Gå til innhold

Hvilken PC? - En enkel men rask surfe-PC


Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp kjøpt meg ny bærbar. HP Pavillion DV62-117EO (link) ble mitt valg.

 

En god pc, for all del. Men den skal returneres til elkjøp.

 

Angående det. Er det mulig å levere et produkt kjøpt på elkjøps nettside, til en vanlig elkjøp-butikk? I så fall, får jeg tilbakebetalt pengene der?

 

Hoverproblematikken - kan dere hjelpe, til nytt kjøp?

 

Jeg kjøpte ikke PC etter behov. I utgangspunktet er jeg fornøyd med pc-en, men viften irriterer meg grønn... Ikke fordi den er så insane voldsom, men fordi den går konstant, og skrur seg på i det jeg starter PC-en. - Meget irriterende!

 

Batteritiden er heller ikke mye å skryte av. ca. 1t40m. ved lav ytelse, og svakt skjermlys. Ved avspilling av DVD holder batteriet 1t20m, på lav ytelse, det også.

 

Jeg bruker pc-en til surfing, og en film i ny og ne - that's about it!

 

Mine kriterier for bærbar PC:

- Bra (relativt etter pris) batteritid

- Stillegående, og ikke glodvarm PC. (Jeg kan ikke fordra viftestøy!!!)

- Pc-en bør være forholdsvis rask i bruk. For eksempel gidder jeg ikke å vente 10 sek på å åpne word, Firefox, Outlook og andre (enkle) programmer. Jeg foretrekker at programmene "spretter" opp... (Det problemet har jeg for så vidt ikke med Hp-maskinen jeg nevnte tidligere)

- Synes HDMI-inngang er kjekt å ha, dog ikke avgjørende.

- Maks 15" (standard-størrelse)

 

Hva bruker jeg pc-en til, og hva bruker jeg den ikke til:

 

Hovedsakelig bruker jeg pc-en til surfing. Blogge, lese nyheter, kikke på youtube - vanlig nett-bruk.

Jeg ser av og til film med pc-en, men jeg er ikke kravstor når det gjelder skjermen... Men støy fra spiller og vifte liker jeg som sagt ikke.

Jeg laster IKKE, spiller ALDRI, redigeringsprogrammer (foto/film) bruker jeg heller ikke. Generelt bruker jeg aldri "tunge" programmer.

 

 

Prisklasse: ca. 5000,-

 

Har du tips/erfaringer som hjelper meg? HVILKEN PC BØR JEG GÅ FOR? (Tar gjerne konkrete pc-tips)

 

Jeg håper noen gidder å svare på dette, da jeg og andre har nytte av det. Setter stor pris på hjelp!

 

Takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er på lik "jakt" selv!

 

Ang. ekjøpgarantien har jeg ikke peiling... Kanskje noen andre kan hjelpe?

 

 

 

Etter erfaring bråker billige pc-er (som ikke har for mye stasj) lite. Problemet er vel når de hiver innpå stor prossesor, tunge programmer osv.

 

Kanskje noen andre kan hjelpe med konkrete pctips?

Lenke til kommentar

De fleste maskiner spinner opp viften når du slår den på for å sjekke at den virker, så det tror jeg ikke du kommer utenom.

 

Har du sett på acer timelinex serien? T utgavene (ikke TG, de har dedikert grafikkort og viften vil derfor brukes omtrent konstant) er så godt som lydløse med mindre du belaster prosessoren nevneverdig. De har også en ganske stillegående DVD-leser etter det jeg har erfart på min 5820TG maskin.

 

http://www.prisjakt.no/product.php?p=599192 15"

http://www.prisjakt.no/product.php?p=624855 14"

 

Edit: ja du kan bruke angreretten ved å levere den tilbake i nærmeste elkjøpbutikk mot at du har med kvittering.

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...