Gå til innhold

Erfaring GTX460 m.t.p støy


tovalb

Anbefalte innlegg

Hei, jeg kjøpte et Gainward GeForce GTX 460 1GB PhysX CUDA for å gi pc`n min en liten oppgradering.. men jeg måtte levere den tilbake pga viftestøy .... Er det noen som har gtx460 (1GB) med kjøler der det er lite støy??

 

ati5850 er også relevant men jeg har et problem med plass til max lengde på ca 24cm på skjermkortet.

 

All positiv støyerfaringer mottas med takk

 

Tom

Endret av tovalb
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann..har kjøpt akkurat dette kortet. hadde et GTX 260 og det bråkte mer idle.

460 kortet er for meg lydløst idle men da har jeg 4 90mm vifter i kabbet som går på "medium" hastighet og støyer ikke plagsomt mye men støy oppfattes jo veldig forsjellig også da.Når jeg gamer derimot gasser 460 kortet opp og annet hadde jeg ikke ventet selvfølgelig og jeg er enig i at støyen er litt plagsom hvis du spiller uten headsett og lavt lydvolum.Det som derimot er direkte plagsomt er at under gaming så går hastigheten på vifta opp og ned hele tia og det gidder jeg ikke sitte å høre på.Nå har jeg hatt kortet bare noen dager og ikke rukket å teste alt men jeg regner med at dette lar seg løse greit.Fordi-det følger med programvare som lar deg sette viftehastigheten konstant slik at men slipper den variable støyen.Tempen vises også der så det skal være en grei sak å stille inn en passende konfig der.(jeg skal få innstalert det og testa det i løpet av noen dager)

Jeg tror at dette kortet er et av de minst støyende på markedet i sin klasse.Fordi jeg ikke hører det i det hele tatt til vanlig og hvis programvaren lar meg velge en hastighet som kjøler ok skal jeg overleve med litt sus under gaming.

Lenke til kommentar

At kortet suser en del under gaming er jeg helt enig i :) Tror de fleste kort i denne klassen gjør det,og mange mye verre.Skulle likt å hørt et 480 kort.Venter du en stund kommer kansje noen fete modeller med kjøleribbe uten vifte.Vis du får kjøpt et 460 kort som støyer betydelig mindre en det du sente tilbake er det flott om du følger opp her.(kansje jeg ska ha fler kort og jeg liker ikke støy jeg heller.)testa så vidt programmet som setter fast viftehastighet og det virker bra,men noe uling blir det uansett :cry:

Lenke til kommentar

Er det ikke to forskjellige kjølere til GTX460 som brukes? Mener å ha lest at én av disse støyer voldsomt, mens den andre er nesten lydløs. Er dette den som støyer?

 

Ja, referansekjøleren på 768MB versjonen er MYE mer stillegående enn den man finner på 1GB kortene.

 

Men det Gainward kortet trådstarter har bruker ikke noen av dem, men en kjøler som Gainward har designet selv.

 

Men til TS: Skjønner ikke hvordan du kan si at det kortet bråker, når flere tester jeg har lest med den kjøleren mener den er meget stillegående. Alle kort høres under hardt bruk, men at ditt kort lager mye støy skjønner jeg ikke. Du burde ha hørt en GTX 480 du. :)

 

Enten er det et mandagskort som du sier, ellers er du bare kresen. Og kan også fortelle deg at et HD5850 skal støye mer enn det kortet du har der.

Lenke til kommentar

Er ikke så kresen.. pc`n suser en del utenom. men Overgangen fra mitt ati4850 (asus top m/glacialvifte ferdiklokket) med tanke på støy ble for stor... Tror jeg har truffet et mandagskort.... skal vente litt og se om det kommer noen kort med litt bedre vifte på.. skal poste her med min erfaring på neste kort.. kanskje jeg må bare svelge litt kameler og godta støy... Og er det noen flere med erfaringer med hovedsaklig gtx460-kort (gode eller dårlige) så er det bare å poste her

Lenke til kommentar

Fant ut av en bra ting ! i nvidea driverpanel under 3d settings er en innstilling som heter power managment mode.Denne skrudde jeg av og vips var jeg kvitt den kroniske opp og ned gassinga :thumbup: Kortet øker litt tempo på vifta fremdeles under gaming men mye mindre og holder seg stabilt.Kan nesten ikke tro tempen på dette kortet.Expert tool som følger med viser 31gr idle og etter 10 min med BC var den under 50!Dette kan jeg nesten ikke prøve å la vær å overklokke :p (hvis tempraturene stemmer da) :hmm: Hvis de er riktige må vifta på dette kortet ha potensiale til å gå veldig støysvakt på stock hastighet og likevel kjøle bra under gaming.

Lenke til kommentar

Jeg har installert 2 av disse kortene i dag å har ikke noe problemer med støy. Jeg var også sjokkert over tempen, under vanlig rom temp har jeg 27 og 31 grader på kortene idle. luftet litt i sta og så at tempen på det ene kortet var helt nede på 24 grader! Hadde også rundt 50 grader under load. Mitt gamle 8800GTX kort kjørte 50-60 grader idle og oppi 70-80 grader load. Så det var merkbar temp forskjeld. Nå må det også merkes at jeg også skiftet ut kabinettet med ett nytt ett som lager mindre støy å har bedre luft sirkulasjon. Hvor høy temp klarer disse kortene? Så jeg vet om jeg en gang tenker å klokke litt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...