Gå til innhold

Ny GamingPC//AMD//10k


Anbefalte innlegg

Hei alle i forumet! :)

 

Jeg tror jeg har fått solgt PC'n min og skal derfor ha meg ny. Jeg har bygget PC 7-8 Ganger nå så jeg har litt erfaring der. Jeg har valgt å gå for AMD siden man får så mye mer for pengere pluss at jeg er vel litt fanboy :whistle:

 

Har satt opp et oppsett på komplett siden det er så oversiktlig der, men kommer sannsynligvis til å bestille fra Amentio eller Dustin pga pris + har litt erfaring med dustinhome.

 

Her er oppsettet <---

 

Kabinett: Er litt usikker her, trenger anbefalinger. (Skal ikke ha in-win fanqua/cm storm scout/haf og må ikke være veldig dyrt, må presses inn i budjsettet) Fractal Design R2 er jo fristende men hadde jo vært litt kult med vindu e.l. - Skal være midi!

HK: Asus Crosshair IV Formula

CPU: AMD Phenom II X6 1055t + Corsair H50 pga vil ha en stille CPU-kjøler

RAM: Usikker men vil ha 4/6GB 1333/1600 Mhz Og CL8 eller Lavere, anbefalinger? Sett litt på Corsair Dominator. - spørsmål: Er det best å velge "AMD-ram" eller har det ikke noe å si om den er for i7?

HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB. Jeg tror jeg venter litt med SSD, hørt at det kommer noen billige når det nærmer seg jul.

Skjermkort: MSI Radeon HD 5850. Er dette et bra valg? Har tenkt å oppgradere til CF etter hvert.

PSU: Er veldig usikker her, har ikke lyst å bruke så veldig mye penger her, men skal ha en modulær. Trenger vel minst 700W om jeg både skal klokke og oppgradere til crossfire?

DVD-Brenner: Tar den billigste, Samsung SH-S223C

 

PC'n skal brukes til Gaming, hadde vært kult om den taklet ALLE dagens spill på MAX + FullHD. Kommer til å bruke den til film, musikk og selfølgelig surfing og andre lette oppgaver.

 

Vil helst ikke betale mer enn 10.000kr men hvis det er noe VELDIG viktig kan jeg sikkert skrape sammen noe om det er verdt det :D

 

Takker på forhånd, hilsen Theo ;)

Endret av theodoje
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det rammet du har valgt er knallbra! Det kjører også på low voltage, som gjør at det er lett å utnytte det fulle potensialet :)

 

Alt ser veldig bra ut. God versjon av 5850. MSI leverer stillegåene og kjølige GPU'er :)

Det er jo da riktignok bare 300kr opp til en 5870, så du får vurdere det.

 

En Corsair HX 750W vil klare å kjøre de i CF helt fint :)

 

Hva leter du etter ang. kabinett? Skal det være nøytralt, men med et vindu? Siden du ikke vil ha noe fra HAF serien osv. Du kan alltids vurdere CM 690 II Advanced. Du TRENGER jo ikke å ha på ledlysene, og da er det et særdeles stilfullt kabinett. Du kan forøvrig bestille sidedoors fra Cooler Master som har vindu, men vi kan jo titte på et nytt etførst

 

Jeg må beklage å skuffe deg, men den vil ikke takle alt på max, men den vil kjøre mye på high, og du får en veldig godt ytende PC :)

Endret av Maccan
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det rammet du har valgt er knallbra! Det kjører også på low voltage, som gjør at det er lett å utnytte det fulle potensialet :)

 

Alt ser veldig bra ut. God versjon av 5850. MSI leverer stillegåene og kjølige GPU'er :)

Det er jo da riktignok bare 300kr opp til en 5870, så du får vurdere det.

 

En Corsair HX 750W vil klare å kjøre de i CF helt fint :)

 

Hva leter du etter ang. kabinett? Skal det være nøytralt, men med et vindu? Siden du ikke vil ha noe fra HAF serien osv. Du kan alltids vurdere CM 690 II Advanced. Du TRENGER jo ikke å ha på ledlysene, og da er det et særdeles stilfullt kabinett. Du kan forøvrig bestille sidedoors fra Cooler Master som har vindu, men vi kan jo titte på et nytt etførst

 

Jeg må beklage å skuffe deg, men den vil ikke takle alt på max, men den vil kjøre mye på high, og du får en veldig godt ytende PC :)

Tusen takk for raskt svar :D

 

Så du tror det er stillegående selv med 2 vifter?

