Eaan Skrevet 23. september 2009 Skrevet 23. september 2009 Er det mulig og se hvor mye hver enkelt innbygger betaler? Er litt usikker på om det lønner seg og oppgradere når de ikke får alle kravene sine oppfylt. Tar en til og spør hvordan jeg kan eliminere computer player? Er en stygg liten unge som gratulerer meg hver gang jeg gjør et quest, og han blokkerer mange av øyene jeg ønsker.
oslo72 Skrevet 24. september 2009 Skrevet 24. september 2009 Du ser vel ikke akkurat hva hver innbygger betaler, men dersom du sørger for å oppgradere ett og ett hus frem til du plutselig har en som har gått opp i rang kan du da sørge for å produsere f.eks skinnjakker i massevis. Etter å ha fylt opp varehuset ditt med skinnjakker kan du deretter oppgradere ett og ett hus til du igjen får nye byggemuligheter. Produser deretter f.eks Bread i fleng, fyll opp varehuset - oppgrader ett og ett hus... ETC ETC ETC Sørg også for at du setter skattenivået på så høyt som mulig (gult) uten at innbyggerne dine flytter ut. Når du ønsker å ha mulighet til å oppgradere husene setter du ned skatten igjen. Det LØNNER seg å oppgradere husene, men som du nevner så forutsetter det at de er fornøyde. Jeg HADDE 2.6mill på bok, men etter at jeg måtte utvinne gull, lage klokker og annet så blir det definitivt viktig å lage NOK av alt det andre i tillegg. Nå har jeg 2.1mill og -1200 i inntekt, så NOE må jeg jo gjøre - uten at det direkte haster... Du kan fint bygge egen Warehouse på andres øyer - du mister Reputation, men det skal nok gå fint. Når du starter på et nytt spill så sørg for å seile rundt og ta så mange øyer som mulig. Jeg har 3 motstandere, men har alle øyene bortsett fra 3 - og de har jeg også Warehouses på.
Eaan Skrevet 26. september 2009 Skrevet 26. september 2009 Om det er en øy du har lyst på, men det er noen der. Er eneste måten å få den ved å angripe spilleren på øya`?
iNeo Skrevet 26. september 2009 Skrevet 26. september 2009 Om det er en øy du har lyst på, men det er noen der. Er eneste måten å få den ved å angripe spilleren på øya`? Er da bare å flytte inn på øya som normalt. To factions på en øy er ikke noe problem. PS: De som bor der fra før av kan bli litt "sinte", ikke noe som utgjør en trussel da, men det kommer helt an på.
Eaan Skrevet 26. september 2009 Skrevet 26. september 2009 Men, han motstanderen har da alle godsakene på øya, og jeg ende opp med tomt ørkenland. Det suger da for jeg trenger quartz og iron... Tror jeg har en del mer resusser en han, så skal lage noen militærmaskiner og utrydde han. Skal faen meg bli saker.
Wiciwato Skrevet 26. september 2009 Skrevet 26. september 2009 Hvilke vanskelighetsgrader spiller dere på? Jeg tar på easy, continuous game.. Har lyst å oppnå en flott by på samme linje som han kongen har. Små, koselige og flotte byer med fullt oppgraderte hus.
Eaan Skrevet 27. september 2009 Skrevet 27. september 2009 Spiller selv countinous game på easy, ønsker da også en fin by. Ender alltid opp med for lite plass, så gidder jeg ikke disse store mapsa siden skipene bruker flere ''dager'' på og når frem. Da må jeg ha disse store lasteskipene og veldig oppgraderete lagerplasser, eller en øy omtrent i midta som fungerer som et buffer. Tar altfor lang tid dette spillet.
Wiciwato Skrevet 27. september 2009 Skrevet 27. september 2009 Men jeg har funnet ut at å få en sånn liten koselig by er rimelig vanskelig når du alltid må ha flere innbyggere og da bruker du mer og mer ressurser og plass og til slutt så er byen på størrelse med oslo.
oslo72 Skrevet 28. september 2009 Skrevet 28. september 2009 Bruk + for å kjøre opp hastigheten. Ingen vits i å sitte og vente på at en båt skal nå frem. Bedre å fremskynde sakene litt da. Ingen dato/tidsregning i Anno... Men jeg har funnet ut at å få en sånn liten koselig by er rimelig vanskelig når du alltid må ha flere innbyggere og da bruker du mer og mer ressurser og plass og til slutt så er byen på størrelse med oslo. Du må jo utvinne/produsere ting på andre øyer enn den du bygger dine hus på. Men, han motstanderen har da alle godsakene på øya, og jeg ende opp med tomt ørkenland. Det suger da for jeg trenger quartz og iron... Tror jeg har en del mer resusser en han, så skal lage noen militærmaskiner og utrydde han. Skal faen meg bli saker. Har du så få øyer tilgjengelig? Quarz og Iron er jo veldig vanlige "råvarer" på øyene vanligvis. Jeg spiller ihvertfall med Huge Map, Many Islands, Large Islands (eller noe sånt). Begynner å bli så lenge siden jeg startet spillet så jeg husker ikke helt.
