Gå til innhold

Hva taper en på trådløs mus?


Anbefalte innlegg

Er vel strengt tatt ikke antall oppdateringer i sekundet som er den store svakheten med trådløse mus, men heller at hver enkelt oppdatering bruker lenger tid fra den sendes fra musen til den registreres av PC'n. Det vil alltid være en viss forsinkelse med trådløse i forhold til trådbaserte ganske enkelt fordi signalene først må omformes til radiobølger, for deretter å omdannes tilbake til ordinære elektriske signaler. Dette tar nødvendigvis mer tid en når signalene har samme form gjennom hele signalveien. Trådbaserte vil med andre ord alltid ha litt bedre respons, men hvorvidt forsinkelsen er så stor at det er noe å snakke om er en annen diskusjon.

 

Ah, endelig, en til med hjerne kom med i diskusjonen. :woot:

 

GabrielX: Jeg prøver ikke å rakke ned på noen spesifikke produkter her, jeg bare generaliserer musteknologien. Om Logitech har prestert å lage noen nye kjappe omformere - fint for dem....

 

Jeg bare sier at i alle tilfeller vil de være treigere!

Ja, i teorien, men du merker ikke noe til forskjellen i praksis.

Jeg har hatt flere trådløse mus tidligere og mx700 er den beste hittil. Den er rett og slett suveren !

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er vel strengt tatt ikke antall oppdateringer i sekundet som er den store svakheten med trådløse mus, men heller at hver enkelt oppdatering bruker lenger tid fra den sendes fra musen til den registreres av PC'n. Det vil alltid være en viss forsinkelse med trådløse i forhold til trådbaserte ganske enkelt fordi signalene først må omformes til radiobølger, for deretter å omdannes tilbake til ordinære elektriske signaler. Dette tar nødvendigvis mer tid en når signalene har samme form gjennom hele signalveien. Trådbaserte vil med andre ord alltid ha litt bedre respons, men hvorvidt forsinkelsen er så stor at det er noe å snakke om er en annen diskusjon.

 

Ah, endelig, en til med hjerne kom med i diskusjonen. :woot:

 

GabrielX: Jeg prøver ikke å rakke ned på noen spesifikke produkter her, jeg bare generaliserer musteknologien. Om Logitech har prestert å lage noen nye kjappe omformere - fint for dem....

 

Jeg bare sier at i alle tilfeller vil de være treigere!

Ja, i teorien, men du merker ikke noe til forskjellen i praksis.

Jeg har hatt flere trådløse mus tidligere og mx700 er den beste hittil. Den er rett og slett suveren !

 

Kan si meg ganske så enig i det, mx700 er mega.

Om en "ny" trådløs mus er bittelite grann treigere enn en ikketrådløs mus, så er det ingen i universet som merker forskjellen. :grumpy:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...