei kan snakke språket vårt. Ein kornsirkel er kanskje den eineste måten å ta kontakt med menneskene på?

 

Synes dette er eit veldig spennende tema :)

 

Tja.. Hva med å lande her, og tusle ut av skipene?

Trur du det er så lurt? Det ville for det første blitt fullt kaos. Folk ville blitt skremte og eg tviler på at US Army (la oss si dei landet i USA) kunne gjort meir enn å truet dei med stridsvogner og våpen. Eventuelt åpnet ild som hadde ført til krig mot ein siviliasjon me neppe har sjansen til å slå. Hvis dei kommer i fred. Kva skulle me gjort? Korleis skulle me snakket til dei? Engelsk? Tviler. Kanskje aliens har ein løsning på kommunikasjonsproblemet, man veit aldri, men eg trur ikkje det.

 

Du har sett for mange filmer.

 

Jeg tror en kommer langt med kroppsspråk. Selv på tvers av galakser.

 

Tror ikke Dem trenger kroppspråk engang smile.gifog ja, vi her på jorden har ikke en sjanse mot dem, så vist dem ønsket å knuse oss, så hadde de vel vært gjort for lenge siden!

Lenke til kommentar

For å snu på det:

 

Hvis universet er fylt opp av liv, sett at vi mennesker da er den rasen som har kommet lengst.

 

Så om x antall år, har vi fartøy som kan reise mellom galaksene. Vi finner etterhvert en planet som er bebodd.

 

Hva ville vi gjort? Laget noen merker i jordene deres, eller ville vi landet, og prøvd å oppnå kontakt?

 

Vi, med teknologien til å lage disse fartøyene (med medfølgende teknologi for voldsomme våpen) ville vi da vært bekymret for å lande? Neppe.

 

Så snur vi tilbake igjen:

 

Ville disse påståtte UFO'ene som lager kornsirkler vært redde for oss? Hvis fartøyene deres kan reise over galaksene, så kan de vel mose oss godt dersom vi prøver oss på noe når de lander.

 

 

 

For å si de sån, hva ville du gjort om denne planeten som "vi" fant er ful i liv, men de er bare en haug med apekatter som ikke skjønner hva 2+2 er en gangwink.gif dem er så tregt utviklet at dem ikke skjønner at man må være forsiktig med resursene, så dem spisser og tar med en jorden kan gi dem, så finner noen apekatter ut at dem vil eige alle bann trena, kunne jo vært gøyt?

 

så de er ful krig mellom dyrene mens jorden og lider. Hva ville du jort? dratt ned dit og prøvd å få dem til og forstå? eller sette et par merker her og der for å se hvordan dem reagerer? se om dem kan utvikle seg til noe bedre på egen hånd så sliper du de stresse der. er ikke let å lære apekatter til å bli smartere over natten, de er vel en utvikling som vi ikke burde rote oss bort i?hmm.gif

 

 

 

 

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Må du huske på at hvis det finnes romvesener så er dei sannsynligvis fleire millioner/milliarder år foran oss i utvikling og teknologi. Dei veit ganske sikkert det også og kanskje dei veit korleis me vil reagere siden dei har vært på det stadiet som me er nå. Dei prøver muligens å være forsiktige og vil ikkje skape oppstyr. Det kan virke ganske løst dette som eg skriver nå, men når me ikkje veit noko sikkert så er ingenting umulig.

Men de er ikke istand til å se alt dramaet som kommer fra dette?

Lenke til kommentar

Må du huske på at hvis det finnes romvesener så er dei sannsynligvis fleire millioner/milliarder år foran oss i utvikling og teknologi. Dei veit ganske sikkert det også og kanskje dei veit korleis me vil reagere siden dei har vært på det stadiet som me er nå. Dei prøver muligens å være forsiktige og vil ikkje skape oppstyr. Det kan virke ganske løst dette som eg skriver nå, men når me ikkje veit noko sikkert så er ingenting umulig.

Men de er ikke istand til å se alt dramaet som kommer fra dette?

Dramaet av å være forsiktig? Etter min mening ville det skapt meir drama om dei hadde landet foran f.eks. det hvite hus enn om dei spionerer på oss. Men begge deler kan oppfattes ulikt.

