Gå til innhold

Program for å holde oversikt over filmer og serier


Ajaco

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har startet å få en del filmer og serier på PCen min nå. Og lurer på om det finnes et program, som lar deg liste og sortere filmer og serier du har på PCen din? På lik linje med et musikkprogram.

 

En funksjon jeg også virkelig kunne trengt, er en som viser hvilken episode jeg sist ga meg på i en serie. Da jeg følger med på fler serier, er det ofte vanskelig å huske om jeg slapp på episode 7,8, eller 9 av serie A, og om jeg slapp på episode 17,18 eller 19 av serie B. Finnes det et program som automatisk 'tagger' (evt har en manuel funksjon) en episode eller film som 'sett'?

Endret av Ajaco
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vet ikke om et program som tilbyr den funksjonaliteten du etterspør, men en nettside som, i alle fall for min del, har gjort det mye lettere å holde oversikt over hvilke episoder jeg har sett av mine favorittserier, er MyEpisodes. Her kan du enkelt krysse av for de episodene du har anskaffet eller sett, og det tilbys også en kalender som oversiktlig lar deg se når en ny episode sendes på TV. En ekstra bonusfunksjon, er at du kan se hvor mye av livet ditt som har gått med til å se på serier, om du skulle ha interesse av det. :)

Lenke til kommentar

Download linken på siden deres funker ikke :(

 

Spørs nok om den er utdatert ja. Hvis du leser litt på forumet til XBMC, vil du finne ut av det (Har seg nemlig slik at det er en offisiell build av XBMC til Windows, Linux, Mac og Xbox, men den er plain, skal du ha en klient som viser filene dine bedre så ville jeg ha satset på Aeon. Er mange mods å velge mellom skjønner du)

Men først og fremst les på forumet under "skin help and support": http://forum.xbmc.org/

De har også en stor Wiki, hvis du står fast: http://wiki.xbmc.org/?title=XBMC_Online_Manual

Lenke til kommentar

Seriesamlingen er eldre enn torrentprogrammet mitt. Har vært fler reinstallasjoner av PCen min siden jeg startet samlingen min. Så nei, et torrentprogram vil ikke løse problemet mitt.

 

Jeg skal prøve ut Aeon, og se om det har funksjonene jeg leter etter :)

Lenke til kommentar

Seriesamlingen er eldre enn torrentprogrammet mitt. Har vært fler reinstallasjoner av PCen min siden jeg startet samlingen min. Så nei, et torrentprogram vil ikke løse problemet mitt.

 

Jeg skal prøve ut Aeon, og se om det har funksjonene jeg leter etter :)

 

Du kan egentlig laste ned Aeon Hitched, den mest populære modden, og siden typa som utvikla den har gjort det enkelt for deg, så har du alt i en install. Er mye styr å få til nedlastning fra Git for å få alt til å virke smertefritt, synes nå jeg iallefall.

 

HER har du en complete install.

 

Edit: Du trenger et program som scraper info og bilder fra film/tv/musikksider, da anbefaler jeg Ember Media Manager. Men se til å lese den offiselle Wikien fra XBMC-teamet og Wikien på siden til Ember før du starter å legge inn media.

Endret av vezeil
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...