Gå til innhold

Bygge PC? Sjekk her! Maccans tøffe komponentguide!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det tror jeg på!:) er veldig mange hyggelige folk her og har fått masse god hjelp allerede. Takk for det! xD

Hawk versjonen ser veldig fristende ut. Skal sove på det og sjekke tilbake her i morgen. Om det er ingen innvendinger går jeg for 2 slike. Litt dumt spm, men kan hawk klokkes enda høyere og må jeg isåfall investere i bedre psu da? Aner nemlig ikke om det vil bli en drastisk økning i strømforbruk eller ikke, om dette blir aktuelt.

Lenke til kommentar

Ikke vær urolig. To 460 GTX kjører fint på en god 650W, så du har masse ekstra kraft til gode.

 

MSi lover en 1Ghz core clock ut av boksen, men det får en ta med en liten klype salt. De aller fleste som har prøvd har klart en god 970-980mhz, og det er en betydelig klokk mtp at default er 675 mhz core clock.

 

Uansett vil systemet ditt kjøre smertefritt på HX 750W

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke vær urolig. To 460 GTX kjører fint på en god 650W, så du har masse ekstra kraft til gode.

 

MSi lover en 1Ghz core clock ut av boksen, men det får en ta med en liten klype salt. De aller fleste som har prøvd har klart en god 970-980mhz, og det er en betydelig klokk mtp at default er 675 mhz core clock.

 

Uansett vil systemet ditt kjøre smertefritt på HX 750W

 

KJEMPEMESSIG! Takk! Bestiller kortene nå :)

Lenke til kommentar

Ikke vær urolig. To 460 GTX kjører fint på en god 650W, så du har masse ekstra kraft til gode.

 

MSi lover en 1Ghz core clock ut av boksen, men det får en ta med en liten klype salt. De aller fleste som har prøvd har klart en god 970-980mhz, og det er en betydelig klokk mtp at default er 675 mhz core clock.

 

Uansett vil systemet ditt kjøre smertefritt på HX 750W

 

Ser ingen plass at dem lover 1ghz core clock, men det står på pakningen at "Maximum oc clock of hawk 1000mhz"

 

Å så står det i liten skrift under "With maximum voltage settings"

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Diskuteres SSDer her? OCZs RevoDrive kommer med imponerende spesifikasjoner:

 

50-80GB Max Performance

 

Read: Up to 540 MB/s

Write: Up to 450 MB/s

Sustained Write: Up to 350 MB/s

Random Write 4KB (Aligned): 70,000 IOPS

 

120GB-480GB Max Performance

 

Read: Up to 540 MB/s

Write: Up to 480 MB/s

Sustained Write: Up to 400 MB/s

Random Write 4KB (Aligned): 75,000 IOPS

 

http://www.ocztechnology.com/products/solid-state-drives/pci-express/revodrive/ocz-revodrive-pci-express-ssd-.html

Lenke til kommentar

Hvilket hovedkort skal man ha til i7-950 dersom man bare trenger et skjermkort? Er det standard med 2-3 PCI-Express 2.0 porter nå?

 

En annen ting jeg har lagt merke til er at det står intel eller amd i beskrivelsen til ulike DDR3 minnebrikker. Må man kjøpe prosessor-spesifikke minnebrikker nå? Lenge siden jeg har kjøpt pc merker jeg.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Hvilket hovedkort skal man ha til i7-950 dersom man bare trenger et skjermkort? Er det standard med 2-3 PCI-Express 2.0 porter nå?

 

En annen ting jeg har lagt merke til er at det står intel eller amd i beskrivelsen til ulike DDR3 minnebrikker. Må man kjøpe prosessor-spesifikke minnebrikker nå? Lenge siden jeg har kjøpt pc merker jeg.

Veldig vanlig at x58 hovedkort kommer med flere PCI-E slots.

 

Nei, du trenger ikke det, en kjøper to-kanals minne til 1156 og AM3, og trekanals minne til X58.

Men et 4GB kit som er spesifisert intel i3/i5/i7 fungerer helt fint på et AM3 kort. Forskjellen ligger vel i hovedsak i XMP (Xtreme Memory Profile) så du kan laste minnetspesifiseringer enklere i BIOS :) Samme gjelder for AM3 da disse har BEMP(Black Edition Memory Profile) og generelt virker som de kan kjøre på lavere volt.

 

De er også litt optimisert for sin plattform, men her er det snakk om 1-2% ytelse :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Heisann! er helt ny til PC bygging og har et par spørsmål! :blush:

Skal bygge ny gaming pc snart, ser du!

 

* Vil AMD radeons 69xx nye high end grafikkkort kreve mye strøm?

Hvor mye sterk PSU trur du at jeg trenger hvis jeg ville kjøre dem i crossfire?

 

* Vil Fractal Design R3 holde kjølelsesmessig for kraftige kort, til tross for den ikke så spektakulære kjølingen med det jeg får med de grunnlegende komponentene?

 

* Skal jeg kjøre cooler master istedenfor?

 

* Må jeg kjøre ekstra vifter og kjøleløsninger uansett?

 

Skal sitte i et nogsålunde varmt og koselig rom nå på vinteren med ovnen på i rommet mitt og lurer på om jeg må installere en god del vifter og forskjellie kjøleløsninger. :hmm:

 

Skal ikke ha noen super CPU eller noe, bare en helt grei nok til gaming, hvis det har noe med saken og gjøre.

 

Ble litt rotete her men håper på at noen kan svare meg! Alle svar settes pris på. Flott komponentguide forresten, kommer helt sikkert til å bruke den mye! :thumbup:

Endret av Haygon
Lenke til kommentar

R3 gir fin nok kjøling. Skal du bumpe volten og klokke kortene vet jeg ikke helt.

 

En afermarket kjøleløsning vil jo alltids være bedre, men husk at 6850 er et ganske stillegående og kjølig kort, så det store problemet blir det nok ikke.

 

Om du syntes det hele blir for ille så invester i noen ekstra vifter. Takket være R3's moduvent løsning er ikke dette noe stort problem.

 

Om 69xx krever mye strøm har jeg desverre ingen anelse om. Er tross alt ingen spåmann, men

om du tenker å kjøre de i crossfire vil jeg påstå at du vil trenge noen ekstra vifter i et midi kabinett som fractal. Uten at jeg kan si noe med sikkerhet. Det kommer også litt ann på hvilket hovedkort du anskaffer og avstanden mellom kortene.

 

Derimot så vil jeg med stor sikkerthet påstå at 850W vil være nok til å kjøre single-gpu kortene i cfx, men dobbel gpu kortene som 6990 må du kanskje opp i 1k eller mer.

 

Beklager at oppdateringen tar tid folkens, men venter i spenning på 69xx serien, og ting blir ikke gjort om på før det. Sliter med litt dårlig tid, men lover at ting skal komme på plass så fort godsakene er på banen

Endret av Maccan
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...