Gå til innhold

Hvordan forlenge batteriets levetid?


reor

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har en [sE S700i] og i dag slokna mobilen ved ringing og det kom noen streker over skjermen. Da jeg fikk telefonen igang igjen var batterianvisningen tom og noe tid etter indikerte den strøm.

Jeg vil anta at dette indikerer svakt batteri eller feil med ringelyd for dette skal vel ikke skje på indikert 1/4 batterikapasitet?

 

Hva er beste fremgangsmåte for å forlenge levetiden på batteriet?

 

Takker for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

 

Jeg har en [sE S700i] og i dag slokna mobilen ved ringing og det kom noen streker over skjermen. Da jeg fikk telefonen igang igjen var batterianvisningen tom og noe tid etter indikerte den strøm.

Jeg vil anta at dette indikerer svakt batteri eller feil med ringelyd for dette skal vel ikke skje på indikert 1/4 batterikapasitet?

 

Hva er beste fremgangsmåte for å forlenge levetiden på batteriet?

 

Takker for svar.

 

Kjøp et nytt det koster 75,- ...

 

http://www.yaha.no/y.asp?pd=305472&aff=2010

Lenke til kommentar

Takker for svaret.

 

Det jeg egentlig er ute etter er info om fremgangsmåte for å få batteriets kapasitet til å vare så lenge som mulig.

Bør batteriet i mobilen behandles som batteriet i en ny laptop?--Først full opplading og deretter smålading ved ca 40% av fullt oppladet?

 

Tidligere har jeg kjørt mobil og laptopbatteriet helt tomt før lading som ved "dagens" batteritype skal være feil fremgangsmåte.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Jeg vil anta at dette indikerer svakt batteri eller feil med ringelyd for dette skal vel ikke skje på indikert 1/4 batterikapasitet?

Når det ringer begynner både displayet og radiodelen å trekke strøm, og da faller spenningen. Gamle batterier har en egen evne til å indikere høy spenning uten at kapasiteten er tilsvarende høy. Da slukker telefonen rett og slett. Da kan det godt tenkes at batteriet er så gammelt at det er like greitt å kjøpe et nytt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...