Gå til innhold

Energimåler fra Clas Ohlson


Anbefalte innlegg

  • 3 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Hei og takk for de nyttige tipsene i denne tråden. Jeg har akkurat fått montert min egen Efergy måler. Jeg hadde også fire ledninger i skapet, men det holdt med en klips rundt en av de svarte ledningene.

 

Jeg jobber forøvrig i MyEnergy.no, og vi ser på muligheten for å hente inn dataene fra Efergy så de kan brukes i vår tjeneste. MyEnergy er forøvrig en tjeneste for deg som vil spare strøm og bli mer energieffektiv.

 

Nå blir det spennende å følge forbruket - har allerede blitt mer bevisst på hva som skjer når jeg skrur på diverse apparater i huset.

 

Hilsen Jørgen

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Jeg har nettopp innstallert en slik en. Trodde først jeg måtte bruke alle tre giverne, men måligene bli litt kokko. Viste veldig mye. Nå bruker jeg bare en giver, og jeg har stilt inn på 230v.

 

Når jeg setter på en 2000w ovn, så stiger forbruket med 2 kw/h. Da stemmer det vel? Eller kan akkurat det stemme, og likevel være "feil" andre steder ? :)

 

På min ordentlige strømmåler i skapet (tilhører borettslaget - fjernavleser strømmen vår) står det: "Single phase meter - 2 wires - 230v".

Lenke til kommentar

Har sjølv ein Efergy som fungerer supert.

 

Du må klipse på alle ledningane, ellers vil du måle for lite. I tillegg må du hugse å stille inn riktig spenning.

 

Akkurat kva ledning det skal klipsast på avheng av kva type anlegg du har. Det står ein del eksempel beskrive i bruksanvisningen.

 

Normalt har ein tre fasar inn i huset. For å ta ut straum må du bruke minst to av ledningane. Ved å klipse på kun ein går du glipp av straum som går gjennom dei to andre fasane.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...