Gå til innhold

Fikk melding fra www.vi.no, hvorfor og hvordan?


Anbefalte innlegg

FIkk nettopp en melding fra 2150 hvor det sto at passordet mitt var ****, i meldingen stod det også at jeg kunne stoppe dette ved å sende STOPP til 2150, men hvorfor får jeg denne meldingen og har den noen konsekvenser?

 

Sendte STOPP til 2150, men hørte ikke noe mer.

 

Noen som har opplevd det samme? Og som vet om jeg blir belastet noe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du skrev ikke hvilken side du hadde vert på, men det er kansje det du ikke vet ?

Kan det vere Tullesms.no kansje så kan du sjekke denne tråden

Eller du kan sjekke på telefonregningen din om det står noe der.

Er muligens flere firmaer som bruker 2150

Står i tittelen på tråden. www.vi.no, Men jeg har ikke vært inne på den sida. Aner ikke hvordan de har fått nr mitt heller :(

 

Får sjekke når regninga kommer, men fikk melding etter ett par timer at tjenesten var stoppet ihvertfall.

 

Nekter å betale for det, de sender meg melding helt ut av det blå, skal ikke koste meg noe å verken stoppe det eller ikke uansett.

Lenke til kommentar

Jeg sendte en skarp melding via nettsidene deres der jeg truet med anmeldelse om de ikke gjorde opp for seg, og fikk i dag en vennlig e-post om at det var en feil som gjorde at jeg hadde fått meldingen. Mine undersøkelser, som nå også inkluderer denne tråden, viser at denne "feilen" har pågått over mange dager nå, og med den historien selskapet bak har med Forbrukerrådet kommer jeg til å kontakte ØkoKrim. Dette er ikke annet enn svindel. De melder tilfeldige folk på en tjeneste som koster en formue, og så overlater de til "kundene" å rette opp i denne bevisste feilen. Hvis man ikke gjør noe, vil de nok ta pengene og le godt.

 

Siden du har meldt deg av tjenesten allerede vil de sannsynligvis ikke ha trukket mer enn én krone, men jeg vil oppfordre deg til å kreve den kronen tilbake av rent prinsipp, samt å melde fra til Forbrukerrådet og gjerne ØkoKrim. Får de mange henvendelser vil det kanskje bli prioritert. Det er viktig at det blir gjort noe med slike saker, eller så vil flere og flere se muligheten til å tjene raske penger på andres bekostning.

Lenke til kommentar

Jeg sendte en skarp melding via nettsidene deres der jeg truet med anmeldelse om de ikke gjorde opp for seg, og fikk i dag en vennlig e-post om at det var en feil som gjorde at jeg hadde fått meldingen. Mine undersøkelser, som nå også inkluderer denne tråden, viser at denne "feilen" har pågått over mange dager nå, og med den historien selskapet bak har med Forbrukerrådet kommer jeg til å kontakte ØkoKrim. Dette er ikke annet enn svindel. De melder tilfeldige folk på en tjeneste som koster en formue, og så overlater de til "kundene" å rette opp i denne bevisste feilen. Hvis man ikke gjør noe, vil de nok ta pengene og le godt.

 

Siden du har meldt deg av tjenesten allerede vil de sannsynligvis ikke ha trukket mer enn én krone, men jeg vil oppfordre deg til å kreve den kronen tilbake av rent prinsipp, samt å melde fra til Forbrukerrådet og gjerne ØkoKrim. Får de mange henvendelser vil det kanskje bli prioritert. Det er viktig at det blir gjort noe med slike saker, eller så vil flere og flere se muligheten til å tjene raske penger på andres bekostning.

 

Den er jeg med på, dersom det på regninga mi er trukket så mye som 50øre skal jeg anmelde og sende klage. Kan ikke holde på sånn. De får le av meg så mye jeg vil på politistasjonen, men prinsippet er viktig. Si man lurer hele norge (satt på spissen) så er man glatt millionær.

Lenke til kommentar

Den er 2 år gammel, pluss at det gjelder en annen side. Hjalp ikke så mye egentlig.

(om tråden https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=685504 som refererer til alle.no)

 

Både vi.no og alle.no eies av foretaksnummer 983887171 i Brønnøysundregistrene.

Som igjen er "M QUEST AS" med daglig leder Rune Olav Halvorsrud.

Om du plugger navnet hans inn i boksen på Googles søkeside får du forhåpentligvis svar på det meste om hva slags virksomhet(er) denne karen har hatt fingrene i.

Endret av Stillesnakk
Lenke til kommentar

"Heisann, jeg lurer på hvorfor jeg uten å noengang har hørt om dere ,får en melding med passord til deres sider på min mobil. I tillegg så får jeg beskjed om å sende STOPP til 2150 for å stoppe ytterligere meldinger. Dersom jeg blir fakturert for så mye som en 50-øring, leverer jeg en anmeldelse og kontakter forbrukerombudet. Jeg har aldri eller kommer aldri til å benytte meg av dere tjenester, så dette kan ikke regnes som annet enn svindel.

