Gå til innhold

Boote til DOS uten floppy..?


Anbefalte innlegg

Har lyst til å flashe BIOS'en, og må derfor inn i en ren DOS. "Problemet" er at jeg ikke lengre vil ha floppy, ettersom jeg mener den burde blitt begravet sammen med lyd-kassetten!

 

Uansett; kjører XP og ser ikke helt hvordan jeg kan boot'e til DOS. Er jeg blind og dum?

 

Er det noen som har et image de kan maile meg (evt en url), så kan jeg kanskje bare brenne en bootbar cdrom og boote fra den..?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tror ikke du kan trykke f8 og komme deg i dos modus, jeg har ikke fått det til i alle fall..

men du kan lage en boot cd, tror det bare er å legge filene du bruker til boot disk på en cd(ikke sikker på om det er så enkelt, men det er jo et boot cd alternaltiv i nero kanskje dette kan brukes).. eller du kan bruke win98 cd ( starte fra cd - starte med cd-rom)

Lenke til kommentar
F8 rett etter BIOS skjermen, deretter velge bare kommandolinjen. Er slik jeg gjør det på mitt ABIT kort (har da pakket ut bios i en egen mappe på c: tidligere).

 

 

 

des,OUT!  

---------------------------------------  

we lucky few, band of brothers

 

 

Gjorde det i går [F8], men så ikke noe alternativ for å komme rett til kommandolinjen... Mulig jeg var litt kjapp. Skal sjekke når jeg kommer hjem.

Lenke til kommentar

Nå ble jeg faktisk veldig usikker selv, er det så lenge siden jeg har flashet bios altså? Det er jo isåfall rett og slett flaut... :oops:

 

Skal sjekke når jeg kommer hjem, men jeg har flashet i XP, jeg har også bare NTFS disker...

 

 

 

 

des,OUT!

---------------------------------------

we lucky few, band of brothers

Lenke til kommentar

På Windows 2000 er det mulig å boote fra CD-platen, velge repair og recovery console for å få bootet til DOS. Regner med at det kan gjøres i XP også.

 

Ett tips kan være å legge inn recovery console som ett fast alternativ i oppstarten. Kjekt å ha dersom man ikke har en floppydisk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...