Gå til innhold

iPhone 4 vs. HTC Desire


Hvilken telefon mener du er best?  

44 stemmer

  1. 1. Hvilken telefon mener du er best?



Anbefalte innlegg

Ingen har noen gang sagt at AppStore er helt sikkert, så sant du ikke har hallusinasjoner. Et hvert system har sikkerhetshull men som et par poengterer så er man under den personlige meningen at AppStore fortsatt er hakket sikrere enn Marketplace.

Ganske rart da at det ikke er sagt noe på internett om at noen som er blitt svindlet eller hacket via Android Market da.

 

I hovedsak fordi det er mye kulere å blåse opp enkeltnyheter om Apple enn 'småting' om Android.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så du installerer alt av apps uten å tenke på om det kan skade telefonen din/stjele opplysninger? Dette er noe du absolutt ikke trenger å tenke på i det hele tatt med iPhone's App Store.

Jaha?, skal dette liksom være en Apple fanboi svar eller noe sånt?. Sjekk dette og se hvorfor AppStore ikke er noe mere sikkert enn det Android Market er. Link

Hadde faktisk tenkt å trekke tilbake den uttalelsen (midlertidig), men jeg må lese litt mer om hvordan de fikk tak i kredittkort-nummeret eller hva det nå var de stjal.

 

Edit: Med mindre jeg har totalt missforstått noen artikler jeg nettopp leste så er det bare snakk om iTunes kontoer som har blitt hacket, og blitt brukt til å kjøpe dyre apps med.

Endret av GSP<3
Lenke til kommentar

Ingen har noen gang sagt at AppStore er helt sikkert, så sant du ikke har hallusinasjoner. Et hvert system har sikkerhetshull men som et par poengterer så er man under den personlige meningen at AppStore fortsatt er hakket sikrere enn Marketplace.

Ganske rart da at det ikke er sagt noe på internett om at noen som er blitt svindlet eller hacket via Android Market da.

 

Etter hva jeg har sett, så har det bare vært snakk om at Android Market kan være utsatt for slike ting når Android er så åpent.

 

Men har vi hørt at noen er blitt svindlet / hacket osv via Android Market til nå da?. Eller at noen har installert noe som har stått å spionert på hva du har gjort på mobilen?

 

Jeg tror at det hadde vært opplyst nå om dette hadde vært tilfellet nå da.

Du må være ny på Internet :D

http://www.bit-tech....-hits-android/1

http://www.theregist...d_phishing_app/

http://ecommerce-jou....com/node/28564

http://www.starksilv...and-intent.html

Joda, det der har jeg lest litt om. Men det jeg ville frem til er om noen faktisk har blitt scammet eller hacket eller fått noen av disse tingene før Google har fjernet det. Altså om noen har fått sine kontoer stjålet eller om noen har fått sine bank konto info stjålet f.eks. At slikt har hendt med Android brukere klarer jeg ikke å finne ut at noen har blitt på internett.

 

Tingen her er at Google kan gå inn å finne ut hvem som har installert disse programmene og fjerne dem via en remote kill inn på alle Android mobilene som har installert disse programmene. Dette kaller jeg for god sikkerthet hvis dere skjønner hva jeg mener.

 

Har faktisk hørt mere om at folk som har iPad og iPhone med AppStore har fått mye stjelt i fra dem på grunn av sikkerhets hull eller noe sånt.

Endret av Terminator 3
Lenke til kommentar

@Terminator3: Siden Google ikke driver forhånds-screening, og ikke fjerner program før det er påvist misbruk, så er det rimelig sikkert at skaden har skjedd. Vi vet også at det daglig skjer bank- og kredittkortsvindel på mange andre måter, selv om ofrene ikke står fram med navn og foto i avisa, eller skriver foruminnlegg om det.

 

Tingen er at siden Android tillater deg å installere apps fra hvor som helst, så har ikke Google oversikt over hvem som har installert hva. Med mindre Google driver og snoker på telefonen din og hva du gjør med den da...

Men jeg er helt enig i at en "killswitch" er en bra sikkerhetsfunksjon, for bruk i nødsfall dersom man har kommet i skade for å distribuere en skummel app. Det er også grunnen til at jeg i utgangspunktet har vært positiv til at iPhone har en slik funksjon.

 

Jeg har også hørt om at folks iTunes-kontoer har blitt misbrukt gjennom at brukernavn og passord har kommet på avveie. Dette har skjedd mange ganger gjennom flere år, rett og slett fordi så vanvittig mange mennesker har slike kontoer, og fordi en viss andel av disse til enhver tid vil ha malware på sine datamaskiner eller få sin kontoinformasjon på avveier på andre måter. Jeg har også hørt om mange andre former for svindel og svindelforsøk på nettet, fordi folks datamaskiner har blitt hacket eller fordi folk lar seg lure av phishing, scams, social engineering, osv.

