Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

kan man koble til oppvaskmaskin på badet?


Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat flyttet inn i en ny leid leilighet, og hadde planer om å skaffe meg en benkoppvaskmaskin siden jeg er allergisk mot å vaske opp for hånd. Til min forskrekkelse har jeg nå oppdaget at jeg neppe har plass i skapet under vasken der vann- og avløpsledningene er, og på benken vil den ta altfor stor plass (jeg finner ingen maskiner som er under 50cm i dybde!).

 

Så var det å tenke alternativer da. Jeg har plass til vaskemaskin på badet, med egen vannkran og avløp til vaskemaskin. Spørsmålet da er jo om jeg kjøper en frontmatet vaskemaskin, går det da ann å koble til en liten oppvaskmaskin på toppen av vaskemaskina, på samme vannledninger?? Deperate times/desperate measures osv...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, 48cm hjelper desverre lite :(

 

Det høres litt pes ut ja, det er jeg enig i. Men det er ikke mye jeg kan endre på kjøkkenet desverre. Siden jeg leier av sykehuset jeg jobber på, som helst vil ha alt som det er, kan jeg ikke gå lås på kjøkkenet med så mye verktøy. Jeg ser på rørene under vasken at de ikke er veldig plasseffektive, så det kan jo hende jeg kunne frigjort litt plass om jeg hadde fått endret noe der. I tillegg har jeg en liten brannslange tilkoblet under der...

Lenke til kommentar

Det skulle ikke være noe problem å koble til en oppvaskmaskin på badet. Vanntilførselsslangen er den samme som på en vaskemaskin, og avløpsslangen er det jo bare å henge ned i avløpsrøret som egentlig er til vaskemaskinen. Men du kan nok ikke regne med at det er tilkoblingskapasitet til både vaskemaskin og oppvaskmaskin samtidig, så hvis du ikke får laget en toveis-adapter til vannet må du nok koble om vannslangen hver gang du skal bruke den andre maskinen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...