Lenke til kommentar

Må du huske på at hvis det finnes romvesener så er dei sannsynligvis fleire millioner/milliarder år foran oss i utvikling og teknologi. Dei veit ganske sikkert det også og kanskje dei veit korleis me vil reagere siden dei har vært på det stadiet som me er nå. Dei prøver muligens å være forsiktige og vil ikkje skape oppstyr. Det kan virke ganske løst dette som eg skriver nå, men når me ikkje veit noko sikkert så er ingenting umulig.

Men de er ikke istand til å se alt dramaet som kommer fra dette?

 

Hva slags "drama" er det du prater om? Forumkriger samt konspirasjonsteorier? Det kan vell ikke akkurat kalles "drama" engang.

Lenke til kommentar

Se denne videoen om bevis for at de er kornsikler som ikke er menneske skapt:

 

 

Man kan ikke site der og si at alle kornsikler er menneskeskapte etter å ha leste en dårlig avis artikkel eller å ha surfet et paryoutube videoer. dontgetit.gif

 

De finnes menneske skapte kornsirkler fra folk som harekstreme behov for oppmerksomhet men når de duker opp kornsikler så store som ivideoen på bare noen minutter, så sier de seg selv at de er noe mer her enmennesker med planker og tau, .og kornene er lagt i en så perfekt fletting at derevil ikke tro de:

 

http://www.google.no...26tbs%3Disch:10,2260&um=1&itbs=1&iact=hc&vpx=389&vpy=322&dur=579&hovh=167&hovw=250&tx=123&ty=46&ei=fx9oTOyrK8iLOO7TzbkF&oei=eh9oTPLZH82AOMmY3LkF&esq=3&page=5&ndsp=15&ved=1t:429,r:6,s:62&biw=1280&bih=683

 

 

 

 

Og vist du tenker lit logisk, tror du virkelig at vi er heltalene når universet er så stort?

 

Er mange som sier akkurat de der med at dem burde ta kontaktpå andre måter , men de har dem alt gjort gjentatte ganger, men dissemeldingene kommer ikke ut til folket på grunn av maktsyke mennesker. Som foreksempel kirkens frykt for å miste troende i kirken om slike bevis ble langtfrem, bare se på linken:

 

http://www.aftenpost...icle3757961.ece

 

 

 

Når noe så ukjent for oss ønsker å skape fredelig kontakt så er de veldig klokt av dem å gå så forsiktig frem, dem ønsker ikke å skremme noen eller virke truende, MIN meninger at kornsiklene er der så vi kan velge om vi vil ha kontakt når vi føller oss klare for det.

Ok la oss gå gjennom videoen du linket til.

 

For det første, den siste videoen de viser av "crop circles" som ble fanget på video i olivers castle er allerede blitt debunked.

Det ser veldig ekte ut og at noen kunne fake det så mange år tilbake kan være vanskelig og tro men det er det som skjedde, han som lagde den videoen har allerede kommet ut og sagt at det er fake.

 

La oss gå videre.

 

For det andre, disse "Electro Magnetic Field" målingene som har blitt gjort er av disse entusiatiske folkene som tror på at "aliens" har gjort dette allerede før de har sett på noe bevis.

Hvordan kan man tro på noe disse skruene har "målt"?

Send ut et par med respekterte vitenskapsmenn og se hva de finner ut og jeg skal se på bevisene de kommer med.

Uansett om det blir målt ekstremt høye EK målinger inne i sirklene gir ikke dette noe mer grunnlag for å si at noe annet en mennesker har gjort dette.

 

For det tredje, han fyren som snakker om videoen de tok på natten av sirkelen som oppsto plutselig med et lysglimt, kan man virkelig tro på det én person sier uten noe mer enn en video som bevis? Og ikke glem at en lignende video har allerede blitt debunked som jeg sa lenger opp. (Selv om den virket 100% ekte)

 

Jeg tror hvorfor vi i det hele tatt har en diskusjon om kornsirkler er menneskelagd eller om de kommer fra noe "større enn oss" er "bevis" for at vi mennesker har for relativt kjedelige liv.

