Gå til innhold

Tulle SMS - Lovlig tjeneste?


Anbefalte innlegg

Når man registrerer seg på TulleSMS.no så blir man reklamert om at man kan sende 30 SMS gratis osv... Det man må gjøre er å registrere seg som man vanligvis gjør og så får man en kode på SMS som man må bruke for å logge seg inn. I et mer skjult skriv på siden så står det at man registrerer seg på et abbonnement som koster 79 kr/uka.

 

Har alltid lurt på hvorfor jeg fikk så mye spam fra TulleSMS etter jeg hadde sendt 1 SMS derfra. Fikk en melding i uka hvor det stod dette ordrett:

 

Hei Nå kan du sende ut SMS med hemlig avsender fra Tullesms.no Logg inn på websiden tullesms.no for å bruke dine FRI sms krediter. Ditt passord er 3810

 

Ca en gang i uka fikk jeg en sånn melding og trodde rett og slett det bare var reklame fordi de hadde mobilnr mitt. Men for hver sånn melding jeg har fått har de trukket 79 kr fra mitt mobilabbonnement. Har de egentlig lov til det uten å informere om at de har gjordt det på meldingen? Mente også at loven sier at når man ringer diverse teletjenester så skal man bli opplyst hvor mye det koster.

 

Resultatet av dette er jo at de har "lurt" meg for 79 kr/uka i flere måneder uten at jeg har tenkt noe over det. Først når jeg sjekket hvorfor regninga fortsatt var så dyr og skaffet detaljert oversikt så så jeg hvorfor den var så dyr pga tjeneste fra 2150.

 

Er ganske tydelig at hele denne tjenesten baserer hele inntekten sin på lignende tilfeller. For det er jo ingen som sender så mange tulle SMS at man trenger ukentlig påfyll. De fleste registrerer seg for å sende en melding og tenker ikke mer over det.

Endret av ChrML
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

på siden dems står det nok at de trekker så og så mye når du registerer deg osv osv vil jeg tro.

visst ikke så er det noe muffins her ja! for de skal informere om sånne ting.

Ja, det står det. Men skal det egentlig ikke stå på meldingene man får og?

Lenke til kommentar

Det står jo helt klart og tydelig når man melder seg opp at første uke er gratis, og at det deretter vil koste 79 kr/uka. Du kommer neppe langt med en klage er jeg redd.

Mente også at loven sier at når man ringer diverse teletjenester så skal man bli opplyst hvor mye det koster.

Det gjelder oppringing til teletorg-nummer.

Lenke til kommentar

på siden dems står det nok at de trekker så og så mye når du registerer deg osv osv vil jeg tro.

visst ikke så er det noe muffins her ja! for de skal informere om sånne ting.

Ja, det står det. Men skal det egentlig ikke stå på meldingene man får og?

 

nop,så lenge det står på siden, så er det nok :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...