Gå til innhold

Starcraft II: Generell Diskusjon


  

236 stemmer

  1. 1. Cheese taktikker yes/no?

    • Ja! Det er ingen problem med cheesing.
    • Nei! Det er helt patetisk!


Anbefalte innlegg

Skrevet

Haypro var jo og prøvde seg i korea i gsl s3. Gikk seff til helvete. Den fyren, sammen med incontrol, tyler og artosis slutter aldri å skuffe meg.

Du glemte Machine, Axslav og StifeCro. EG HWAITING. Lol.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

strifecro vil reise seg! og gjøre det bra en dag!

 

har sagt det samme om fenix (før han dro til korea) og sase

og det har vel egentli skjedd litt i sån småli grad

 

har og sagt det om machine, og d virker og det har heller ikke skjedd ennå

 

nesten 2/4 erke så ille, respect MA AUTHORITA

Skrevet

3 hele nye units til hver rase?

Prøver blizzard å gjøre spillet enda mer imbalance? xD

 

Tenkte topp 1 unit hver rase, men ble overrasket :o

HOS kommer nok til å bli veldig anderledes.. Men poenget var vel ikke å lage noe annet enn utvidelse av det gamle spillet :) Dette er en utvidelse, og det gamle kommer nok til å fungere vedsiden av HoS, selv om jeg regner med pros etc vil spille HoS utgaven :D

 

Må også si jeg tror mye av dynamikken kan bli veldig intressant med disse nye enhetene :)Selv om Carriers vil bli savnet .(

Skrevet

3 hele nye units til hver rase?

Prøver blizzard å gjøre spillet enda mer imbalance? xD

 

Tenkte topp 1 unit hver rase, men ble overrasket :o

De kommer også til å fjerne gamle units, blir ett nytt spill rett og slett.

Skrevet

3 hele nye units til hver rase?

Prøver blizzard å gjøre spillet enda mer imbalance? xD

 

Tenkte topp 1 unit hver rase, men ble overrasket :o

De kommer også til å fjerne gamle units, blir ett nytt spill rett og slett.

Ja så det akkurat nå, hmm, kan bli artig.

 

Noen andre som elsker burrowed banelings? xD

Skrevet

Dei nye unitane i aksjon:

 

 

Berre eg som synest Warhound var utruleg stygg?

 

Synest eigentleg at det er greit at Carriers blir fjerna frå spelet. Trist med tanke på at dei er klassiske frå Starcraft, men dei blei jo heilt ubrukelege i SC2. Litt skeptisk på Replicant, men den skal visst vere voldsomt dyr, så kanskje den blir stabil likevel (samt at den ikkje kan kopiere massive units).

Skrevet

Jeg er bare en SC-noldis så min "analyse" blir vel basert på nivået mitt, men synes det virker som terran blir enda mer defensive. Og personlig ser jeg ikke noe som gjør at jeg kommer til å slite mindre i early game som protoss, vs mindre dyre enheter. At man har noe ordentlig anti-air som protoss er jo kult.

 

AtW

Skrevet

føler terran er den rasen som er tvungen til å være mest offensive akkurat nå

om de blir mer defensive så blir det possitivt for min del :)

MEN om du mener at de bare blir STERKERE i defense, så er det en helt annen sak.

Skrevet

Jeg er bare en SC-noldis så min "analyse" blir vel basert på nivået mitt, men synes det virker som terran blir enda mer defensive. Og personlig ser jeg ikke noe som gjør at jeg kommer til å slite mindre i early game som protoss, vs mindre dyre enheter. At man har noe ordentlig anti-air som protoss er jo kult.

 

AtW

Warhound er som en tregere og svakere versjon av thor - påvirker ikke TvP i det hele tatt. I allefall ikke med dagens metagame.

 

Battlehellion er noe man ikke kommer til å se før late midgame eller lategame. Håper, og tror jeg. Regner med at transformen må upgrades i en factory techlab.

 

Shredder er jeg enda litt usikker på. Den virker nice for å kontrollere omtråder, men stalkers med blink bør kunne drepe de relativt lett. Er ikke for bekymret.

 

Den første forskjellen for deg blir vel stort sett at du kan harasse med Oracle. Det er den største early-midgame changen som blir gjort til protoss. Du vil nå ha muligheten til å kunne hindre motstanderen fra å mine minerals, samt deaktivere defensive units som spores og spines - noe som kan være veldig effektivt dersom du kjører timing attacks (også early to lategame).

 

Synes dette ser ganske ok ut jeg, men er nok en del som ikke går gjennom til official release, da noe av det er litt for "gimmicky". Da spesielt replicant. Er svært skeptisk til å ha en unit som kan brukes som hva som helst. Altså, den hadde vært konge å ha vs 1/1/1 for eksempel, og vil være fantastisk for early game defense (koster 200 mins, 200 gas og 4 pop. Vet ikke hvor den produseres enda, eller hva slags sier det er. Tipper tier 2 i robo eller stargate. Kanskje twilight council + gateway).

Skrevet

Lagde en write-up av SC2 multiplayerpanelet som vi så på Blizzcon.

 

 

For de som er intresserte.

Lurte litt på denne listen her:

 

"GSL Code S: Terran dominance

GSL Code A: Even

IEM Guangzhou: Even

IEM New York: Zerg dominance

IPL3: Protoss weak

MLG Orlando: Even"

 

Tydelig at du er protoss-spiller :thumbup:

Skrevet

tørr virkelig ike si noe om hva disse unitsene vil gjøre og va deres rolle er før jeg får spilt og testet

 

en defensiv unit (f.eks siege tank) kan ofte være den uniten med mest offensivt-abuse potensiale

Skrevet

Lagde en write-up av SC2 multiplayerpanelet som vi så på Blizzcon.

 

 

For de som er intresserte.

Lurte litt på denne listen her:

 

"GSL Code S: Terran dominance

GSL Code A: Even

IEM Guangzhou: Even

IEM New York: Zerg dominance

IPL3: Protoss weak

MLG Orlando: Even"

 

Tydelig at du er protoss-spiller :thumbup:

Dette var blizzard sine ord. Ikke mine. Lol

Skrevet (endret)

Protoss sine nye units virker som de mest kraftige ut fra videoen, marines blir nok enda mer ubrukelige nå som tempest kan kombineres med collossus, liker heller ikke tanken på at protoss skal få tilgang på siege tanks, replicant virker som en noe dårligere versjon av dark archon fra broodwar.

Endret av Dark Archon
Skrevet

Battlehellion er noe man ikke kommer til å se før late midgame eller lategame. Håper, og tror jeg. Regner med at transformen må upgrades i en factory techlab.

Marauder battlehellion all in klarer jeg ikke se hvordan zerg skal forsvare.

Skrevet (endret)

Lagde en write-up av SC2 multiplayerpanelet som vi så på Blizzcon.

 

 

For de som er intresserte.

 

Ah, nydeleg. Gav veldig mykje informasjon angåande HOTS. Kudos!

 

Marauder battlehellion all in klarer jeg ikke se hvordan zerg skal forsvare.

Oi, det høyrdes faktisk ut som ein særs dødeleg kombinasjon, trur faktisk den kan bli vanskeleg.

 

Men er litt skeptisk til shredders óg, vil det ikkje bli litt for bra å plassere desse ut i mineral-linen til motstandaren? iallefall til Zerg? Nokon som har nokre synspunkt på akkurat det?

Endret av Bikkebakke
Skrevet (endret)

Man kan vel bare flytte unna drones noen sekunder om man ikke rekker fram før de blir deployed? Og så gå inn og angripe de?

 

AtW

Endret av ATWindsor

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...