Vi liker ting som dette fordi det gjør livet litt mer spennende å tro at utenomjordiske er der ute og prøver å ta kontakt med oss før de lander og forteller oss universets hemmeligheter.

 

TIl slutt, selv om man finner en kornsirkel hvorfor hoppe over alle andre mulige alternativer til, "dette må være helt klart lagd av utenomjordiske"?

På tide å vokse opp gutter og jenter, på tide og bruke hjernen vi har utviklet gjennom tusener av år til noe bedre enn å stille spørsmålet som trådstarter spurte.

For all del spør spørsmålet men bruk fornuften til å finne et svar, vi har allerede et veldig godt redskap vi kan bruke til å finne ut av spørsmålene vi har. Det kalles for SCIENCE, USE IT!

Endret av YojimboVII
Lenke til kommentar

Dramaet av å være forsiktig? Etter min mening ville det skapt meir drama om dei hadde landet foran f.eks. det hvite hus enn om dei spionerer på oss. Men begge deler kan oppfattes ulikt.

Drama av å lage kryptiske meldinger i en kornåker istedet for å vise seg. Og hvorfor ikke hypnotisere eller ta over sinnet vårt på noen måte?

Lenke til kommentar

Poenget mitt er at mennesker ikke burde si at dem vet korsnikler er laget av mennesker etter å ha sett noen små klipp her og der, de er så mye mer i de konrsiklene å lære, feks hvordan forklarer du at kompass, mobiler, batteri osv ikke fungerer som dem skal i kornsikler??hmm.gif

 

Ikke med en så ubegrunnet påstand som at romskip er årsaken ihvertfall.

 

 

altså man burde se på begge sider av saken.

Alle påstander bør evalueres, men hva får deg til å anta at man ikke gjør det her? Jeg er rimelig sikker på at mange, hvis ikke de fleste eller alle, som ikke er ukritiske til konspirasjonsteorier skulle mer enn gjerne ønske at utenomjordiske vesener kom på besøk til oss! Tenk bare på hvilken innsikt vi kunne fått av en utenomjordisk sivilisasjon, men dessverre så er det intet som så langt har bevist utenomjordisk liv, selv ikke på mikrobe-nivå. Kommer vi til å finne liv andre steder der ute? Har ingen anelse, men skal absolutt ikke se bort i fra at det finnes og at vi klarer å lokalisere det!

 

 

fakta fra youtube videoen eg linket til er sanne, dem kommer fra flere bøker, forskning og prof nettsteder. var jo beklagelig at han som la ut videoen på youtube ikke hade vært nøyere på kilde oplysinger...

At det finnes bøker og nettsteder som omfavner ideen om at utenomjordisk liv besøker oss er det ingen tvil om, men at forskningen er på din side av denne påstanden håper jeg at du selv vet at bare er tull. Hvis det var tilfellet så var det jo ytterst underlig at det ikke er å oppdrive noen fagfellevurdert publiseringer som støtter deg på det punktet. Ser du saken i fra begge sider?

Lenke til kommentar

Jeg har svært vanskelig for å tro at en utenomjordisk art som er så avansert at de kan lage farkoster som kan bringe dem helskinnet fra whatever planet eller galakse de kommer fra ikke klarer å kommunisere med oss på annet vis enn å trampe i maten vår! Come on, they can do better than that!!!?

 

Her har vi, som bare kan vise til et par turer til månen, utviklet små mobile telefoner med batteri kapasitet til et par timers prat med en kar på den andre siden av jorden ved hjelp av et par tastetrykk og så skal de har meg til å tro at en så avansert utenomjordisk art ikke kan klare å lage noe like avansert og derfor må trampe sirkler i åkre i forsøk på å snakke med oss? Ha ha, latterlig!

 

ET phone home... :D

Flere mener at utenomjordiske har kræsjet på jorda....

 

De er har teknologi til å komme hit, men klarer f meg å havarere på Jorda. Apollo 11 hadde en datamaskin med en kapasitet som en lommeregner. Den klarte allikevel å lande på månen. Men et utenkelig høy-teknologisk romskip som har overlevd hele ferden til Jorda. Den har muligens reist 100-10.000 lysår. Allikevel klarer den å kræsje her på Jorda. Som om Jorda var dens største utfordringen i reisen...

