Gå til innhold

Starcraft 2 - Replay-tråden! Les førstepost før du uploader! (Oppdatert 17.10.10 - LES FØRSTEPOST!)


Anbefalte innlegg

Replay-tråden!

 

LES DETTE FØR DU LASTER OPP REPLAYS!

 

Jeg bruker en egen internetside for å lagre alle replayene på ett sted. Dette gjør at vi kan ha en database der alle replayene blir lastet opp til. Jeg vil ta ansvar for å få alle replayene over på denne serveren. Her blir replayene sortert i kategorier. 1v1,2v2,3v3, Pro Replays, Challenges og Uncategorized. Innen 1v1 er det undermapper for de forskjellige mulige matchupene. Hvilket vil si 6 undermapper.

 

Update: 17.10.10

Men for at det skal være litt enklere for meg å oppdatere denne replay-databasen spør jeg dere om en liten tjeneste:

 

Vennligst rename replay filene deres før dere laster de opp her. De skal renames slik:

Filnavnet skal inneholde matchup og map. Om du ønsker å legge ved en kommentar som beskriver innholdet i replayen, kan dette også legges til.

 

Dersom du ikke har med Matchup i replaynavnet, vil replayen din bli plassert i "Uncategorized" mappen, da jeg ikke vet hva matchupen er. Jeg har ikke tid til å se gjennom alle replayene, for å sjekke replay.

 

 

En perfekt replay-post vil da bli seenes omlag slik ut:

 

<Litt random tekst etter eget behov>

 

<Vedlegg, med modifisert filnavn - slik som beskrevet over>

F.eks.

Hadde en utrolig morsom match istad! Er veldig fornøyd med hvordan jeg spilte. Tror fler vil være enig.

 

 

<Vedlegg: "PvP - Lost Temple - Cannon Rush Counter!">

 

Replays ligger ikke i mappen der du installerte SC2!

C:\Users\Dinbruker\Documents\StarCraft II\Accounts\xxxxx\x-yx-x-xxxxxx\Replays\

 

I denne tråden kan man legge ut replays for å få tilbakemelding fra andre forumbruker. Eller så kan man bruke den som en showcase, og bare vise hvor fantastisk god du er i SC2. Det er selvfølgelig også lov til å legge ut replays fra andre spillere, dersom du mener at det er en god replay.

 

Replayene finner du her!

 

--

Diskusjon.no godtar ikke .sc2replay filer. Man er derfor nødt til å pakke de inn i zipfiler først.

Endret av Ajaco
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekker straks :)

 

Edit: Du har lastet opp en tom mappe.

 

Har du Winrar? Hvis ja, høyreklikk filen - velg add to archive. Trykk ok. Og last opp .rar filen du får :)

 

Hvis nei: google det. Last ned (det er freeware), installer. Og gjør som beskrevet over.

Endret av Ajaco
Lenke til kommentar

Spilte denne matchen for litt siden, var nice i og med at han starta med å presse meg sikkelig før jeg endte med å komme tilbake å vinne. Var et punkt i matchen hvor han kom med mutas mot min base og alt jeg hadde var roach og zergling, så jeg sendte alle til basen hans, og han panikka og trakk tilbake alle sine mutas. Om han hadde fortsatt å angripe meg med mutaene så hadde han nok vunnet :)

Comback.rar

Endret av [StK]Bountyhunter(BF:V)
Lenke til kommentar

Intressant game GrandMa. Phoenix mot marines og marauders er ikke akuratt gunstig.. Men den expanden din, hva skjedde med den? Litt uti gamet hadde du sånn 6-7 workers pr crystal vein. Hadde vært bedre å plasse expanden rett utenfor basen din, og overført noen workers - så hadde du hatt bedre økonomi :)

 

Jeg ville også fått opp noen medivacs etterhvert. De er til god nytte. Og kanskje litt fler marines, for å knerte de hersens phoenixene - slik at medivacene dine får være i fred.

Lenke til kommentar

Var så presset at jeg kjørte den langt til helvete vekk. Og når jeg først fikk pusterom virket det litt patetisk å kjøre den tilbake igjen. :p Var egentlig mest for å få det lille økonomiske overtaket som gjør at man kan kjøre inn seieren. Hadde jeg mistet CC'et mitt ville slaget unektelig vært tapt, og jeg valgte derfor å sette den der.

 

Medivacs skulle jeg gjerne hatt, men det er vel heller tvilsomt at jeg hadde fått økonomien til å opprettholde produksjon av disse. Hovedproblemet var jo at jeg aldri fikk pusterom til å gjøre noe annet enn å micro/macro på de produksjonsbygningene jeg allerede hadde. ;)

 

Takk for tips! =)

 

Hvilket divisjon er du forresten? :)

Lenke til kommentar

Apropos macroing. Om du sloss nedi basen hans, slik du gjorde på slutten der - og samtidig skal produsere units med waypoint ned dit. Lag egne grupper for barracksene dine. En for de med reactor, og en for de med techlab. Så istedet for å endre location, så kan du bare trykke på f.eks. 5, for å selecte reactor barracksene dine, trykke A et par ganger, for så å trykke på 1-2 (ettersom hvilken unitgruppe du skal selecte).

 

Jeg skjønte igrunn det. Det kunne vært farlig å plassere den der. Men ettersom du hadde så mye ground units, og han hadde brukt mye resurser på phenixer, var det begrenset hvor mye groundunits han kunne ha. Så du kunne mest sansynlig klart å holde igjen troppene hans, ved å bare turtle litt i basen - til expanden var på bena. For så å få økonomisk overtak, og angripe igjen.

 

Har nesten ikke spilt noe multiplayer etter ordentlige versjonen kom ut. Har blitt mest campaign og challenges (ferdig med challenges nå, dog). Men jeg er rank 10 eller noe i silver. Kommer i gold imorgen, om jeg spiller.

Lenke til kommentar

Bare et forslag. Istedenfor at denne tråden blir side opp og side ned med lenker, eventuelt enda verre, vedlagte filer (replays).

 

Hadde det ikke vært bedre å få opp en form for database hvor man kan laste opp replays, legge ved et bilde, skrive hva og hvem som spiller osv. Samt en liten kommentar til replayen. Man kan gjøre dette skikkelig, eller man kan gjøre det enkelt.

 

Den skikkelige måten er selvfølgelig å bruke et ferdig rammeverk beregnet på dette, eller skrive noe selv.

Den enkle måten er f.eks. å sette opp et eget forum hvor man gir hver replay en egen tråd. Slik at man kan skrive all denne infoen i hver tråd. Og folk kan kommentere den spesifikke replayen under (som vanlig svar til en tråd).

 

Jeg har ingen grunn til å tro noe annet enn at SC2 kommer til å ta av, og at det vil være mange norske spillere som holder til her inne. I tillegg er det vel neppe noe stort problem å legge ut replays man finner andre plasser, av andre folk.

 

-----

 

2 vs 2

 

Liten thumbnail her

 

Mapnavn

Lag 1: navn1, rase - navn2, rase

Lag 2: navn1, rase - navn2, rase

 

Kommentar: Skriv noen ord om hva replayen inneholder. Hvorfor den er lagt ut f.eks. Hva som er spesielt med akkurat denne. osv osv.

 

Tags: Legg på noen "tags" man kan søke etter for å gjøre det enklere. "zerg" "terran" "2vs2" etc.

 

-----

 

90 sider med vedlagte .zip og .rar filer vil bare bli massivt rot, som ingen klarer å finne fram i uansett.

Endret av SilentNET
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...