 

Regner med en forklaring fra dere."

 

Da var den sendt, jeg kommer også til å gjøre alvor av mine trusler dersom jeg må ut med penger for dette.

Endret av McHalvorsen
Lenke til kommentar

Ikke siden jeg hadde Nokia 5110 og man kunne kjøpe en og en ringetone uten forpliktelser :)

 

Hvis du går inn på vi.no, kan du bare skrive inn ett nummer der og trykke send, så vil det nummeret få melding og må betale for å stoppe abbonnementet. Dette må være absolutt på kanten av hva som er lov.

 

Ahh, nå fikk jeg en lys idè! Jeg skal skrive inn nr til kundeservicen dems slik at de mottar meldinger hele tida. Kundeservicen er ett mob nr :)

Lenke til kommentar

"Hei,

>

> Vi beklager melding du har mottatt på sms.

>

> Ved omlegging til nytt system, har vi dessverre hatt en serverfeil,

> som resulterte i at du mottok en sms, og ble belastet med kr. 1,-.

>

> Ønsker du å få dette refundert, vennligst oppgi adresse og kontonummer

> slik at vi kan tilbakeføre pengene.

>

> Ønsker du at ditt nummer skal slettes, vennligst gi tilbakemelding på dette,

> Og oppgi ditt nummer

>

> Vi beklager så mye igjen.

>

> Vennlig hilsen

> Kundeservice

> Vi.no"

>

 

 

Skal det være så lett altså? En "serverfeil" og vips så er kanskje 1000-talls personer belastet for ei krone...

 

Noen fler som har tenkt å levere en anmeldelse til politiet? At folk kan få lov operere på denne måten skjønner jeg ikke.

Lenke til kommentar

Jeg kontaktet som sagt ØkoKrim, men de henviste bare til Forbrukerrådet og at jeg kunne anmelde saken til mitt lokale politidistrikt. Med andre ord kunne de ikke brydd seg mindre. Anmelder jeg det, vil saken nesten garantert bli henlagt etter bevisets stilling, og Forbrukerrådet gir dem bare litt tilsnakk. Litt av et land vi lever i. Hvorfor ta en lang utdannelse når man bare kan stjele pengene?

Endret av Horrorbyte
Lenke til kommentar

Jeg kontaktet som sagt ØkoKrim, men de henviste bare til Forbrukerrådet og at jeg kunne anmelde saken til mitt lokale politidistrikt. Med andre ord kunne de ikke brydd seg mindre. Anmelder jeg det, vil saken nesten garantert bli henlagt etter bevisets stilling, og Forbrukerrådet gir dem bare litt tilsnakk. Litt av et land vi lever i. Hvorfor ta en lang utdannelse når man bare kan stjele pengene?

 

Send klage til leverandøren av SMS-tjenesten (M-Quest as) og til din mobiloperatør.

Din mobilleverandør kan sperre hele tjenesten (2150) hvis de bryter regler og lover, dette skjer i enkelte tilfeller.

 

http://www.forbrukerombudet.no/index.gan?id=1231

 

Thomas

Lenke til kommentar

Problemet er at mannen bak svindelen bare finner en annen måte å gjøre det på.

 

I utgangspunktet mener jeg at folk som blir svindlet, kan takke seg selv, dersom de ikke har lest det med liten skrift osv, men i dette tilfellet blir meldinger sendt ut og belastet vilkårlige personer uten samtykke. Hadde det vært snakk om 1000kr eller 10000kr pr sms hadde mannen blitt lagt i jern med engang, men siden det er en krone går han sikkert fri. Så lett er det altså, det provoserer meg voldsomt.

 

At økokrim gir faen, viser jo bare hvor tåpelig systemet fungerer.

Lenke til kommentar

Nå søkte jeg opp Rune Olav Halvorsrud på google og han har jo holdt på med mye rart. At de ikke kan bare sette inn mannen! Alt for snille her i landet.

 

Jeg fikk denne meldingen på tirsdag. Aldri i mitt liv betalt for ringetoner eller andre tjenester. Skrev en mail til kundeservice i www.vi.no men har ikke fått noe svar. Noen som har fått det? Noen som har fått tilbake den ene kronen.

 

Jeg har ikke sendt stopp for jeg er redd det også koster noen kroner. Det skal heller ikke være nødvendig når en aldri har meldt seg inn i noe. Har sendt saken til forbrukerombudet, men ikke fått noe svar derfra heller. Blir fristet til å troppe opp på døren til denne mannen og fortelle han er par sannhetens ord. Enten skal denne mannen bli straffet for sine handlinger, eller så skal jeg ha tilbake min ene krone. Kjenner jeg blir forbannet her jeg sitter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...