Lenke til kommentar

Selv om vi klarer å evoluere i noen millioner år til så trur jeg ikke vi blir kvitt menneskelig feil. Så det at de kanskje kan ha kræsjet her trenger jo ikke være så usannsynlig hvis de faktisk er her.

 

Det som er litt mer usannsynlig er jo om de i det hele tatt er her.

What is this evoluere you speak of?

Lenke til kommentar

Selv om vi klarer å evoluere i noen millioner år til så trur jeg ikke vi blir kvitt menneskelig feil. Så det at de kanskje kan ha kræsjet her trenger jo ikke være så usannsynlig hvis de faktisk er her.

 

Det som er litt mer usannsynlig er jo om de i det hele tatt er her.

Vel det sies at et sivilisert samfunn ikke vil leve flere enn noen tusen år. Om du har et romskip som frakter deg gjennom rommet er det ikke no som heter menneskelig feil.Da det trolig brukes maskiner. Vel uansett ville det bare ha vært barnemat å fly rundt på Jorda i forhold til å fly rundt i verdensrommet som vil by på LANGT flere problemer. Romvesner vil nok ikke kunne ha menneskelige feil da de ikke er mennesker :p

 

Vi har alt teknologi til å bygge hus, reservedeler osv. Med 3D printere. Om ti år har du kanskje en 3D printer selv hjemme. Har du røket akslingen på din RC bil kan du bruke en 3D printer til å lage en tro kopi av akslingen som du mangler. Om 20-30 år er vi kanskje istand til å lage te/kaffe osv. Som er perfekt temperert for deg, med slike printere. 3D printere vil også kunne lage menneskelige organer. Av en enkelt celle kan det framstilles 100kg kjøtt. Man kan snart helbrede blindhet o.l. Med stamcelleteknologi.

 

 

Om vi hadde hatt sjansen til å leve bare 1000 år til vil jeg ikke tro at det er mye igjen av dagens mennesket. Da vi selv har fremmet våres utviklingen gjennom teknologi og ikke igjennom en naturlig evolusjon. I fremtiden kan menneske programmeres slik som man gjør med datamaskiner i dag.

Endret av Lube
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg ler litt hver gang jeg ser folk komme med spådommer om hvordan jorden og menneskeheten kommer til å se ut flere tusen år framover på en rasjonell måte. Og si at mennesker kommer til å være programmbare som en datamaskin, hvordan kan man si det? Synes dette blir som en dårlig gjettelek. Spør folk for 1000 år siden, jeg tipper ingen sa "1000 år framover kommer folk til å kjøre maskiner med hjul og de vil kunne kurere de fleste sykdommer som fins" osv...

 

Uansett tilbake til om kornsirkler er menneskelaget eller ikke. Svaret er nei, end of story og good night.

Endret av YojimboVII
Lenke til kommentar

Vel det sies at et sivilisert samfunn ikke vil leve flere enn noen tusen år.

 

Det forutser at man ikke klarer å forflytte seg dog når den tid kommer.

 

Om du har et romskip som frakter deg gjennom rommet er det ikke no som heter menneskelig feil.Da det trolig brukes maskiner. Vel uansett ville det bare ha vært barnemat å fly rundt på Jorda i forhold til å fly rundt i verdensrommet som vil by på LANGT flere problemer. Romvesner vil nok ikke kunne ha menneskelige feil da de ikke er mennesker :p

 

Maskinene lager seg jo ikke av seg selv, og dermed, hvis det er en teknisk svikt på maskinene så må man jo skylde på de som lagde dem. Ergo, selv om man eventuelt bruker maskiner for navigasjonen så må man da skylde på menneskene/ET hvis det går galt fra en teknisk feil. :)

 

Vi har alt teknologi til å bygge hus, reservedeler osv. Med 3D printere. Om ti år har du kanskje en 3D printer selv hjemme. Har du røket akslingen på din RC bil kan du bruke en 3D printer til å lage en tro kopi av akslingen som du mangler.

 

Har faktisk prøvd en 3D printer, eller sett en i aksjon. Det som isåfall blir spennende er jo at man kan designe akslingen selv hvis man ser eventuelle forbedringspotensiale i den som gikk i stykker.

