Gå til innhold

Bytte om partisjonsbokstaver...


Anbefalte innlegg

Har en partisjon som ble ved uhell oppkalt D: etter en mer eller mindre fryktelig formateringskveld. Blir mye enklere om jeg får kalt den C: som den har alltid vært. Er bare mye mer vant til det, og i tillegg så vet jeg at Half-Life klager om det ikke får installeres på C:, og CS er jo viktig her. :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror også systemet er mer vant til C:

Har du en C partisjon hvor systemet ligger, eller har du ingen C: partisjon??? Isåfall ville jeg tro at det er flere enn HalfLife som er forvirret. Det dukker stadig opp nye underlige problemstillinger, å jeg er spent på hva folk sier om dette? Fikk nesten lyst til å prøve selv!!!! :D

Lenke til kommentar
Det går helt fint å ha systemet på d: :)

Seff gjør det det, men jeg er jo vant til å ha det på C: og det samme med halvparten av programmene i verden.

 

Jeg kjører Windows XP og har en partisjon som var D: men nå er C: som brukes til sharing.

Lenke til kommentar

Control panel -> administrative tools -> computer managment -> disk managment. Der høyreklikker du på partisjonen du ønsker å endre stasjonsbokstav på. Kan kun endre til en som ikke er i bruk. Så for å bytte om på c og d: c -> x, d -> c, x -> d. Du skjønner prinsippet. :)

Lenke til kommentar

HåHå...Nei du !

Jeg vil råde deg STERKT til ikke å bruke partition magic.

Hadde akkurat samme problem som dere, (Utrolig irriterende :grumpy: )

Jeg skulle på lan om noen timer så alle gode råd var dyre.

Seff spurte jeg på hw.no foumet - og der fikk jeg anbefalt Partition Magic.

Lastet det ned - startet det - og fikset det slik det skulle være.

Alt så ut som om det var i skjønneste orden.

Så ba programmet meg å starte windows på nytt - og det gjorde jeg.

Uff da ! Etter det kom jeg ikke inn i windows. Og fikk da ikke kopiert alt det viktige som var på stasjon "c" (eller d da ). Det vil si; mails, favoritter osv.

Endte med at jeg måtte ta ut disken å sette den i en annen maskin.

 

Så jeg vil ambefale å aldri bruke dette programmet. Det så veldig proft og bra ut. Men funket desverre ikke for meg :evil:

Lenke til kommentar
Du må selvsagt bruke DOS versjonen av Partition Magic.

All roting med system partisjonen inne i Windows er fyfy!

Uff da....Var det dette jeg skulle gjort ?

Jaja...får le av det i ettertid :lol::lol: Var nemling helt ute, ville bare dø¨på det tidspunktet :) Har sikkert 500-700 favoritter.

 

Til saken. Kopier det du trenger av dokumenter osv. påsystemdisken, og brenn det ut på cd fks.

Så tar du en finfin formatering igjen...

Formatring er din venn :)

Lenke til kommentar

Formatering er for svensker. Slutt på den diskusjonen.

 

Vel, jeg vet at det er en mulighet, men det (jeg tror) jeg spurte om i denne threaden, var om det er en annen metode å gjøre det. Må jeg be til gud om hjelp? Passer litt dårlig siden jeg er ateist. Faen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...