Gå til innhold

Anbefalte innlegg

hei!

jeg lurer på:

hvor nærme kan radiatoren være vanntanken?? jeg tenker på å sette den rett bak vanntanken, men er det dumt? det blir en avstand på omtrent 3-4 cm..

Jeg har ett Chieftec DA-01SL-D kabinett, noen som har noen forlag? jeg vil helst slippe å sage å skjære i dørene/taket.. :smile:

Det er en Gigant Radiator og en snart hjemmelaget vanntank.. dimmensjoner på vanntank: ? noen forlag på hvor stor den bør være? lengde, bredde, høyde..

 

takk..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke enig med deg, khosethl! Ingen gevinst med så stor tank, medmindre man ikke har tenkt seg inn i kassa på noen måneder. Da kan det i så fall være godt å ha noe å gå på, mht. etterfylling.

 

Kjølemessige fordeler gir det i allefall ikke!

 

Ellers kan jeg ikke se noen problemer med å plassere radiatoren slik inhumantzer foreslår, såfremt det ikke forstyrrer luftstrømmen gjennom radiatoren!

Slenger over et bilde av min egen løsning, om du gir meg mailadressen din. Kanskje det kan gi noen ideer?

 

[ Denne Melding var redigert av: Skrue på 2002-02-01 00:46 ]

Lenke til kommentar

Bygger du tanken sjøl så lag den etter det du har plass til. Så stor som mulig. Husk er den 10x10x10cm er 1 liter. 12,5x12,5*12,5cm blir nesten 2liter.

Vår er 15,5x16x16 (innendige mål) som gir 3,84liter.

Men tanken har utvendige mål, 17x18x18cm som er en forholdsvis stoor tank til å ha inni kasa.

 

Lykke til

Lenke til kommentar

Gjør som meg, lag din egen vanntank.

Om du fjerner nederste 3,5" skuffen og bygger en tank som passer akkurat mellom HK, fronten og øverste 3,5" skuffen så får du en tank på over 4 liter.

Bruk plexiglass som er lett å jobbe med. Stikksag, føner og lim er alt som trengs.

 

Format_C

Lenke til kommentar

Gjør som meg, lag en vanntank som passer i 2 5.25" bay'er. Dem som har full/maxi-tower burde i alle fall ha plass til det. Jeg har et AOpen HQ08. Dær er det 5 slike bayer, og bare tre er i bruk, cdrom, brenner og en elgammel DVD-spiller.

 

Den tanken blir ca 14x19.5x8.4 cm stor, altså ca 2 liter. Den er også innfelt på toppen slik at man kan feste slike hard-disk-feste-braketter på den, slik at den da kan skrues fast, og ikke limes fast.

 

Kan scanne tegninga jeg har laga av den og legge ut hvis folk vil se.

 

-Thomas-

Lenke til kommentar

Targoht det var igrunnen en kjmpeide med tanken i 5,5" slotene.

Jeg får ikke brukt den siden jeg bare har miditoweret med radiatoren på toppen, om jeg da monterer tanken på de to ledige slotene stenger de for luftgjennomstrømmingen.

Dessuten er plassen nederst i kabinettet dårlig utnyttet og 4-5 liter er vel allikevel bedre en 2:-)

Ulempen med min store tank er at det blir trangt ved IDE kontaktene samt at du mister 3x3,5" enheter om man trenger mer en 3 plasser.

 

Prøve å sende noen bilder når jeg kommer hjem.

 

Format_C

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...