 

 

Om 20-30 år er vi kanskje istand til å lage te/kaffe osv. Som er perfekt temperert for deg, med slike printere. 3D printere vil også kunne lage menneskelige organer. Av en enkelt celle kan det framstilles 100kg kjøtt. Man kan snart helbrede blindhet o.l. Med stamcelleteknologi.

 

Om vi hadde hatt sjansen til å leve bare 1000 år til vil jeg ikke tro at det er mye igjen av dagens mennesket. Da vi selv har fremmet våres utviklingen gjennom teknologi og ikke igjennom en naturlig evolusjon. I fremtiden kan menneske programmeres slik som man gjør med datamaskiner i dag.

 

 

Ingenting av dette tilsier at man klare å luke ut menneskelig feil dog.

Lenke til kommentar

Jeg ler litt hver gang jeg ser folk komme med spådommer om hvordan jorden og menneskeheten kommer til å se ut flere tusen år framover på en rasjonell måte. Og si at mennesker kommer til å være programmbare som en datamaskin, hvordan kan man si det? Synes dette blir som en dårlig gjettelek. Spør folk for 1000 år siden, jeg tipper ingen sa "1000 år framover kommer folk til å kjøre maskiner med hjul og de vil kunne kurere de fleste sykdommer som fins" osv...

 

Uansett tilbake til om kornsirkler er menneskelaget eller ikke. Svaret er nei, end of story og good night.

Du ler av din egen uvitenhet.

Lenke til kommentar

Jeg ler litt hver gang jeg ser folk komme med spådommer om hvordan jorden og menneskeheten kommer til å se ut flere tusen år framover på en rasjonell måte. Og si at mennesker kommer til å være programmbare som en datamaskin, hvordan kan man si det? Synes dette blir som en dårlig gjettelek. Spør folk for 1000 år siden, jeg tipper ingen sa "1000 år framover kommer folk til å kjøre maskiner med hjul og de vil kunne kurere de fleste sykdommer som fins" osv...

 

Uansett tilbake til om kornsirkler er menneskelaget eller ikke. Svaret er nei, end of story og good night.

Du ler av din egen uvitenhet.

Hmm...

Lenke til kommentar

Syntes det er enda dummere å si at vi aldri kommer til å vite ting jeg.... Som den meget brukte religiøse anekdoten om at vi ikke er ment til å finne ut alt om livets mysterier for det har gud bestemt... (For å si det sånn, hadde verden bestått av slike tafatte sjeler hadde menneket vært utryddet for lenge siden..)

 

For hvem pokker vet hva vi kommer til å finne ut av i fremtiden? Var da ingen i 1980 som trodde at PC'er skulle være noe å satse på, ikke engang IBM trodde det og hvor feil tok ikke de og alle de andre? Jeg kjøpte min første PC i 1995 og turte ikke engang å si det i venneflokken jeg vanket sammen med i frykt for å bli stemplet som nerd.. :) og i dag har ALLE PC'er... (I dag er jeg ikke så redd for nerde stemplet så jeg innrømmer at jeg faktisk har ikke mindre enn 7 operative PC'er hjemme i nettverket mitt, og da har jeg ikke tatt med de fire bærbare jeg har engang, eller de som ungene har... :blush: Og dette var det virkelig ingen som i sine villeste fantasier trodde for knappe femten år siden! Ikke engang Harry Hurt i PCworld ville innrømme, i all sin galskap, på en sånn utvikling innen det markedet, snarere tvert i mot så de vel heller på PC som en liten nisje i markedet på den tiden...

 

Så fremtiden er ikke en krystalkule vi kan glo ned i å si hva vi ikke kan gjøre, eller ikke gjøre, slik mange ser ut til å tro...

Lenke til kommentar

Alle som har lest HG2G vet at kornsirkler er lagd av aliens. Rike, unge "Bærums-aliens", som har fått store fine skip av pappa og som kjeder seg. Dermed har de ikke noe bedre å gjøre enn å leke "ding pigg" med sivilisasjoner som ikke har hatt intergalaktisk kontakt.

 

Fra spøk til alvor. Det er nok mange som hadde hatt godt av å lese seg opp på Occam's razor vil jeg tro.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...