Gå til innhold

Kom ikke inn på første inntak VG2?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, det er veldig mange klasser, gikk første året der også. Var mange elever som kom inn på andre inntaket i fjor, så vet ikke om jeg har sjans eller ikke :/ Har slitt med astma, så mangler 3-4 karakterer, men rådgiver sa at det ikke skulle være et problem. Og de jeg har er bare 5 og 6'ere.

 

Hvorfor er det liten sannsynlighet btw? Det er rundt 30 i hver klasse.

 

Har selv 2 venner som også ble satt på venteliste, de har jo også alle karaktererene sine, veldig gode er de også, men er satt lenger ned på ventelisten. Rådgiver hadde jo også ordnet det slik av vi fikk komme i samme klasse når vi starter til høsten, så skjønte det litt sånn at vi hadde gode sjanser for plass, hun var da klar over at jeg manglet karakterer.

 

Men på en annen side, så er jeg VELDIG høyt oppe på lista til en annen skole, noe som uroer meg.

Endret av Víllów
Lenke til kommentar

er sikkert ikke alle som er på den ventelista som kommer til å takke ja til plass etter at skolen har begynt om noen slutter. jeg vet ikke hva slags informasjon man får om man plutselig får plass likevel.. men rett før skolen begynner, eller litt etter så kan du jo ringe og høre om det er noen som har slutta eller som ikke møtte opp, og om det er noe mulighet om du kan få plassen?

Eller om de kan kontakte deg om noen slutter.. sålenge noen som er før deg på ventelista ikke har gjort det samme hehe.. da har du ihvertfall en sjangse der :p

men kan hende du må gå noen dager/uker på den skolen du har kommet inn på først, også blir du flytta over på den andre.. om det blir plass til deg tilslutt..

 

men ring de og hør hvordan det er.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Det er tre inntak: Førsteinntak (manuell), Andre inntak (automatisk) og Tredje inntak (automatisk).

 

De parameterne som justerer sannsynligheten for at du kommer inn er:

 

- Hvor gode karakterer har du?

- Hvor mange klasser blir det?

- Hvor mange elever per klasse?

- Hvor mange som har søkt studie?

- Poeng snitt nivået?

- Bestått i alle fag?

- Ungdoms rett?

 

Første inntaket blir styrt av mennesker og de andre inntakene blir styrt av datamaskiner.

Endret av Slettet+56132
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Det er tre inntak: Førsteinntak (manuell), Andre inntak (automatisk) og Tredje inntak (automatisk).

 

De parameterne som justerer sannsynligheten for at du kommer inn er:

 

- Hvor gode karakterer har du?

- Hvor mange klasser blir det?

- Hvor mange elever per klasse?

- Hvor mange som har søkt studie?

- Poeng snitt nivået?

- Bestått i alle fag?

- Ungdoms rett?

 

Første inntaket blir styrt av mennesker og de andre inntakene blir styrt av datamaskiner.

 

Når er det tredje inntaket da?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

I Hordaland så er det den 13. August vi vil få svar på at tredje inntak er ferdig og det samme gjelder sikkert de fleste fylker i Norge.

 

(Du vil kun bli informert om tredje inntak dersom du ble tilbudt skoleplass, hvis ikke så blir ikke tredje inntak nevnt engang for deg).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...