Gå til innhold

Hvorfor spiller ikke min ASUS X52J av BluRay/HD-materiale?


Gjest Slettes-xwByZdFZ

Anbefalte innlegg

Gjest Slettes-xwByZdFZ

Sliter med å få lappisen min til å spille av høyoppløselig video. Er det BluRay eller HD materiale, så får jeg lyd, men kun svart bilde. Lasta ned Trackmania nå netopp, og der skjer det samme. Noen som har et fornuftig svar på dette? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettes-xwByZdFZ

Har lastet ned Corel WinDVD, men denne vil verken åpne eller "se" mkv filer. why is this? :p

 

EDIT: Jeg har prøvd forskjellige playere, men ingen vil spille av bluray filmene mine som er i .mkv format. Hardwaren min burde takle dette. Er det ingen som har kunnskap nok til å hjelpe meg med dette? En løsning på problemet hadde vært fint:)

Endret av Slettet-xwByZdFZ
Lenke til kommentar

Har lastet ned Corel WinDVD, men denne vil verken åpne eller "se" mkv filer. why is this? :p

 

EDIT: Jeg har prøvd forskjellige playere, men ingen vil spille av bluray filmene mine som er i .mkv format. Hardwaren min burde takle dette. Er det ingen som har kunnskap nok til å hjelpe meg med dette? En løsning på problemet hadde vært fint:)

 

Hei!

 

Prøv og spill av med Media Player Classic, også kjent som MPC. Man kan laste ned programmet fra siden deres gratis. Vil påstå at det er et av de beste programmene for å vise HDmateriell. Nå har jeg ikke prøvd Blurayplater, så det kan jeg ikke si noe om, men mkvfiler skal iallefall fungere med dette programmet :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ

Drivere er up to date... ser at nvidia veksler mellom å bruke integrert skjermkort og 310M alt ettersom hvilket program jeg kjører, men om jeg endrer på disse innstillingene får jeg ikke spilt av noe som helst, enten det er .avi eller .mkv... Media player classic gjorde iallefall jobben!

Lenke til kommentar

Drivere er up to date... ser at nvidia veksler mellom å bruke integrert skjermkort og 310M alt ettersom hvilket program jeg kjører, men om jeg endrer på disse innstillingene får jeg ikke spilt av noe som helst, enten det er .avi eller .mkv... Media player classic gjorde iallefall jobben!

 

Så bra det fungerte da ;)

Men har du også prøvd å sette instillingene slik at pcen bare bruker nvidiakortet? Har hørt om flere som har hatt problemer med den automatiske svitsjinga som du snakker om, men for noen fikset det iallefall biffen med å sette instillinger til nvidiakortet når de skulle se HDmateriell :)

Edit: Men for all del, når jeg tenker meg om, så lenge MPC klarer filmene dine så er det vel ingen grunn til endre noe som fungerer ;)

Endret av Andly
Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ

If it ain't broke, don't fix it:P

 

Men ja, har prøvd å sette det kraftigste skjermkortet som standard for alle programmer, men da vil den ikke spille av vanlige .avi filer engang...snodig. Men nå funker det i alle fall, så takk for hjelpa!

Endret av Slettet-xwByZdFZ
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...