Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

instalere windows/formatere hp bærbar


Anbefalte innlegg

Hei, Jeg har en skolepc(HP 6530b) som er kjøpt ut fra skolen. Men har et problem, når jeg putter inn windows 7 cden jeg fik fra skolen skjer ingen ting får ingen valg om å boote fra cd, og når jeg går i boot menyen står bare harddisk og netverk som valg. Og dette er veldig dumt for jeg får ikke logget inn på pcen, siden skolen skifta harddisk etter at den ble ødlagt. Er windows XP professional nå og inloggings valg er VGSA som jeg brukte før den ble ødlagt men når jeg prøver det nå står det domenet VGSA er ikke tiljengelig, kan også velge denne pc, men der har jeg ikke fått noe brukernavn eller pw og it avdelingen på skolen er stengt for sommerferie. Så er det en måte jeg kan få gjort noe med dette, og får installert win7 ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan prøve å logge inn lokalt (denne pc), og logge inn som administrator, evt ditt skole brukernavn.

Verdt et forsøk ;)

Tror dama hadde ca samme pc på lærling plassen sin, denne var veldig begrensa i XP, men der kunne man logge inn lokalt som administrator, uten passord :)

Så fikk lagt inn hva man ville ;)

 

Men du skal da ha et valg for booting fra cd eller usb på en såpass ny maskin..

Mulig det bare er deaktivert i sikkerhetsmenyen i bios?? (mener å huske HP pleier å ha noe sånt)

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...