Gå til innhold

Problemer med grafikkortdriver på acer timelinex 3820tg


Anbefalte innlegg

Hei,

 

etter å ha mottatt min nye pc, så formaterte jeg og installerte en ren versjon av win7.(Farvel bloatware!!)

 

MEN, etter å gjort det, så vil ikke grafikkortet fungere. Dvs, på enhetsbehandling så står det "Denne enhenten kan ikke starte. Kode 10"

 

Kan noen komme med noen forslag?

 

OPPDATERING: Tidligere hadde jeg prøvd drivere fra acer sine sider, gikk denne gangen rett til amd og lastet ned drivere. Rett etter jeg installerte den så så alt i orden ut, ingen feil på enhetsbehandling. Etter at jeg restartet, så dukket feilen opp igjen..

Endret av MBrandt
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Benytter muligheten til å komme med en oppdatering og bumpe posten samtidig..

 

Jeg har nå lest meg til at jeg trenger acer powermanagement for å velge mellom de to grafikkortene mine,(jeg går ut i fra at den bruker intel-kortet nå, så derfor står det at ati-kortet ikke brukes/fungerer).

 

Problemet er at jeg får ikke til å kjøre det programmet! For det første kommer det ikke noe ikon på skrivebord eller start-menyen. Jeg går inn i mappen og prøver alle de 4-5 ikonene som ligger der. Det vil ikke starte i det hele tatt, men det legger seg i prosesser da selvfølgelig..

 

Det akkurat samme problemet har jeg med catalyst control center..

Lenke til kommentar

Har ikke maskina, men jeg ville prøvd NBR.

 

http://forum.notebookreview.com/acer/488205-acer-timelinex-3820tg-owners-lounge-info-benchmarks-tweaks-mods-upgrades.html

 

Om du spør i den tråden, er det ikke usannsynlig at du får svar innen minutter. Det er for øvrig også noe info om drivere på forsida,

Drivers if going a clean Windows install:

 

All drivers can be found here Acer Europe - Service & Support, Drivers & Utilities, Downloads Search under notebook then Aspire and find the 3820TG.

 

Latest Realtek HD audio driver: http://www.realtek.com/Downloads/downloadsView.aspx?Langid=1&PNid=14&PFid=24&Level=4&Conn=3&DownTypeID=3&GetDown=false

 

Latest ATI 5650 catalyst drivers (Fixes PCI-E x1 issue

Lenke til kommentar

Ja, jeg har vært der. Men jeg har ikke postet der enda da, får prøve det.

 

Som jeg skrev, så hadde jeg prøvd drivere fra acer, men funket ikke.

 

Men problemet er ikke drivere(tror jeg), men heller et program som gjør at jeg kan skifte mellom mine to grafikkort. Powermanager. Men det får jeg jo ikke til å kjøre.

Bare for å presisere det.

Lenke til kommentar

Har akkuratt tatt ren installasjon på min 3820TG, ingen problemer.

 

1: installerte acer sin ATI driver (8.713.3.300) som også installerer intel grafikkdriveren.

2: installerte Acer PowerSmart Manager (5.0.2.3001)

3: installerte Launch manager (4.0.8)

4: restartet maskinen og gikk inn i bios og endret grafikk til "discrete"

5: installerte ATI catalyst 10.7a

6: restartet og endrer tilbake til "switchable" i bios.

 

Virker fint her :) OBS! på at hvis du ikke installerer acer sin egen ATI driver først før du installerer andre ATI versjoner vil du ikke få byttbar grafikk.

 

I tillegg har jeg jo installert de andre nødvendige driverene som intel MEI, intel turbo boost, trådløst kort, vanlig nettverkskort, bluetooth osv

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...