Gå til innhold

[SPOILER ALERT] shutter island, noen som har sett den?


Daniboy89

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel på slutten sa han jo: "Is it better to die as a good man or live as a monster?" Noe i den dur. Jeg kom fram til to mulige ting han kan mene med dette.

 

*Spoiler alert*

 

 

1: Han er fult klar over situasjonen og har ikke "resatt" seg, men "resetter" med vilje fordi han greier ikke leve med sannheten, som er at han drepte kona si og hun drepte barna deres. Derfor VIL han bli lobotomert så han slipper mere lidelse. Nå husker jeg faen ikke nummer to, men skriver den så snart jeg husker.

 

 

EDIT: Hvordan i helvette legger jeg dette i en spoiler da...?

 

EDIT2: Derja

Endret av Munty
Lenke til kommentar

Vel på slutten sa han jo: "Is it better to die as a good man or live as a monster?" Noe i den dur. Jeg kom fram til to mulige ting han kan mene med dette.

 

*Spoiler alert*

 

 

1: Han er fult klar over situasjonen og har ikke "resatt" seg, men "resetter" med vilje fordi han greier ikke leve med sannheten, som er at han drepte kona si og hun drepte barna deres. Derfor VIL han bli lobotomert så han slipper mere lidelse. Nå husker jeg faen ikke nummer to, men skriver den så snart jeg husker.

 

 

EDIT: Hvordan i helvette legger jeg dette i en spoiler da...?


[spoiler]
[/spoiler]

Lenke til kommentar

så de bestemte seg for å drepe han? når fant dere ut at han egentlig var en pasient?

 

Når han begynte å huske hva kona gjorde med barna deres skjønte i hvertfall jeg helt 100% at han var pasient. Det var tydelig at det var et inne og ikke en av de andre merkelige drømmene han hadde.

 

EDIT: Nei, ikke drepe. Lobotomere han. River ut noe dritt i hjernen som gjør at han nesten ikke kan tenke selv.

Endret av Munty
Lenke til kommentar

okei, jeg trodde det da han kom inn i fyret å det var ingen andre folk enn sjefen der. ble litt skuffa da jeg fant det ut, tror filmen hadde blitt bedre om han virkelig var politi og prøvde flykte fra øya og avsløre den :p

 

Hehe, det var det jeg tenkte også. Hadde blit jævelig spennende.

 

Sinnsykt bra film da. En av de beste jeg har sett.

Lenke til kommentar

Fra Wikipedia

 

"However, the next morning, he appears to have once again regressed into his fantasy world. After a brief conversation with Andrew, Sheehan silently signals to Cawley that the roleplay was not successful, and orderlies approach to take him to his lobotomy. Andrew asks Sheehan whether it is better to "live as a monster, or die as a good man," then goes peacefully with the orderlies."

Lenke til kommentar

Likte at det var så utydelig om han faktisk var sprø eller ble gjort sprø av de andre. Herlig paranoia :)

Her er jeg helt enig. For min del var det helt åpenbart at han forsto hva han hadde gjort og at han tok et valg.

 

Flott film! :)

 

Redigert: Hva med sykepleieren (?) som gjemte seg i hulene ved fyrtårnet? Var hun ekte, eller kun en drøm/fantasi?

Endret av Runar
Lenke til kommentar

Likte at det var så utydelig om han faktisk var sprø eller ble gjort sprø av de andre. Herlig paranoia :)

Her er jeg helt enig. For min del var det helt åpenbart at han forsto hva han hadde gjort og at han tok et valg.

 

Flott film! :)

 

Redigert: Hva med sykepleieren (?) som gjemte seg i hulene ved fyrtårnet? Var hun ekte, eller kun en drøm/fantasi?

 

Hun var visst ikke ekte fordi Dr. Cawley sa han hadde hørt historien hans om og om igjen i 2 år. Og det var en historie han hadde laget for å utelukke sannheten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...