Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Vold mot mindreårige


Anbefalte innlegg

ok, ser kanskje nå at det virket som jeg framla saken på en "skjulende" måte :p

 

men jeg er hundre prosent ærlig!

 

Grunn til at jeg gikk dit ned var PGA at han har dopet ned og voldtatt en vennine av meg på 16 år! det var dette temaet jeg skulle konfrontere han med. men jeg spurte bare spørsmål og anklaget han ikke...

 

tru meg eller ikke, jeg er 100% ærlig..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Okey, så det du sier er at du 15 år gammel ønsket å konfrontere en 50 år gammel mann med at han har voldtatt en mindreårig vennine av deg? Greit nok, vedkommende bør sikkert straffes for å ha slått deg. Men du innser ikke at det du for øyeblikket bør fokusere på er å finne ut hvorfor din vurderingsevne var så kraftig nedsatt på tidspunktet, og hvordan du unngår det i fremtiden. Hvis det stemmer at dette er en voldtektsforbryter, skal du jo være glad for at han "bare" slo deg.

Endret av ptta
Lenke til kommentar

Grunn til at jeg gikk dit ned var PGA at han har dopet ned og voldtatt en vennine av meg på 16 år!

 

Høres ut som en politisak for meg. Hva sier politiet om denne affæren, da?

 

 

det var dette temaet jeg skulle konfrontere han med.

Du har forlest deg på Hardyguttene. Det er politiet som håndterer slike saker, ikke smågutter i fylla.

 

 

har lagt saken i politiet sine hender

Det var jaggumeg på tida.

 

Hva kommer barnevernet til å si i denne saken, tror du? Du er 15 år og lever ditt eget liv, drikker, herjer og styrer. Er på nettet midt på natta til langt ut på morrakvisten. Hvor er foreldrene dine midt oppi dette her? Har ikke de noe oversikt over hva du driver med?

 

G :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Tror nok at siden du provoserte fram situasjonen, og at du mindreårig under påvirket tilstand av alkohol. Så vil han slippe unna med en bot, og liten gjenoppreisning til deg.

Korvidt vedkomande var påverka av rusmiddel eller ikkje har ingen relevans i høve til spørsmålet om skadevaldar har gjort seg skuldig i brot mot ei straffbar handling. Spørsmålet i saka vil vere om skadevaldar har "øver Vold" mot vedkomande etter Straffelova § 228 i denne saka. Eg ser ikkje korleis det at vedkomande var påverka av rusmiddel vil vere relevant ved dette spørsmålet. Det at vedkomande sjølv kunne ha framprovosert situasjonen vil likvel vere reelvant, men privat synsing tenar ingen ved rådgjeving av juridiske spørsmål.

Lenke til kommentar

 

Hva kommer barnevernet til å si i denne saken, tror du? Du er 15 år og lever ditt eget liv, drikker, herjer og styrer. Er på nettet midt på natta til langt ut på morrakvisten. Hvor er foreldrene dine midt oppi dette her? Har ikke de noe oversikt over hva du driver med?

 

G :)

 

Hvis barnevernet skal gå etter ungdommer som drikker uten foreldrenes tillatelse og sitter oppe om natta så må de ha jævla lite å gjøre..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hva kommer barnevernet til å si i denne saken, tror du? Du er 15 år og lever ditt eget liv, drikker, herjer og styrer. Er på nettet midt på natta til langt ut på morrakvisten. Hvor er foreldrene dine midt oppi dette her? Har ikke de noe oversikt over hva du driver med?

 

G :)

 

Hvis barnevernet skal gå etter ungdommer som drikker uten foreldrenes tillatelse og sitter oppe om natta så må de ha jævla lite å gjøre..

Barnevernet involverer seg nok ikke uten videre i slike idiotungdommer dersom de da ikke blir innblandet i slike hendelser som involverer politiet. Først da kan det bli aktuelt å utrede omsorgssvikt fra foreldrenes side.

 

 

G :)

Endret av Gaidaros
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Og du konkluderer med at det er omsorgsvikt her? Jeg syns terskelen skal være ganske høy før barnevernet skal blandes inn og det blir snakk om eierbytte av barnet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...