strikkepinne Skrevet 26. juli 2010 Skrevet 26. juli 2010 Hei! Håper jeg klarer å forklare greit her nå Jeg skal lage meg blogg. Tenker på å kjøpe meg domene da jeg ikke er intr i blogg.no osv. Jeg vil også i tilknyting til domenet / bloggen ha ett fotoalbum der jeg skal legge ALLE bildene mine inn, altså som en sikkerhetskopi og sånn at jeg alltid kan ha de lett tilgjengelig. Så jeg trenger litt plass. Dette trenger ikkke nødvendingvis være åpent for alle. Vil ha en blogg som er lett å oppdatere via iphone, og i layout kanskje noe ala http://trianablog.com/ . Enkelt og greit. Og om det er mulig så vil jeg også at det kan være åpent for å lage "underblogger" feks reiseblogg, matblogg osv. Vil ikke ha det i samme blogg. Uff jeg vet jeg er skikkelig dårlig på å forklare men håper noen av dere forstår hva jeg vil og kan hjelpe meg i riktig retning! På forhånd takk !
xaco Skrevet 26. juli 2010 Skrevet 26. juli 2010 Det du trenger er et web-hotell, der installerer du wordpress eller en annen bloggplattform. Vis du installerer wordpress finnes det en grei app. Det finnes galleri utvidelser(plugin på engelsk) til wordpress du kan bruke eller egne galleri programmer. Vis du da vil ha egne reiseblogg innstallerer du bare flere wordpressblogger i undermapper eller subdommener. eks. reiseblogg.example.com.
myhken Skrevet 26. juli 2010 Skrevet 26. juli 2010 Skal du lagre original bilder vil du trenge masse plass da. De fleste delte webhotell etc, godtar ikke at du bruker deres tjenester som "backup". Så du må regne med å betale litt om du har en del bilder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå