Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Lynet knerta nettverkskortet?


Anbefalte innlegg

heisann.

 

har en rimelig ny selvbygd pc, men når jeg skulle starte den opp i går dagen etter tordenværet (som forøvrig fikk inn en skikkelig fulltreffer utenfor), så fungerte alt utmerket, foruten at internetten er fullstendig drept. bak på hovedkortet lyser det en lampe når nettverkskabel er koblet til modem, men denne er fullstendig død, selv om jeg har prøvd med kabler jeg VET fungerer (ja, jeg har prøvd de i andre pcer som ikke var koblet til da det lynet). jeg sitter dessuten i skrivende stund og surfer gjennom modemet som sannsynligvis knertet dette nettverkskortet. dette nettverkskortet er innebygd i hovedkortet.

 

er dette mulig? at lynet KUN knerter nettverkskortet og ingenting annet? kan jeg i så tilfelle bare bestille et slikt kort http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=120787 og starte å surfe igjen med dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ok, da bestiller jeg et slikt kort, og kommer evt. tilbake dersom jeg ikke skulle få det helt til :)

 

edit: var bare å plugge i kortet og starte opp og surfe med engang! trengte ikke gå inn i bios osv. regner med dette kan være til hjelp for andre som også har vært utsatt for lynnedslag f.eks.

Endret av Jens viking
Lenke til kommentar

jeg har brukt det nye nettverkskortet i under 24 timer, og det er allerede blitt ødelagt! akkurat samme symptomer som om jeg kobler nettkabelen til hovedkortet i stedet..

 

dette skjedde helt plutselig. jeg brukte pcen som vanlig, INGEN unormale ytre faktorer, så bare på en film - så skrudde jeg av filmen og skulle surfe litt, men da var plutselig det nye nettverkskortet også ødelagt. Noen som har noen som helst peiling på hva som kan være feilen? noe spiser tydeligvis nettverkskort her hjemme.. kabelen plugget jeg umiddelbart i den bærbare for å se om den virket, og ja det gjorde den :/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...