 

Finner ikke så billige 5870'er :(

 

35d496167f10e5e8e8fb6bb676f84ee8.jpg

 

Tror du at du kan lage et oppsett da, om du har tid :whistle:

 

Ser også at Corsair HX PSU'en er ganske dyr i forhold til for eksempel Chieftec sine :roll:

Lenke til kommentar

Glemte kabinettet :p

 

Er jo kult med LED's om man skal på LAN, så det skader absolut ikke.

Vil at det skal være stille, og trenger ikke være veldig nøytralt, men airflow er jo også noe man må tenkte på :D Det viktigste er faktis kabelryddingen, skal sjekke litt på pimp my pc.

 

Er ikke helt sikker, har du noen flere anbefalinger enn CM 690 ?

Lenke til kommentar

Ja, det er de, men det er verdt det :) Stillgående, mer effektive og stabile :) + 7 års garanti på 750W HX versjonen. You can't beat that!

 

Jeg ville sett på SilverStone FT01 Kassen. review

 

Den er EKSTREMT stillegående. Enda mer enn Fractal. God plass, dog du blir nødt til å fjerne 2 harddiskplasser skal du ha plass til et 5870, men hvis du ikke skal ha mer en 3 hardisker er ikke dette noe problem.

 

eventuelt Silverstone RV02 - review

 

Skulle gjerne visst litt mer om dine preferanser innen kabinetter.

 

EDIT: Så nettopp det du skrev. Sjekk ut Cooler Master Storm Sniper Black Edition. (Ikke scout :p ) Er vel det beste midi kabinettet som finnes med tanke på cable management. Knallgod airflow, men utseende er litt love it or hate it. Var jeg deg ville jeg kjøpt dette, eller, jeg har tenkt å kjøpe det selv. er litt lei av mitt nåværende ^^

Endret av Maccan
Lenke til kommentar

Tror jeg velger å gå for ENTEN Fractal eller CM 690 II Advanced pga pris.

 

Men jeg er så usikker.

Fractal har sykt bra cable management, veldig stille, veldig strøkent osv, minuset er vel designet, men er egentlig ikke så stort minus.

 

CM 690 Er jo både kult, og har mange funksjoner, vet ikke om det er så stille etter å ha puttet i noen ekstra vifter.

 

Har du noen ting å si om disse 2?

Lenke til kommentar

Vel, personlig ville jeg gått for CM 690 II.

Cable managment er vel så og si ganske likt. jeg vil tro at Cm 690 har litt bedre plass når det kommer til stykke

 

Fractal er den mest stillegående, men har vel særdeles dårligere temperaturer enn CM sitt. De heter jo tross alt cooler master. Ikke at det er veldig dårlig airflow i Fractal, over gjennomsnittlig, men hvis du skal klokke vil jeg garantert gått for CM sitt.

 

CM har best airflow, og kjekkest løsninger. Muligheten for å installere 10 vifter er jo helt vilt, samt at jeg syntes det ser bra ut.

 

Du vil nok bli fornøyd uansett hvilke av de to du velger så det er egentlig litt mest opp til deg

Lenke til kommentar

Når fikk SilverStone FT01 lavt støynivå?

 

Jeg har to FT01.

Et meget bra kabinett på mange måter, men støynivået er ikke lavt ut av boksen.

 

Det har middels støynivå og viftene er tydelige på selv 5 meters avstand. Dette kan selvsagt løses med en vifteregulering. Det er ikke noe betydelig varmeutvikling på en PC uten last og viftene kan justeres ned eller skrus av.

 

For å være litt pirkete. Stille betyr tilnermet ingen lyd. Hvis det bryter gjennom bakgrunnsstøyen, er det ikke stille.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Hei igjen, jeg har planlagt å gå for Noctua NH-D14 og siden den er så stor så blir det ikke plass til dominator-ramen pga kjøleribbene, og vil helst ikke skru dem av, noen som vet om noe RAM som er like bra/bedre

 

Husk: 1600MHz, CL8 eller lavere, 4GB (2x2)

 

Takk :)

Endret av theodoje
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...