Frijazz Skrevet 28. september 2009 Skrevet 28. september 2009 Men jeg har funnet ut at å få en sånn liten koselig by er rimelig vanskelig når du alltid må ha flere innbyggere og da bruker du mer og mer ressurser og plass og til slutt så er byen på størrelse med oslo. Du kan da også desigen "en liten by" bare med noblemen, statuer, fontener osv om du plasserer hoveddelen av befolkningen på en side av øyen og planlegger en liten del eksklusivt for noblemen et annet sted på samme øy.
oslo72 Skrevet 28. september 2009 Skrevet 28. september 2009 Tror vel uansett ikke man skal klage hvis man klarer å få til en by på størrelse med Oslo
Wiciwato Skrevet 28. september 2009 Skrevet 28. september 2009 Er det lov å legge ut bilder av byene våres i denne tråden? Hadde jo vært kult å sett hvordan dere hadde det.
pertm Skrevet 28. september 2009 Skrevet 28. september 2009 Er det lov å legge ut bilder av byene våres i denne tråden? Hadde jo vært kult å sett hvordan dere hadde det. Hvorfor ikke bare morsomt å se hvordan andre bygger opp sine byer
oslo72 Skrevet 28. september 2009 Skrevet 28. september 2009 Ingen som nekter deg det... Har et bilde av min gamle by her jeg... Har rundt det dobbelte nå da...
Frijazz Skrevet 1. oktober 2009 Skrevet 1. oktober 2009 jeg har endelig prøvd meg på en aldri så liten krig mot han litt pinglete fyren i "Masterbuilder". Det som var litt skuffende, men enkelt for meg, var at jeg kunne flytte mine "assasins" inn på hans område av øyen like ved sentrale bygninger. Da jeg erklærte krig gikk det bare kort tid før jeg hadde erobret warehouses etc. Det burde ikke vært mulig å flytte militære syrker inn på andres områder uten å erklære krig, det blir for lett. Uansett, krigen ble kortvarig og jeg overtok raskt og effektivt alle bygningene.
oslo72 Skrevet 1. oktober 2009 Skrevet 1. oktober 2009 jeg har endelig prøvd meg på en aldri så liten krig mot han litt pinglete fyren i "Masterbuilder". Det som var litt skuffende, men enkelt for meg, var at jeg kunne flytte mine "assasins" inn på hans område av øyen like ved sentrale bygninger. Da jeg erklærte krig gikk det bare kort tid før jeg hadde erobret warehouses etc. Det burde ikke vært mulig å flytte militære syrker inn på andres områder uten å erklære krig, det blir for lett. Uansett, krigen ble kortvarig og jeg overtok raskt og effektivt alle bygningene. En annen og mer human måte er å opprette Warehouse på alle øyene tidlig i spillet, slik at du på den måten raskt kan få tilgang til de fleste råvarene og samtidig begrense mulighetene til motstanderen(e). Hadde du hatt Warehouse på samme øy som motstanderen så hadde det jo ikke vært grunn til å bli krig bare på grunn av dette. Klart - Assasins er jo ikke hyggelig å ha som naboer, meeen...
Frijazz Skrevet 1. oktober 2009 Skrevet 1. oktober 2009 Hadde du hatt Warehouse på samme øy som motstanderen så hadde det jo ikke vært grunn til å bli krig bare på grunn av dette. Klart - Assasins er jo ikke hyggelig å ha som naboer, meeen... Jeg hadde begynt å plante warehouses på øyene, men den øyen var jeg ikke kommet til enda da han fikk et lite fotfeste. Jeg bygde kjapt warehouses på resten av øyen og helt inntil hans område for å hindre videre spredning. Ellers er det fornøyelig med litt krigføring i ny og ne, noe må jo overskuddet brukes på
oslo72 Skrevet 2. oktober 2009 Skrevet 2. oktober 2009 Liker å være venner med alle rundt meg Koselig å tilby litt kaffe til VELDIG overpris. Tror jeg har tjent rundt 2mill bare på kaffe nå...
Frijazz Skrevet 2. oktober 2009 Skrevet 2. oktober 2009 Kaffe blir man fort rik på! Og er etter min mening noe man bør satse på å storprodusere så tidlig så mulig for å tjene penger.
Eaan Skrevet 5. oktober 2009 Skrevet 5. oktober 2009 Har begynt på den store katedralen nå. Er på fase tre av den, men trenger 3500 noblemen, noe som er vanskelig og ha med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå