Gå til innhold

Tips normalzoom til Canon crop


Anbefalte innlegg

Har lenge vært søkende etter et nytt normalobjektiv til Canon crop. Det opplagte valget er jo EFS 17-55, men den er jo noe dyr. Har hatt tamron 17-50 før, men syntes af hastighet var for lav. Har vurdert sigma 18-50 2.8, men var litt skeptisk til alle meldinger om eksemplarvariasjon. Tamron 17-50 2.8 VC - litt mange middels kritikker. Tokina 16-50 f2.8, men syntes den har vært dyr i forhold til spesifikasjoner og tester. Oppdaget at Scandinavian foto hadde satt den ned til 3490 og slo til. Må si at jeg er rimelig fornøyd etter bare noen timers testing. Virker som et meget solid og skarpt objektiv. Legger ved to snapshots. 16 mm f 2.8 og ved 50 mm 2.8. Tror jeg vil bli fornøyd med dette kjøpet. Autofokus er overaskende rask.

post-54944-1280004392,9396_thumb.jpg

post-54944-1280004405,809_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du vurdert Canon 15-85 IS,den er relativt like skarp som Canon 17-55 IS og autofokusene er rask nok til den type objektiv.det negative er lysstyrken og dof,jeg gikk for det objektivet da jeg syntes f/2.8 ikke blir lyssterk nok innendørs til den typen bilder som jeg bruker en Normalzoom til,så jeg må bruke blits okke-som og de gangene jeg ikke har anledning til blits så bruker jeg et mer lyssterkt fastobjektiv.

Lenke til kommentar

Hei bjornage,

 

Gratulerer med nytt objektiv :thumbup:

 

Forøvrig så glemte du å ta med i betraktningen nye Sigma 17-50mm f2,8 som kom for en drøy måned siden.

Jeg valgte å vente på dette og grunnen var bilde stabilisatoren. Kan være et alternativ å vurdere om behovet skulle melde seg. Er ikke like rask på autofokusen som Canon EF-S 17-55 men tar fine bilder.

 

Hilsen -=Kasper=-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...