Gå til innhold

Fokus Bank - 1 ekstra VISA kort?


d3vil

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg er kunde hos Fokus Bank. Jeg vil gjerne ha et VISA kort nr 2,linket opp imot min lønnskonto. Som jeg kan gi til min kjære samboer. Slik at hun alltid kan være berett om hun skulle trenge noe!

Jeg prøvde å trykke på en link inne på nettbanken som heter "Re-bestill kort", å nå har jeg da fått et nytt kort i posten. Men i brevet står det klart og tydelig at jeg "MÅ" makulere det gamle kortet. Men hvorfor må vi egentlig det? er det pga at jeg kanskje kunne ha mistet et av dem,å at andre da kan "hacke" seg på det gamle liksom?

eller har jeg gjort noe feil,slik at jeg nå egentlig bare har fått et nytt kort å innen kort tid vil det andre bli inaktivt?

Ble bare litt forvirret :S :p

 

Takk for eventuell hjelp!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, du har nok gjort noe feil. Rebestilling av kort er noe du gjør dersom det gamle har feil info(gammelt bilde, feil i navn osv), har sluttet å fungere eller er mistet. Det gamle kortet vil derfor bli deaktivert kort tid etter at du har(eller skal ha) mottatt det nye. I tillegg er det ofte et gebyr knyttet opp til dette.

 

Din samboer kan da ikke på "lovlig" måte bruke ditt kort, siden det har ditt navn, fødselsnummer, signatur og bilde.

 

Samboeren din trenger derfor sitt eget kort med korrekt info på knyttet opp mot kontoen din. Ta kontakt med banken så ordner nok de dette på en eller annen måte.

Lenke til kommentar

Det beste er nok å ringe Fokus, for å høre om det er noe som må gjøres i en bankfilial eller kan ordnes via telefon/nett. Da kan du samtidig høre hvilken dokumentasjon som må medbringes hvis dere må møte opp i banken.

 

Fokus pleier å svare på bare et par ringesignaler, uten plagsomme tastevalg.

Nummeret er 08540, men ringer du fra mobil er det billigere å ringe 91508540.

Lenke til kommentar

Gå til nettbanken din, velg den aktuelle kontoen, velg kontofullmakt og før hun opp som disponent.

Hvis hun ikke er kunde i fokusbank, må hun gå på posten med passet sitt å hente en sending der de tar kopi av det og sender tilbake til fokus bank, så får hun kortet sitt, dette tar da litt tid.

 

Hurtigste måten : Begge møter opp i en fokus filial, hun tar med pass, de fikser det der, kort kommer iløpet av ca en uke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...