Gå til innhold

Bygge PC? Sjekk her! Maccans tøffe komponentguide!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei.

 

Takk for en veldig god tråd.

Sitter nå å venter på at i7 950 skal komme på lager til butikkene slik at jeg kan få sammenlignet prisene litt mer (med varer som er på lager).

 

Hvor stor tror du forskjellen i ytelse på 930 og 950 er? Oppgraderingspakkene som selges på 930 har en del lavere pris enn å kjøpe i deler. Dog har de litt dårligere ram..

Lenke til kommentar

Nei, altså, den er ikke superstor. Den er lettere å overklokke, vil ha mindre varmeutvikling ved samme frekvenser, men i seg selv så er det ikke masse forskjell.

 

Oppgraderingspakkene har helt greit ram. Det er ikke noe knallkjøp hvis du vil klokke de, men i stock speed vil du nok ikke merke store forskjellen i real-life situasjoner. Samme går for CPUen. Du merker det mest ved klokking og benchmarks.

 

Alikevel anbefaler jeg kanskje å vente litt altså. Jeg vet med meg selv at jeg hadde angret litt, men igjen faller jeg under klokking/benchmark kategorien :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da ser det ut som Dustin allerede har i7 950, så her er utkast til kjøp. Litt usikker på om jeg bør ta den ram'en eller like godt kan ta den billigere kampanje modellen fra Corsair.

 

CORSAIR 6GB DDR3 XMS3 INTEL I7 9XX DOMINATOR 1600MHZ (3X2GB)

GIGABYTE GA-X58A-UD3R X58 S-1366 ATX

INTEL CORE I7 950 3.06GHZ 8MB S-1366

SAMSUNG SPINPOINT F3 1TB SATA/300 7200RPM 32MB

MICROSOFT WINDOWS 7 HOME PREM 64-BIT NOR DVD #OEM #NO

 

Pris 7150kr inkl. frakt.

 

I første omgang vil en Radeon 4890 GPU og en Corsair tx 650 PSU brukes. De vil vel oppdaters til våren.

 

I tillegg blir det vel et frontpanel, en dvd brenner og et trådløst kort.(til pc'n som blir laget av gamle deler)

 

Kommentarer og forslag mottas med takk.

Endret av Lorentzt
Lenke til kommentar

Hvilke kort ville dere gått for i SLI:

 

2stk MSi 460 GTX 1GB HAWK Edition

( http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=608238 ) 2195,- per stk

 

2stk PALIT GEFORCE GTX 460 SONIC PLATINUM 1GB

( http://www.dustinhome.no/pd_5010469568.aspx ) 2219,- per stk

 

2stk ASUS GeForce GTX 470 1280MB

( http://www.netshop.no/Avdelinger/Datakomponenter/Skjermkort/PCI-Express/ASUS/ASUS-GeForce-GTX-470-1280MB-PhysX-CUDA-PCI-Express-20,-GDDR5,-2xDVI,-native-HD-41971.aspx ) 1995,- per stk

 

Alt annet til PC'en er bestilt. Håper på raskt svar! :)

Endret av Krismyklebust
Lenke til kommentar

Vel, ut ifra hva jeg har hørt er 470 relativt bråkete alene, 2 stk blir vel et middels sagbruk kan jeg tenke meg. Gjør kanskje ikke noe dersom du ikke bryr deg om litt støy.

 

Da jeg holder en del på med musikk/spiller inn musikk via mic osv bør jeg kanskje gå for Palit GTX 460...

Kan vel ikke vere SÅ stor forskjell på ytelsessiden dersom jeg ikke overklokker 470-kortet (jeg kan rett og slett ikke å overklokke...)?

Lenke til kommentar

Vel, her er en test av 470 og 480, og her er en test av 460. Ut ifra MW2-resultatene ser de ihvertfall relativt like ut, dog er noen 460-versjoner tydeligvis litt sprekere enn andre (også blant dem som har 1 GB minne og 256 bit).

 

Testene tar også for seg støynivå, og selv om desibelskalaen ikke er lineær ser det ut til å være ganske lite forskjell på de to. 470 til 1995 per stk ser sånn sett ikke ut som et veldig dumt valg.

Lenke til kommentar

Vel, her er en test av 470 og 480, og her er en test av 460. Ut ifra MW2-resultatene ser de ihvertfall relativt like ut, dog er noen 460-versjoner tydeligvis litt sprekere enn andre (også blant dem som har 1 GB minne og 256 bit).

 

Testene tar også for seg støynivå, og selv om desibelskalaen ikke er lineær ser det ut til å være ganske lite forskjell på de to. 470 til 1995 per stk ser sånn sett ikke ut som et veldig dumt valg.

 

Ahh, men da sliter jeg nok med en Corsair HX 750W PSU kan jeg tenke meg...?

 

Deler jeg har bestilt:

 

PSU: CORSAIR HX 750W ATX12V 2.2 / EPS12V

Kabinett: Fractal Design Define R3 Black Pearl

HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB

SSD: RealSSD C300 2,5" 64GB SATA 6Gb/s, 355MB/75MB

HK: ASUS P6X58D-E

CPU: Intel Core i7 950

RAM: CORSAIR 6GB DDR3 XMS3 INTEL I7 9XX DOMINATOR 1600MHZ (3X2GB)

 

Utover det har jeg også et Axiom 61 midi Keyboard med USB-tilkobling og en Behringer Eurorack UB1202FX mixer som jeg igjen har plugget en Røde NT1-A kondensator mic i. Mixeren har Firewire tilkobling.

 

(Har en tråd på dette allerede, men er usikker på om jeg kan linke til den :p )

Lenke til kommentar

Kan ikke se for meg at HX 750 skal ha problemer med å kjøre 2 stk 470.

Husk på at tallene som oppgis er full effekt på hele maskinen. Jeg tviler på at det samme oppsettet de kjører sammen med et ekstra kort vil trekke noe særlig mer enn 600W maksimalt.

Endret av srbz
Lenke til kommentar

Personlig ville jeg valgt Palit 460, men helst MSI Hawk 460 ;) Kommer vel litt ann på hva du er villig til å gi.

 

Er ikke støyallergikker, men alle ting har sin grense for meg også. Liker veldig godt GF 104, så vet ikke helt om jeg ville tullet med 470 kortene.

Kan dog ikke gi noe super svar da jeg ikke eier de selv, men i følge reviews så bråker 470 en god del mens Hawk får bare skryt for lavt støynivå :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...