Carisma'03 Skrevet 24. juli 2010 Skrevet 24. juli 2010 Komp.-sett er lett å koble opp ja. Om jeg skal ha av ramma rundt cd-spilleren, så er min i et slags tre-materiale, er det fortsatt bare å jekke den løs? Ja, den ser lik ut som min så... Bare vær forsiktig så du ikke lager merker. Om du har et sånt lite rom over askebeger, blir det lettest å løsne ramma derfra.
Alastor Skrevet 24. juli 2010 Forfatter Skrevet 24. juli 2010 (endret) http://www.pioneer.no/no/products/25/131/201/TS-E170Ci/index.html Hva med dette? Jeg kjøper forøvrig ikke andre sett enn Pioneer, så fortell meg heller bare hvor mye dette gruser coax-settet jeg har linket til før . Og så går jeg for coax bak..om lyden i front er viktigst. Endret 24. juli 2010 av Alastor
Carisma'03 Skrevet 24. juli 2010 Skrevet 24. juli 2010 Kan jeg bare spørre hvorfor? Har desverre ikke troa på det Pioneer-settet...
nahojdat Skrevet 24. juli 2010 Skrevet 24. juli 2010 (endret) Det er ikke noe bra (for prisen). Dette med "må ha pioneer" greiene ser jeg ikke ett sekund, det billigste settet til Pioneer som er bra, koster ca 3000kr på tilbud, og blir banket av flere andre merker til mye lavere pris. EDIT: og nå så jeg t.o.m feil, det er ikke engang settet jeg tenkte på men et dårligere, så redigerer.. Endret 24. juli 2010 av nahojdat
Alastor Skrevet 24. juli 2010 Forfatter Skrevet 24. juli 2010 Så vis meg noe bedre, ferdig levert til ca 1000,-. Skjønner at folket har noe i mot Pioneer, det er vanlig at man er litt anti-merke og slikt, og det er greit. Men da vil jeg ha tester som viser det, ikke bare deres ord . Håper dere forstår hvorfor jeg trenger tester for å forandre mening om hva jeg skal ha, for i mitt hode er prisen noe selges til en god indikasjon på hva slags kvalitet det har. Jeg har vondt for å tro at noe til halv pris spiller bedre enn det jeg har linket til til 2195,- - så derfor jeg ber om mer info .
nahojdat Skrevet 24. juli 2010 Skrevet 24. juli 2010 Tester sier lite, erfaringer sier mer. Test får du lete etter selv. Det er ikke uten grunn sånn ca ingen med erfaring innen bilstereoverden anbefaler pioneer før det er snakk om høyere klasser. Det er rett og slett ikke mye for pengene. Dette har absolutt INGENTING med noe "anti Pioneer" opplegg å gjøre, for de fleste som IKKE anbefaler høyttalerne og subber er de samme som ANBEFALER spillerne. Litt lei kverulering på forum for tiden, folk spør om råd og får svar fra folk med med erfaring så da bør de/du være fornøyd. Om du allerede har bestemt deg for noe så gjør det, ingen poeng i å kaste bort andre sin tid da. 1
Alastor Skrevet 25. juli 2010 Forfatter Skrevet 25. juli 2010 Forsøker ikke å kverulere, jeg spør faktisk ærlig og redelig her. Ber om tips til hva som kan være bedre tilogmed - men du gir meg jo ikke noe konkret? Det jeg forsøker å få tak i - hva vil funke bedre til ca 1000,- .
nahojdat Skrevet 25. juli 2010 Skrevet 25. juli 2010 Hvorfor må det være et sett som er bedre til 1k inkludert frakt vs et sett til 2.2k + frakt? (og det hasr jeg vel allerede linket til tidligere i tråden) Her er mange som er mer for pengene: HELIX DB 62.1 DLS B6A DLS K6 Focal 165A1 HELIX E62C Esprit Ground Zero GZHC 16X FOCAL 165VB Og dette er kun fra en butikk så du ser hvor det går.. Om det SKAL være Pioneer så er det minimum dette settet du vil ha: Pioneer TS-C171PRS (om du leter litt så finner du det nede i 3K).
Alastor Skrevet 25. juli 2010 Forfatter Skrevet 25. juli 2010 Fordi jeg får en god pris på Pioneerutstyr. Jeg kan ikke gå ut med nøyaktige priser, håper dere forstår hvorfor..
Carisma'03 Skrevet 25. juli 2010 Skrevet 25. juli 2010 Nei men de DLS-settene koster jo også rundt 1000,-
nahojdat Skrevet 25. juli 2010 Skrevet 25. juli 2010 Se om du får godpris på Pioneer TS-C171PRS isåfall..
