LaJkF Skrevet 4. juli 2010 Skrevet 4. juli 2010 (endret) Hei, jeg har startet en call of duty modern warfare 2 youtube channel og lurte på om dere kunne ta en titt og kanskje hvis dere liker det dere ser så kan dere subscribe:D Jeg trenger nye subscribers. Det jeg poster er montages. Jeg anser meg som en brukbar editor(IKKE PRO:P) og kunne trengt noe tips til hvordan jeg kan bli bedre. Link til channel: http://www.youtube.com/user/Lajkf1 Vær så snill, ikke post dritt til meg. Dere kan heller fortelle meg hva jeg gjør dårlig og fortelle hvordan jeg kan forbedre meg. Og post om du liker det du ser:D Please sub:D PS! Jeg gjør ikke sub for sub med mindre den andre lager videor som jeg liker og jeg liker heller ikke at du subber meg hvis du ikke liker videone mine. Sub hvis du liker de:D Endret 4. juli 2010 av LaJkF
NoobCannon Skrevet 5. juli 2010 Skrevet 5. juli 2010 fortelle meg hva jeg gjør dårlig. Du spiller MW2 fortelle hvordan jeg kan forbedre meg Slutt å spille MW2 2
Killer_DT Skrevet 6. juli 2010 Skrevet 6. juli 2010 Var bra redigering syns eg. Men selve videokvaliteten var endel dårligere enn det 720p på youtube kan være.
LaJkF Skrevet 6. juli 2010 Forfatter Skrevet 6. juli 2010 Var bra redigering syns eg. Men selve videokvaliteten var endel dårligere enn det 720p på youtube kan være. Vet, youtube ødelegger kvaliteten min:S Veit ikke hvorfor
Killer_DT Skrevet 6. juli 2010 Skrevet 6. juli 2010 Var bra redigering syns eg. Men selve videokvaliteten var endel dårligere enn det 720p på youtube kan være. Vet, youtube ødelegger kvaliteten min:S Veit ikke hvorfor Hvordan lager du videoene før du laster opp til youtube? dvs, oppløsning, bitrate, codec o.l.
LaJkF Skrevet 6. juli 2010 Forfatter Skrevet 6. juli 2010 Var bra redigering syns eg. Men selve videokvaliteten var endel dårligere enn det 720p på youtube kan være. Vet, youtube ødelegger kvaliteten min:S Veit ikke hvorfor Hvordan lager du videoene før du laster opp til youtube? dvs, oppløsning, bitrate, codec o.l. Jeg bruker de instillingene her: http://www.youtube.com/watch?v=sEiE-JSgRV4 Rendersettings kommer etter den colour corrector tutorialen.
Killer_DT Skrevet 6. juli 2010 Skrevet 6. juli 2010 (endret) Jeg bruker de instillingene her: http://www.youtube.com/watch?v=sEiE-JSgRV4 Rendersettings kommer etter den colour corrector tutorialen. Nå har ikke jeg laget youtube videoer siden jeg sluttet med WOW for en stund siden. Men det er en del ting jeg reagerte på i han fyrens guide: * Hva er oppløsningen på inputvideoen hans? Om han har akkurat 1920x1080 fra fraps, og downsizer til 1280x720 til youtube. Så er begge disse to oppløsningene akkurat samme forhold mellom bredde/høyde. Men om du feks har 1680x1050 i fraps til 1280x720 så kan dette være med på å ødelegge endel. Hvilke oppløsning tar du opp med i fraps? * Han bruker WMV9 codec, som er rass. Det var rass når eg lagde wow-videoer for 5 år siden, og det er rass fortsatt. Nå pøser han på med bitrate da, så det kan være det ikke har så altfor meget å si. * Han bruker CBR, noe som også er ganske rass. Men siden han overkompanserer så mye med bitraten, så vet jeg ikke hvor mye det har å si i ditt tilfelle. Det jeg gjorde back in the day, er at det eneste jeg brukte Sony Vegas til det er selve redigeringen. Og når jeg rendret så lagret jeg