Gunnar323 Skrevet 2. august 2010 Skrevet 2. august 2010 Kjøpte en PS3 Slim 250GB sammen med min lillebror for 3 dager siden. I dag tidelig puttet han inn ett spill imens et annet var i. Maskinen lager rare lyder og vi får ikke ut noen spill når vi trykker på 'Eject' knappen. Noen som vet hva vi kan gjøre for å fikse dette?
Nedward Skrevet 2. august 2010 Skrevet 2. august 2010 (endret) Hvis du har noe du kan dra platen(e) ut med så er det mulig, men du kan risikere å ødelegge platen og kanskje skade BD-leseren. Så helst ikke gjør det med mindre platen(e) sitter løst. Dvs. ikke bruk makt. Har du noe tynt som du kan stikke inn i sprekken for å prøve å dra den ut med (to linjaler, knivblad, dobbeltsidig tape etc.), så ville jeg prøvd det. Men som sagt, du kan fort ende med at du ødelegger mer enn bare platene om du er uheldig. Alternativt sender du den inn til service. Evt. må du åpne den selv, men da ryker garantien. Mer enn det kan du vel strengt tatt ikke gjøre. Disclaimer: Har forresten ikke gjort denne prosedyren selv, og påtar meg intet ansvar for eventuelle skader som kan oppstå som en konsekvens av å følge mine råd. Edit: Det viser seg at det er etterhvert en del andre mennesker rundt i verden som har hatt lignende problemer. De har fortalt litt om sine løsninger her: http://www.google.no/search?client=opera&rls=en&q=get+stuck+disc+out+of+ps3&sourceid=opera&ie=utf-8&oe=utf-8 Endret 2. august 2010 av Dj_eLmO
IcedInsanity Skrevet 2. august 2010 Skrevet 2. august 2010 (endret) I dag tidelig puttet han inn ett spill imens et annet var i. presset dere inn spillet ? Altså.... Endret 2. august 2010 av LunaticFanatic 1
Mazeking Skrevet 2. august 2010 Skrevet 2. august 2010 Får komme meg min historie her. Hadde en PS3 som ikke ville ta imot plater. Fikk heller ikke jekka dem ut. Så viste det seg at dattera mi på 3 år den gangen hadde stappa inn en film i PS3'en, en 60 gig gammel type. Viste faen ikke hva jeg skulle gjøre. Tok til slutt en vanlig sløv smør kniv og puttet inn i sprekken samtidig som jeg trykka eject. Da kom det jaggu ut 2!! plater. Så trykka jeg på eject en gang til og en tredje plate om ut!!! Spilleren funka som faen etterpå den. Dette er over 2 år siden.... Så ja trikset med en sløv knit som du presser forsiktig inn kan funke. Kan hende det er 2 plater inn ider og da må den øverste presses ned for å få dem ut. Før kniven litt på skrå inn nedenfra og opp så den kommer OVER plata. Så presser du kniven forsiktig ned og trykker eject. Good luck!
Actibus Skrevet 2. august 2010 Skrevet 2. august 2010 Dette går uansett ikke på garanti, du kan enten betale verkstedet sikkert et par tusen kroner, åpne den selv og ta ut platene (mister garanti) eller kjøpe en ny.. Evt. prøve med en kniv som nevnt over. Er du litt fingernem klarer du sikkert å åpne den å fikse det selv.
Gunnar323 Skrevet 5. august 2010 Forfatter Skrevet 5. august 2010 Faren min fikk ut platene, men nå fungerer ikke blue-rayen som den skal. Nå må du trykke opp til 10 ganger på eject før spillet kommer ut. Har også prøvd å holde eject nede i 10 sec flere ganger... Er det byrt og mulig å bytte blue-ray?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå