Gå til innhold

Valg av in-ear.. Monster beats tour?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Siden mine koss porta pro begynner å skrangle litt i lyden tenkte jeg det var på tide med noe nytt. Siden jeg stadig blir irritert over at disse porta pro er åpne, og jeg knapt hører musikken når jeg sitter på bussen, har jeg bestemt meg for at jeg skal gå for noen in-ear propper. Siden jeg har null peiling på hva som er god lyd, ei heller noen erfaring med in-ear propper, lurte jeg på om dere kunne hjelpe meg litt? :)

 

Bare for å legge til litt nyttig(?) informasjon og for å gjøre det mer oversiktlig:

 


  •  
  • Jeg hører egentlig på det meste av musikk, men det går som regel i Hiphop/rap og type coldplay-musikk


  •  
  • Er på jakt etter noen godt lukkede in-ear propper


  •  
  • Skal brukes til musikk(60%) og film(40%)


  •  
  • Budsjettet er rundt 1500kr

 

Til nå har jeg funnet frem til er Monster beats tour, men det jeg ikke vett er hvor lydisloerende de er,hvordan de er å ha i øret eller hvor god lyd de har sånn generelt sett. Noen som har erfaring med disse?

 

Jeg tar gjenre imot andre anbefalinger av gode ørepropper :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min erfaring med Beats by Dr.Dre (hodetelefonene) er at bassen "stjeler" mye av oppmerksomheten, og "ødelegger" lydbildet litt. Jeg vil tro øreproppene kan ha noen av de samme tendensene, uten at jeg skal si noe helt sikkert.

 

I tillegg er jo disse lydproduktene kraftig overpriset, og du kan nok finne tilsvarende produkter til en mye bedre pris.

 

Du burde ta en titt på produktene til produsenter som AKG, Beyerdynamic, Sennheiser, Shure, Audio-Technica, Klipsch og Ultimate Ears :thumbup:

Endret av Meh.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takker for svar!

 

Har nå gjort som jeg fikk beskjed om og skjekket ut noen av de nevnte produsentene. Proppene som såg mest interesante ut var Shure SE310, Shure SE420 og Ultimate Ears SuperFi 5vi.. Kom også over Monster turbine som skal være god i følge Lyd og Bilde :)

 

Noen som har erfaringer med de nevnte proppene?

 

Som sagt legger jeg ganske vekt på isoleringen, da disse skal brukes mest på skolen for å holde alt bråket ute, men bør jo selfølgelig være behagelige og god lyd :)

Lenke til kommentar

Min erfaring med Beats by Dr.Dre (hodetelefonene) er at bassen "stjeler" mye av oppmerksomheten, og "ødelegger" lydbildet litt. Jeg vil tro øreproppene kan ha noen av de samme tendensene, uten at jeg skal si noe helt sikkert.

 

I tillegg er jo disse lydproduktene kraftig overpriset, og du kan nok finne tilsvarende produkter til en mye bedre pris.

 

Du burde ta en titt på produktene til produsenter som AKG, Beyerdynamic, Sennheiser, Shure, Audio-Technica, Klipsch og Ultimate Ears :thumbup:

 

What he said!

 

Dr.Dre og Koss har en tendens til å drukne mellomtoner og diskant i bass og gjøre lyden tom og tett.

 

Personlig foretrekker jeg AKG og Sennheiser da jeg har god erfaring med disse.

Lenke til kommentar

Dr.Dre og Koss har en tendens til å drukne mellomtoner og diskant i bass og gjøre lyden tom og tett.

 

Bose har vel litt det samme opplegget, i tillegg til at prisen er litt drøy.

 

Koss har vel forrøvrig et par gode klokker litt lenger opp i prisklassene, men de billige produktene som f.eks. PortaPro er jo rett og slett helt på trynet :thumbdown:

 

Personlig foretrekker jeg AKG og Sennheiser da jeg har god erfaring med disse.

 

Det er jeg ganske enig i. AKG funker godt om man liker et klart og tydelig lydbilde uten overdreven bass, og Sennheiserhar vel ofte litt mer "trykk" og er litt mer "spennende" om du vil.

 

Dette varierer jo fra produkt til produkt selvfølgelig, men det er min oppfatning så langt.

Endret av Meh.
Lenke til kommentar

Jeg har kjent et par av den typen før, jeg også...

 

"Beats by Dr.Dre er sykt bra!"

 

Jeg vil jo si meg litt enig i det i hvert fall. De kan sikkert virke "sykt bra" om man kun har erfaring med proppene som følger med iPod, og noen overprisede WESC-hodetelefoner. De fleste vil vel si at de klarer seg med det, men dette skyldes vel hovedsaklig at de ikke har hørt noe bedre. Dermed blir de også veldig overrasket når de få høre f.eks. Beats by Dr.Dre.

Endret av Meh.
Lenke til kommentar

Det står jo at budsjettet er på 1500 kr, så HD 218 er vel kanskje litt i billigste klassen :p

 

Men Sennheiser IE7 et vel også et alternativ til in-ear propper. Og hvis klokker er et alternativ er jo Beyerdynamic DT770 Pro et vanlig valg i den prisklassen. Jeg har de selv, og de har et spennende lydbilde, god bass, og er ca. like lydtette som in-ear propper.

Lenke til kommentar

Beklager for hijack, men er i samme situasjon som TS. Mine forrige fra Bose ødela jeg på en fantastisk måte. Så skal ha nye in-ear til iPoden. Vet ikke hvor mye musikksjanger har å si, men hører mest på rock og "tyngre saker". Vil ikke at det skal være for mye bass heller. Budsjettet er vel likt som TS, 1500m,-. Så om det er et par dere ville valgt, hvilket er det? Sliter som f*** med å velge et par i en jungel av muligheter.

 

Edit: Er for så vidt fornøyd med lyden til Bosepluggene, men har gått gjennom mange par pga diverse problemer. Et annet problem er at gel-putene er sykt lett å miste om du er ute og går og tar pluggene ut av øret for et eller annet. Da er det vanskelig å finne det du leter etter.

Endret av hawaii2k
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...