Gå til innhold

Hjelp til lureri med alkohol


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har en kamerat som blir nokså fort "full" på fylla. Han er ofte i toppform etter to øl, og "hopper og spretter" rundt allerede da.

Jeg blir meget irritert av at han hele tiden skal gjøre seg til på fylla, og tapte et veddemål med ham med vilje nå netopp.

 

Som straff må jeg spandere neste bytur på ham. Alt fra vorspiel til nachspiel.

Jeg har derfor tenkt å skjenke i ham alkoholfri øl i hele kvelden. For å se hvor "full" ham blir. Dette med drikke er det sannsynligvis mye psykologisk i. Men, jeg gleder meg til å si til ham på byen at han egentlig ikke er i form, men helt edru.

 

Skal selvfølgelig lure ham da. Hvordan gjør jeg dette enklest? Må jeg kjøpe alkoholfritt øl, for deretter å skifte etikette på flasker? Eller finnes det en bra metode for å få alkoholen ut av vanlig øl?

 

Svar mottas med takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må nok kjøpe alkoholfri øl, og så bytte etiketter på flaskene. Men det spørs jo litt hva som står på korkene, da.

 

Jeg ville i alle fall merka det om øla mi var åpna på forhånd (uansett hvor uerfaren jeg var), men jeg er usikker på hvor lett jeg ville skjønt at jeg drakk lettøl/alkoholfritt hvis jeg hadde lite kjennskap til forskjellige ølsorter.

 

Sørg for at ølen du utgir det for å være er en øl han ikke drikker til vanlig. Hvis du sier det er den han alltid drikker, så kommer han nok til å reagere på smaken.

 

Men sånn i bunn og grunn synes jeg det er litt tåpelig. De fleste vokser av seg de "late som"-greiene uansett, og så lenge det bare er snakk om at han er i litt for godt humør, så ville jeg ikke brydd meg (hadde vært verre om han lå og rulla og ikke kunne gå beint, eller snøvla og var grov i kjeften).

Lenke til kommentar

(hadde vært verre om han lå og rulla og ikke kunne gå beint, eller snøvla og var grov i kjeften).

 

 

 

Han blir faktisk sånn ofte også. Har sagt til han at det er tåpelig og idiotisk å oppføre seg sånn. Han er 19 år, men oppfører seg som han er 14, så dette "stuntet" er noe jeg skal gjennomføre

Lenke til kommentar

Har gjort noe lignende med en kompis. Sa at jeg hadde fått tak i noe knallbra, og viste ham en imsdal-flaske jeg hadde revet av lappene på og satt på colatopp. Han ble rågira, og jeg blanda godt til ham. "Dette er sterke saker". Han ble først imponert over hvor lite han kjente alkoholsmaken, men han ble steinfull rimelig fort.

 

Alltid hyggelig å ha sånt på folk til en krangel e.l. :wee:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Er jo rart dem ikke kjenner at dem ikke er serlig rusa, men på en annen side, om dem later som er det vel som om dem ikke hadde hatt noe likevel, man kjenner vel knapt to øl.

 

Men jeg tror at å skifte ettikett kan være det greieste.

La flaskene ligge i vann over lengre tid slik at dem blir bløte og limet går opp, da kan du lett ta etiketten av uten å rive den.

Ikke testet dette med ølflasker, men funker ypperlig på brusflasker.

Greier du ikke få av etikettene uten å rive dem, da serverer du bare øl uten etikett ;)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Greier du ikke få av etikettene uten å rive dem, da serverer du bare øl uten etikett ;)

 

Om jeg hadde blitt servert øl uten etikett, hadde jeg nok hatt en mistanke om at noe ikke var helt som det skulle, og jeg hadde nok vært litt mer obs :p

 

Tror det å bytte etiketter går greit jeg. Bare å gi det et forsøk...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...