Gå til innhold

En trist dag for Free Software


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kjerringa på stortingen mener jo seriøst at GNU/Linux er et hacker OS...

Det er jo på en måte det da, for det er flere hackere(definisjon: en som kan MASSE om data) som bruker GNU/Linux enn det er hackere som bruker Windows.

 

Linux egner seg jo bedre til cracking og, men det kan bli brukt til mye mer enn det, at jeg liker ikke å kalle det et hacker-OS.

Lenke til kommentar
EU står ikke nevnt i artikkelen!

 

Hvis du leser pressemeldingen fra "THE GREENS/EFA in the European Parliament" så vil du se at det er "European Parliament" (som vel i praksis betyr EU) som har fattet vedtaket.

 

 

Edit: Ut i fra pressemeldingen så kan det virke som om endelig vedtak ikke er fattet, bare at "Legal Affairs Committee" går inn for det som en rapport forslår, og at 1/3 av medlemmene i komitéen er i mot...

Lenke til kommentar

Til alle dere som gikk på barneskolen eller barnehagen under forrige EU-kamp:

 

1. Europaparlamentet har bare litt mer makt i EU enn sametinget har i Norge. Der er det ministrene, i lukkede møter, som ruler.

 

2. Det EU-bestemmer, blir rimelig automatisk gjeldende lov i EU-land. Reserve-medlemmet Norge, kan i prinsippet legge ned veto mot enkelt-direktiver, men dette skjer i praksis aldri. KrF/Bondevik la vel ikke en gang ned veto mot gen-patent-direktivet så vidt jeg husker. KrF-ere flest kan dere tenke dere har rimelig sterke meninger om liv og gener og slikt. Norsk veto mot patent på programvare-direktivet, hvor latterlig det nå enn er, er nok ufattelig lite aktuelt.

 

Hvis dere ikke liker dette, meld dere inn i SU/SV eller Rød Ungdom.

 

SV har som et av få partier en politikk på området:

http://www.sv.no/mener/program/kap01/dbaFile3051.html

 

Jeg har aldri stemt SV, men det frister mer og mer.

Lenke til kommentar

SV ville jeg droppet, desverre. De begynner å ligne mer og mer ett ja parti, nå er det til og med folk i partiet som er for NATO. jeje. Men SU derimot er Nei folk, hvertfall de jeg kjenner.

Samme gjelder RU. Er du imot EU, meld deg inn i Ungdom mot EU og gjerne en ungdomsorganisasjon i tilleg så du kan gjøre annet arbeid enn bare EU saker (som for å være helt ærlig kan bli ganske tungt og kjedelig i store mengder.).

 

Er du imot GATS, GAT, EØS, NATO etc, meld deg inn i RU eller SU.

 

 

 

hjølp, ble litt voldsom propagandering det her. hehe

Lenke til kommentar

forsåvidt, fra RVs program fra stortingsvalget:

 

3) FOR LINUX OG FRI PROGRAMVARE ? MOT MICROSOFT-MONOPOL

Microsoft og andre store internasjonale monopoler forsøker å tjene penger på å hindre utviklinga av uavhengig programvare. Mot det har mange datafolk gått sammen om å utvikle fri og offentlig dokumentert programvare, som f.eks. Linux. RV krever:

[*]"Fri og åpen"-programvare lovbestemt til offentlig informasjonslagring og kommunikasjon

[*]Forbud mot lukka, proprietær programvare som standard i stat og kommune

[*]Linux og annen fri og åpen kildekode-programvare i skolen

[*]Nei til allmene patenter for programvare

[*]Norge må ikke undertegne Haag-konvensjonen og andre avtaler som tjener programvaremonopolene

 

videre:

 

4) BREIBÅND OVER HELE LANDET

En fornuftig distriktspolitikk krever nå samme tilgang til nettet overalt, for å gi folk samme tilbud om bank, butikk, film og annen kultur, og for å kunne legge bedrifter og dataarbeidsplasser over hele landet. Som telefon ? og strømkabel blei bygd ut av det offentlige, må staten nå sørge for at alle over hele landet har fullverdig nettilgang. Pr. i dag betyr det en eller annen form for breibåndskobling. RV krever:

[*]Oppkobling av alle skoler, sjukehjem, bibliotek og andre offentlige institusjoner

[*]Offentlig garanti og utbygging av breibånd der det ikke allerede finnes eller bygges ut

[*]Satsing på utvikling av norsk breibåndskompetanse på utbyggings- og utviklingsida

[*]Hele Norge på breibånd innen 2005

 

les resten her

 

Nei, jeg skal stoppe propagandiseringen min nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...