Gå til innhold

Beste AMD til 1000,-?


Anbefalte innlegg

HEI!!!!

 

jeg har 3 fine spørsmål til dere :)

 

nr 1: jeg har MSI K9A2 Platinum V2 Hovedkort... støtter dette AM3?

nr 2: jeg har også et Gigabyte GA-M720-US3 kort liggende... i så tilfelle hvilket er best?

 

til det virkelige spørsmålet!

nr 3: Hvilken cpu er best til rundt 1000 lappen?

 

har følgende nå:

 

Amd 5200+ 2.7ghz Dual Core

8GB OCZ 800mhz om jeg ikke husker feil

Ati Radeon Sapphire HD5750 1gb DDR5

harddisk ikke nødvendig :p

 

vil og skal bruke pcen til å spille mye... har oppgradert skjermkort å ram de siste dagene men har fortsatt problemer med "heng" på Gta4 har cpu 94% load mens alt annet ligger på ca 47% å da tenkte jeg det var på tide å bytte ut :p

 

om noen kan svare er jeg veldig takknemmelig :) !!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det viktigste i GTA IV er prosessoren, hadde selv en K8 (Athlon X2 5000+ BE 2,6GHz )prosessor før og merket enorm oppgang i ytelsen ved oppgradering til Phenom ™ II X3 720 2,8GHz. Forskjellen i Mhz er ikke så veldig betydningsfull så du vil få oppimot maks ytelse med f.eks en Phenom ™ II X4 945 3,0GHz

 

Tidligere nevnte Phenom ™ II X3 720 er egentlig en utgått modell men kan vel som det ser ut til enda være og oppdrive i enkelte nettbutikker. Nå er det enda slik at de aller fleste spill utnytter 3 kjerner ganske optimalt som f.eks GTA IV er et godt eksempel på, så du vil oppleve å få bedre ytelse enn med en 2-kjerne Phenom f.eks, men en 4-kjerne vil ikke gi deg noe mer FPS.

 

Så det er enda mye mer fornuftig spillvis og gå for en 3-kjerne hvis du vil ha mest for pengene. :)

Lenke til kommentar

gigabyte kortet støtter am3... står både på nett sia å på eksa... am3 ready...

 

har sett på linkene du ga meg og har funnet ut av at 955 BE funker utrolig bra MEN må jo vite om jeg kan bruke den :p noen som vet?

 

Oja, jeg bare så på hardware.

 

Fant en link til liste over støttede cpu-er.

LINK

Lenke til kommentar

Det viktigste i GTA IV er prosessoren, hadde selv en K8 (Athlon X2 5000+ BE 2,6GHz )prosessor før og merket enorm oppgang i ytelsen ved oppgradering til Phenom ™ II X3 720 2,8GHz. Forskjellen i Mhz er ikke så veldig betydningsfull så du vil få oppimot maks ytelse med f.eks en Phenom ™ II X4 945 3,0GHz

 

Tidligere nevnte Phenom ™ II X3 720 er egentlig en utgått modell men kan vel som det ser ut til enda være og oppdrive i enkelte nettbutikker. Nå er det enda slik at de aller fleste spill utnytter 3 kjerner ganske optimalt som f.eks GTA IV er et godt eksempel på, så du vil oppleve å få bedre ytelse enn med en 2-kjerne Phenom f.eks, men en 4-kjerne vil ikke gi deg noe mer FPS.

 

Så det er enda mye mer fornuftig spillvis og gå for en 3-kjerne hvis du vil ha mest for pengene. :)

 

den trekjerne cpuen du linket til er am3... vet du om MSI kortet støtter dette :)? eller må jeg bytte til GigaByte?

Lenke til kommentar

Alle Phenom IIs har en integrert DDR2 og DDR3 minnekontroller, og er ment å være fullt ut kompatibel med AM2+ og AM3 også enkelte AM2 støttes bra.

 

Ditt hovedkort ser ut til å støtte de seneste X6 prosessorer til og med så og alle Prosessorer som er nevnt støttes i følge listen som N.N linket til over. :)

 

Baare husk og noter hvilken bios som du trenger for gjeldende CPU og oppdater før du bytter ut den gamle. :)

 

edit:

 

Da tenker jeg den første linken til Gigabyte kortet, som er et nyere og bedre kort også.

Endret av traveler5843
Lenke til kommentar

 

Den som jeg nevnte tidligere er nok et balansert og godt valg hvis du skal handle en prosessor som gir så mye for pengene som mulig.

 

AMD PHENOM ™ II X6 1055T 2.8GHZ / 3.3GHz Turbo er også et godt valg men vil ikke gi noen nevneverdig bedre ytelse i flesteparten av dagens spill, men kan det i fremtiden da det er bedre utnyttelse av 6-kjerne prosessorer.

Lenke til kommentar

ja beklager! Phenom II X4 955 det blir bedre :p

 

Helt sikkert et godt kjøp.

 

Personlig ville ejg heller kjøpt den på Komplett for 65kr mer da jeg har en del bedre erfaringer med komplett.

 

Du vil også trenge pasta, og etter litt kikking på komplett så vil nok Denne gjøre jobben. Hvis du ser på kundeerfaringene på komplett så ser du at en del klager på vifta som følger med, så du kan jo kansje ta en titt på en ny kjøler.

Lenke til kommentar

får greie meg med den vifta som følger med... etter som jeg så var det en vifte på komplett som passet mine fester på HK et... men om jeg ikke skal bytte vifte trenger jeg vel ikke pasta? har erfaring med at cpuen allerede sitter fast i kjøleribba?

 

Nå ble jeg usikker. Hjalp en kompiss med å bygge pc, med amd prosessor. Den hadde ikke kjøleren premontert, men nå husker jeg ikke om kjøleren hans følgte med i det hele tatt da. Virker litt rart med tanke på at en majoritet bytter kjøler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...