Gå til innhold

EMS pakke, mva regning


Anbefalte innlegg

Hei

Har vanligvis bestillt ting med UPS. Har da fått varen etter omtrent 3 dager og regning i posten noen uker senere med mva.

Tenkte ikke over det og fikk sendt en pakke til en verdi av 2000$ med EMS.

 

Ser at pakke sporingen funker på posten.no, betyr dette at posten tar seg av pakken etter ankommst til norge og at jeg må betale mva FØR jeg får pakken? Og ikke har mulighet til å få regning?

 

Ser også i andre tråder at noen har fått tilsendt et brev om ufortollet gods, er dette vanlig eller kun i enkelte tilfeller?

 

Har jeg rett i at UPS leverer varen direkte til deg, og mva kalkulering og fakturering skjer i etterkant. Mens med EMS sendes pakken til mva kalkulering for så å sendes til postkontore, som igjen sender en oppkravslapp til meg?

Endret av Oas3k
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det noen som vet om tracking info kan endre seg i helgen?

Sendningen min ble innlevert postkontor i New zealand 12.juli, sendt fra avsenderland 14.juli og det er enda ingen endring 24.juli. På siden dems står det est 1-5 dager... EMS pakke.

Lenke til kommentar

Da ville jeg purret på den, EMS-pakker tar sjelden så lang tid.

Derimot ang. det egentlige spørsmålet ditt så får vanligvis ikke privatpersoner kreditt, men UPS gjør ofte det når det er snakk om mindre summer.

Når det derimot er snakk om over 3.000 kr. de skal ha av deg vil jeg tro du må bare godta å betale dette i forkant.

Valgte du derimot vanlig EMS-frakt tar Posten over når den kommer til Norge og da betaler du på postkontoret før du får pakken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...