"Hei dette er en email fra itunes store. vi har rotet bort informasjonen din, venligst send din kontakktinformasjon , brukernavn, passord og kreditkortnumer til [email protected]".

Velkommet til Internet, der ingen kan beskytte deg mot din egen dumhet

Endret av Newton
Lenke til kommentar

@Terminator3: Siden Google ikke driver forhånds-screening, og ikke fjerner program før det er påvist misbruk, så er det rimelig sikkert at skaden har skjedd. Vi vet også at det daglig skjer bank- og kredittkortsvindel på mange andre måter, selv om ofrene ikke står fram med navn og foto i avisa, eller skriver foruminnlegg om det.

 

Tingen er at siden Android tillater deg å installere apps fra hvor som helst, så har ikke Google oversikt over hvem som har installert hva. Med mindre Google driver og snoker på telefonen din og hva du gjør med den da...

Men jeg er helt enig i at en "killswitch" er en bra sikkerhetsfunksjon, for bruk i nødsfall dersom man har kommet i skade for å distribuere en skummel app. Det er også grunnen til at jeg i utgangspunktet har vært positiv til at iPhone har en slik funksjon.

 

Jeg har også hørt om at folks iTunes-kontoer har blitt misbrukt gjennom at brukernavn og passord har kommet på avveie. Dette har skjedd mange ganger gjennom flere år, rett og slett fordi så vanvittig mange mennesker har slike kontoer, og fordi en viss andel av disse til enhver tid vil ha malware på sine datamaskiner eller få sin kontoinformasjon på avveier på andre måter. Jeg har også hørt om mange andre former for svindel og svindelforsøk på nettet, fordi folks datamaskiner har blitt hacket eller fordi folk lar seg lure av phishing, scams, social engineering, osv.

"Hei dette er en email fra itunes store. vi har rotet bort informasjonen din, venligst send din kontakktinformasjon , brukernavn, passord og kreditkortnumer til [email protected]".

Velkommet til Internet, der ingen kan beskytte deg mot din egen dumhet

Ja dem fjerner ikke det før dem selv (Google) finner ut at programmet er et phising program av noe slag. Men selv om dem finner dette ut ganske fort, så trenger ikke dette programmet å ha havnet på noen Android mobiler og gjort skade før det er oppdaget. Det kommer jo helt ann på hvor fort dem finner ut av dette.

 

Du vet at om jeg laster ned en apk fil som er et program i fra en hvilken som helst web side, så vil det programmet bli registrert under Android Market etter at jeg har installert det, og dermed kan Google finne ut om du har det installert eller ikke. Så sikkerheten den veien er jo ganske grei.

 

Google snoker bare hvis dem har mistanke på at noen har installert noen phising programmer som dem helst vil fjerne. Men dem går ikke inn på din selveste mobil å snoker da. Dem bare ser på din brukerprofil på hva du har installert, og så søker etter det programmet som eventuelt skulle være et phising program, og vil da få opp alle brukere som har dette programmet installert. Så vil Google gjøre sin Kill Switch kommando som da blir sendt til alle brukere som har dette programmet, og programmet vil slette seg selv.

 

Men et lite spørsmål om denne Kill Switch greia på iPhone. Er dette en funksjon som blir lagt inn via OS'et eller er det noe som Apple kan gå inn på samme måte som Google og fjerne programmer på direkten?. Jeg hadde en slik Kill Switch disabler på min iPod Touch tidligere da.

 

Men så til det siste du snakker om. Vel, hvordan skjedde dette med iPad greia hvor 112k+ bruker kontoer med info ble stjålet. Var ikke dette direkte i fra iPad'en selv?.

Endret av Terminator 3
Lenke til kommentar

Telefoner og telefoner... Jeg velger å kalle begge knakende gode leketøy. Nyttige er de også. I tillegg til det kan de også brukes som telefoner.

 

Hadde noen slengt en iphone4 etter meg, ville jeg gjort mitt beste for å ta imot. Dog, med en Desire i lomma, ville nok iphonen stort sett blitt liggende hjemme. Så lenge valget står mellom 2 teknisk og bruksmessig sett svært gode dingser, ser jeg personlig ingen grunn til å ignorere mine små uenigheter med Steve Jobs om flash, multitasking, minnekort, tukling under panseret og slikt.

 

Til syvende og sist, med 2 så like dingser, er det kanskje mer et spørsmål av den filosofiske (og tilsynelatede religiøse) art, enn et teknisk et.

Endret av Dummst
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...