Gå til innhold

Thinderbird: motta kun uleste mail?


Anbefalte innlegg

Jeg driver og konfigurerer mailoppsett for en kar. Utfordring:

 

Han har 3 maskiner (kontor-pc og netbook med XP, hjemme-laptop med W7) med nyeste versjon av Thunderbird.

 

- Den som står på kontoret skal motta alle mail (selv de som er lastet ned på andre maskiner)

- Samme skal gjelde for laptopen han bruker hjemme

- Netbook'en han bruker på reise skal kun motta mail som ikke er lastet ned på andre maskiner

 

Det er samme mailkonto som er satt opp på samtlige maskiner. Hvis jeg tar bort haken for "la meldingene forbli på serveren" på kontorpc'en oppfyller jeg kravet på netbooken med at den kun skal motta uleste mail, men da mottar ikke hjemmepc'en hans de nedlastede mailene. Kan man løse dette på noe vis? Evt. finnes det et synkroniseringsprogram som kan løse utfordringen?

 

På forhånd takk for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For akkurat denne problemstillingen vil jeg faktisk anbefale å logge inn vha nettleseren istedet for mail-program.

 

Det blir kronglete å få det til slik som du fremstiller det her, og dessuten er det mange feilkilder her som typisk ender opp med at kunden din (?) sitter på toget med notebooken sin og mangler en viktig mail fordi den er sletta fra serveren.

Lenke til kommentar

Takk for svar. Ja, jeg ender vel dessverre opp med å sette opp alle for å motta alt så får han evt. bruke webmail på netbook'en. Brynet hjernen min i går og kikket på innstillingene, men det ser ut til å være umulig å få løst utfordringen i praksis :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...