Gå til innhold

Trene armer, uten noe utstyr?


Anbefalte innlegg

Hei :)!

Jeg har null peiling på trening og slikt, er derfor jeg spør her :)

Jeg er en med ganske bra med muskler i bena, magemuskler og det der, er bare armene jeg ikke har så mye muskler. Kan legge til at jeg ikke har noe form for trenings-utstyr.

Noen som har noe bra oppsett for hvor mange f.eks armhevinger hver dag, for eksempel ti armhevinger en dag og øke med to hver dag. Det var bare ett eksempel da.

Er heelt nybegynner på dette og trenger litt hjelp til å få trent litt bisceps og muskler i armene!

 

Tusen takk for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er en av våre litt større kvinnelige langrennsutøvere (husker ikke hvem) som stort sett bare trener ute hele året. Steiner og mindre stokker kan man løfte. Og greiner kan man dra seg opp etter. Prøvde det ut en sommer, var ikke helt min stil. Men poenget: fantastien som setter grenser. Personlig ville jeg gått for manualsett kombinert med push-ups og litt andre statistke øvelser. Og om mulig hengt opp noen kroker i taket, slik at du kunne festet hendler/stang du kunne tatt pull-ups/chins med. Med litt fantasi bygger man det enkelt og billig.

Lenke til kommentar

Er veldig usikker på hva det heter siden jeg ikke har så mye peiling på treningsmetoder og navn, men jeg toner og trener armene mine med denne øvelsen:

 

Fyll en 0,5 l flaske med vann (eller en 1,5 l flaske om du vil det), så står du oppreist og holder flasken i hånden. Strekk armen opp og bøy den bakover, til du støter flasken mot ryggen. Deretter strekker du armen opp igjen og gjentar. Husk å hold albuen i ro (støtt den med andre hånden om nødvendig). Knip også ekstra godt rundt flasken. Gjør denne øvelsen 10-20 ganger for dag så får du nok resultater. :) Men du burde skaffe deg et par manual vekter, lettest å trene med de.

Lenke til kommentar

Tusen takk for mange gode svar, kommer til å prøve den øvelsen som du sa "McCutcheon", virker ganske grei den. Og få meg en stang å henge i, så jeg kan ta closegrip-chinups som "Krom-stag" sa.

Bare kom med mer, blir nok å kjøpe manualer, men tenkte bare sånn smått i begynnelsen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...