i et lossless video format, med PCM codec på lyden. Deretter lastet jeg dette inn i virtualdub gjorde de riktige korreksjonene til aspect ratio og til resizing av oppløsningen. Brukte 2-pass x264 vfw og lame-mp3 (evnt. aac) Vet ikke om dette ble litt for mye for deg, men om du har tenkt å lage endel videoer og som jeg ser så har du allerede litt skillz på redigeringen i Vegas, så er det greit at du lærer deg å gjøre hele prosessen skikkelig først som sist. Last opp 8-10sec med video som kommer rett fra vegas, som ikke er fokket til av youtube til her på forumet. Så skal eg se om eg klarer å bli litt klokere. Endret 6. juli 2010 av Killer_DT
LaJkF Skrevet 6. juli 2010 Forfatter Skrevet 6. juli 2010 Last opp 8-10sec med video som kommer rett fra vegas, som ikke er fokket til av youtube til her på forumet. Så skal eg se om eg klarer å bli litt klokere. Her er et lite klipp du kan se på, men jeg synes dette er ganske bra kvalitet, men det er min mening da:P Og jeg hadde blitt kjempeglad om du kan se på denne montagen som jeg har lagd for en editing contest;): http://www.youtube.com/watch?v=x5elkYWrknQ Og du hadde gjort meg enda gladere om du kunne like, subscribe og commente på videon:D adsfg.wmv
Killer_DT Skrevet 6. juli 2010 Skrevet 6. juli 2010 Her er et lite klipp du kan se på, men jeg synes dette er ganske bra kvalitet, men det er min mening da:P Her er en liten demo på det jeg klarte å koke i hop for å vise kvalitet på videobildet, på kort varsel. Ikke bare har denne en god del høyere oppløsning, men også lavere bitrate enn wmv-filen din. Kunne sikkert gjort det lavere også etter litt eksprementering. MW2 1080p 7000kbit test.rar
LaJkF Skrevet 6. juli 2010 Forfatter Skrevet 6. juli 2010 Her er et lite klipp du kan se på, men jeg synes dette er ganske bra kvalitet, men det er min mening da:P Her er en liten demo på det jeg klarte å koke i hop for å vise kvalitet på videobildet, på kort varsel. Ikke bare har denne en god del høyere oppløsning, men også lavere bitrate enn wmv-filen din. Kunne sikkert gjort det lavere også etter litt eksprementering. Nice, har du beast PC ell? Når du kan recorde med fullt på grafikk?
Runar Skrevet 6. juli 2010 Skrevet 6. juli 2010 Tips til dere alle: Når jeg (og jeg er ikke alene om å mene dette) finner en video jeg har lyst til å se, er jeg ikke interessert i en 25-sekunders intro. Jada, dere er flinke til å lage effekter, og den neonrøde teksten var sexy, men det er ikke det jeg vil se. 1
Killer_DT Skrevet 7. juli 2010 Skrevet 7. juli 2010 (endret) Nice, har du beast PC ell? Når du kan recorde med fullt på grafikk? greit nok at jeg har kraftig pc, men det viktigste når du frapser er disken du lagrer til. Jeg har en egen "vanlig-billig-seagate" 1TBdisk som jeg lagrer til. Og kjører spill/windows fra en annen disk. Jeg kan legge opp mitt eksempel av 1280x720, som bruker 40% av bitraten du bruker på din video. (før youtube får den) Men jeg prøvde å laste min video opp til youtube, og den ble like kuket til som din video ble. Så om det er en moral i historien her, så er det at skal du ha bra video på youtube så bruk 1920x1080. Mens med bra kvalitet på vanlig filformat så er det bra med 1280x720, x264 med 3-4Mbit/s bitrate. Endret 7. juli 2010 av Killer_DT
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå