Gå til innhold

WTC Spire - Hva i alle dager?


Anbefalte innlegg

Etter at WTC kollapset på grunn av svekket metall fra flybensinbrannen skjedde det noe jeg syntes er merkelig. En hjørneseksjon av stålskjelettet til WTC bokstavelig talt disintegrerer/pulveriseres og gjøres om til støv. Først trodde jeg det var et synsbedrag forårsaket av lavoppløselig videoopptak men fenomenet er synlig fra flere ulike vinkler og på fotografier tatt med kamera.

 

Jeg har lett litt rundt på nettet men ingen ser ut til å ha noen teorier på hva som kan ha forårsaket det. Selv kjenner jeg ikke til noe som kan disintegrere stål.

 

Se filmen under og døm selv, pass på at du også ser de høyoppløselige bildene/klippene.

 

http://www.youtube.com/watch?v=-dWBBEtA5bI&feature=related

 

http://home.comcast.net/~jeffrey.king2/wsb/The_Strange_Collapse_of_the_Spire.htm

 

Image42.jpg

 

Hva er din formening? Hvordan kan denne stålstrukturen pulveriseres til fint støv?

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så vidt jeg veit så faller den bakover og rister av seg massevis av støv etter thermite-reaksjonene som fant sted bare sekunder før. Dette kan se ut som at stålet smuldrer opp, særlig sammen med lav-oppløselige bilder. Mange disinfo-folk vil styre oss ut på sidespor for å snakke om ting som bl.a eksotiske våpen (DEW).

 

Men les denne:

http://journalof911studies.com/volume/2007/Fe-DustStudies44.pdf

og se f.eks denne:

http://www.youtube.com/watch?v=VyAvkryp97s

 

og deretter denne:

http://www.youtube.com/watch?v=v3yvViAF4IM

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så vidt jeg veit så faller den bakover og rister av seg massevis av støv etter thermite-reaksjonene som fant sted bare sekunder før. Dette kan se ut som at stålet smuldrer opp, særlig sammen med lav-oppløselige bilder.

 

Jeg syntes ikke det ser ut som at den bare faller bakover og rister av seg støv, selv om det kan se slik ut på lavoppløselige bilder.

Image42.jpg

 

Ellers er jeg ganske sikker på at disinfo-personell ikke vil ta opp laser- og bølgevåpen som avledning ettersom det har blitt lekket ut på pressekonferanse av general Myers og Rumsfeld. Hvis slike disinfo-agenter eksisterer ville de nok ha prøvd å avlede oppmerksomhet fra bølgevåpen også.

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar

http://willyloman.wordpress.com/2009/08/02/niels-harrit-is-a-weasel/

 

Offtopic - Slik kan disinfo-informasjon se ut men det er ikke alltid det er så lett å kjenne igjen.

 

Tegn å se etter er blant annet at troverdig informasjon blir kritisert mens en helt annen teori dukker opp som ingen undersøkelser støtter eller som ingen kan verifisere. Ingen kan være så skråsikker på noe som ikke kan verifiseres..

100s of “illegal aliens” running around at break-neck speeds planting 1.8 MILLION individual CEILING TILE BOMBS and kicker charges disguised as FIRE EXTINGUISHERS?!?

Samtidig er det vanlig å blande inn ting som aliens og lignende dumme teorier.

Lenke til kommentar

Det er faktisk ganske tydlig hva som skjer med den på videoen. Den faller nedover, i økende fart fordi det er ingenting som støtter den opp. Når den faller slipper den også løs en del støv som blir igjen i luften sånn at det ser ut som om den smuldrer opp.

 

Faktisk er det et ganske godt argument for at det ikke er en kontrolert ødeleggelse. Hadde den vært kontrolert ville hjørneseksjonene være svekket sånn at de ville ha kollapset lenge før.

Lenke til kommentar

Dersom vi antar at spiret faller i fritt fall, altså uhindret, så stemmer ikke den forklaringen overens med hva vi observerer.

 

Jeg kan forstå at du forklarer det på den måten dersom du kun har sett fotografiene og ikke har sett videoklippenene hvor du vet hvor lang tid som passerer mellom hvert bilde.

 

La oss ikke avspore til en konapirasjonsteoridiskusjon men holde fokus på det snodige fenomenet med stålspiret.

Lenke til kommentar

Dersom vi antar at spiret faller i fritt fall, altså uhindret, så stemmer ikke den forklaringen overens med hva vi observerer.

 

Jeg kan forstå at du forklarer det på den måten dersom du kun har sett fotografiene og ikke har sett videoklippenene hvor du vet hvor lang tid som passerer mellom hvert bilde.

 

La oss ikke avspore til en konapirasjonsteoridiskusjon men holde fokus på det snodige fenomenet med stålspiret.

Hva mener du? Det jeg ser fra klippene (jeg hentet faktisk ingenting fra bildene) er at masten faller nedover, mens den lager en støvsky som blir igjen oppe. Dermed kan det se ut som om den smuldrer opp, men det eneste som skjer er at den faller nedover.

 

For å vise noen kalkulasjoner. I videoen din 0:30 så faller den ca 1 cm av skjermen iløpet av de første 2 sekundene. Da skal den falle 2.25 cm iløpet av 3 sekunder og 4 cm iløpet av 4 sekunder, altså ganske fort. Men skal vi følge støvskyen så har den bare falt ca 2 cm iløpet av 4 sekunder. Det som har skjedd er at støvskyen ble igjen i luften, mens masten falt ned inn i støvskyen.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

Faktisk er det et ganske godt argument for at det ikke er en kontrolert ødeleggelse. Hadde den vært kontrolert ville hjørneseksjonene være svekket sånn at de ville ha kollapset lenge før.

Jøss, den var kjapp. Stikk og søk jobb hos NIST, de trenger deg!

 

Jeg er ikke overbevist om det, på noen av vinklene ser det veldig ut som bjelken faktisk blir til støv. Håper jeg finner en film i høyere oppløsningen som gjør det mulig (for meg) å gjøre seg opp en sikker mening om hva som faktisk skjer.

 

Dersom stålet blir pulverisert til støv ville jeg sannsynligvis anta det kunne ha sammenheng med de grillede og smeltede bilene rundtom fra WTC. Flybensin og kontorbranner kan ikke produsere nok varme til å smelte stål så noe annet må ha fått bilene til å smelte.

 

En løs teori jeg tenker på er om noe fly i luften kan ha brukt en laserstråle eller lignende og skutt det ned mot bakken, ville da være naturlig med litt collateral damage når man bommet eller slurvet med strålen. Spinnvill teori - det er jeg klar over, men jeg har ikke funnet noen sannsynlig forklaring for hva som skjedde med bilene enda..

Se også hvordan bakdelen av bilen er uskadet.

Image11.jpg

 

Mange flere bilder her, skadene er etter min mening ikke konsise med skader fra en pyroklastisk sky eller lignende (som heller ikke kunne oppstå fra en pannekakekollaps).

http://www.drjudywood.com/articles/DEW/StarWarsBeam5.html

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar

Jeg er ikke overbevist om det, på noen av vinklene ser det veldig ut som bjelken faktisk blir til støv. Håper jeg finner en film i høyere oppløsningen som gjør det mulig (for meg) å gjøre seg opp en sikker mening om hva som faktisk skjer.

Se rundt 0:33 i den første filmen du postet. Følg toppen av søyla ned gjennom røykskyen.

 

Husk at ved fritt fall er hastighet proporsjonal med tid, og forflytning proporsjonal med kvadratet av tid!

Lenke til kommentar

trøls, Fra det synspunktet er det en røyksky som skjuler mye av fallet og fra den vinkelen ser vi ikke at spiret blir til støv.

Jeg er enig med deg i den grad at hadde jeg kun hatt den videon tilgjengelig ville ikke jeg ha blitt overbevist om at noe snodig skjedde.

 

I den samme videon 1:15 (1min15sekunder) sees spiret fra en annen synsvinkel hvor røykskyen ikke dekker for fallet, jeg kan ikke se at spiret faller ned og ut av syne - det jeg ser er at det bokstavelig talt disintegrerer og blir til pulver.

 

Så vi er enige om at det i klippet rundt 33 sekunder ikke er tydelige tegn på at noe snodig skjer, det ser ut som at spiret faller naturlig.

 

Kan jeg spørre deg hva du syntes om fallet rundt 1min15sekunder? Ser du der også at spiret fallet rett ned?

 

Ellers er det besynderlig at det faller rett ned, det er en stålstruktur og jeg kan ikke se for meg noe scenario på bunnen (hvor fallet starter) som gjør at stålbjelker skal falle rett ned. Det blir som å bruke motorsag for å sage et tre og treet faller rett ned istedenfor å velte.

Det vertikale fallet ville vært konsist med at bunnen ble pulverisert på en eller annen måte.

Spinnvill teori - men inntil jeg har noe håndfast jeg kan være sikker på må jeg bare gjette, og jeg har vanskelig for å finne forklaringer som samsvarer med de ulike skadene som oppsto blant annet på mange gjenstander rundtomkring på Manhatten.

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...