Alastor Skrevet 25. juli 2010 Forfatter Skrevet 25. juli 2010 (endret) Skal se hva slags pris jeg kan få på TS-C171PRS jeg da. Må se om lommeboka tåler det. Klarer en MVH-8200 å drive de høyttalerene greit uten ekstra forsterker? (Som i at det vil funke..vet at forsterker vil gjøre det bedre, men da sprenges budsjettet) Endret 25. juli 2010 av Alastor
nahojdat Skrevet 25. juli 2010 Skrevet 25. juli 2010 (endret) Blir nok "greit nok" rett på spiller, forsterker kan du jo oppgradere til etterhvert. Om det ikke skal oppgraderes med forsterker så hadde jeg nok sett etter noe med høyere følsomhet. Endret 25. juli 2010 av nahojdat
kremt Skrevet 27. juli 2010 Skrevet 27. juli 2010 Du kjøper ikke høyttalere til 4 tusen uten å ha en forsterker å drive dem med, det sier seg selv at det er total idioti.
nahojdat Skrevet 27. juli 2010 Skrevet 27. juli 2010 Var vel snakk om å oppgradere med forsterker etter hvert..
Alastor Skrevet 27. juli 2010 Forfatter Skrevet 27. juli 2010 Du kjøper ikke høyttalere til 4 tusen uten å ha en forsterker å drive dem med, det sier seg selv at det er total idioti. Hva mener du jeg skal gjøre da? Trylle fram 2000,- til som jeg ikke har? Eller kjøpe skikkelige høyttalere nå og overleve med begrenset lyd og så kjøpe forsterker når jeg faktisk har råd? Det er billigere enn å kjøpe rimeligere høyttalere nå og så kjøpe dyrere senere. Uansett så er problemstillingen av ren akademisk betydning, TS-C171PRS er utgått fra Pioneer, og erstatteren C172PRS kommer til å ligge veil på ca 8000,-. Så tilbudspris eller ei så er jeg way out of mye league på dette, da det blir mer for høyttalerne enn mitt opprinnelige totalbudsjett. Jeg må rett og slett trosse alle advarsler og gå for TS-E170CI. Jeg kan ikke oppgi nøyaktig pris, men det jeg får MVE-8200, TS-E170CI og TS-E1302i til et sted rundt 4000,- totalt ferdig levert. Og da er jeg innafor budsjettet og vil få vesentlig bedre lyd enn de greiene som er i bilen nå. Selv om det kanskje finnes bedre løsninger der ute, så må vi si det sånn.
Alastor Skrevet 2. april 2011 Forfatter Skrevet 2. april 2011 (endret) Da er det tid for bumping. Jeg ga f.. i hele prosjektet i sommer, da jeg ikke hadde like mye penger som jeg håpet. Men nå er det dags for å få satt opp. Og sikler såklart på dyrere høyttalere. Det jeg ser ut til å ha lyst på er: MVH-8300BT TS-C172PRS - Men disse er egentlig altfor dyre. Er jo dobbelt så dyre som forløperen.. TS-E1302i (Orker ikke montere noe råtassgreier baki..ennå) Hadde egentlig håpet på at det skulle komme en god oppgradering av TS-E170Ci, eller en mellomting mellom disse og TS-C172PRS, men det har uteblitt. Så da kan det tenkes at jeg må rett og slett handle dyrt? Jeg har også lite lyst til å kjøpe forsterker, før jeg kommer meg litt mer inni bilen og hvordan jeg monterer. Ett skritt av gangen. Har heller ikke lyst til å sette på sub, i denne omgang. Men det vil kanskje være nødvendig med forsterker om jeg går for de dyre høyttalerne? Endret 2. april 2011 av Alastor
cossiemk1 Skrevet 3. april 2011 Skrevet 3. april 2011 Selv om du får de høyttalerene til halv pris, så er det ikke verdt det.... Hvor mye kan du bruke på et bra frontsett nå? Mye enklere hvis du sier det, så kan vi si deg hva som virkelig er bra i den prisklassen. Du er klar over at den spilleren IKKE kan spille av cd?
Alastor Skrevet 3. april 2011 Forfatter Skrevet 3. april 2011 La oss ta utgangspunkt i at jeg får de høyttalerne til halv pris (Noe jeg ikke aner om jeg gjør..). Men det er et utgangspunkt. Altså 4000,-. Synes det er litt morsomt at alt Pioneer lager innen bilaudio ser ut til å være dritt ifølge folk her inne - kan noen gi meg tester, hjemmetester eller hva som helst så jeg faktisk klarer å lese meg litt opp? Dette er vanskelig for en som jobber med hjemmelyd til vanlig der Pioneer alltid har vært kjent for kvalitet . Har ikke behov for CD . 16GB minnekort + en iPod gjør susen! CDer er bare rot..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå